ترفندهای کثیف اما موثر دیبو برای قهرمانی آرژانتین!

گرم کردن حریف و داور
به محض ورود لوریس به محوطه جریمه، دروازه بان آرژانتینی به سمت او می رود و با دروازه بان فرانسوی دست می دهد. او همین کار را با امباپه نیز تکرار کرد. این سبک مارتینز است. امیلیانو در ابتدا چهره ای گرم و صمیمی نشان می دهد و باعث می شود حریف گارد خود را پایین بیاورد و آسیب پذیرتر شود. سپس ضربه خود را بر این حریف آسیب پذیر وارد می کند. این روند گیج کردن حریف بخشی از استراتژی دروازه بان آرژانتینی است.

پنالتی شومانی اوج بازی های ذهنی مارتینز
وقتی شوامنی به سمت توپ حرکت می کند، مارتینز می داند که خط قرمز کجا کشیده شده است و تا کجا می تواند پیش برود. ابتدا مدافع آرژانتینی در حالی که توپ را در دست دارد از نقطه پنالتی فاصله می گیرد و طوری رفتار می کند که انگار توپ متعلق به اوست. در حالی که داور و داور منتظر هستند، مارتینز عجله ای ندارد و انگشت خود را به سمت هواداران آرژانتین نشانه می رود تا سر و صدای بیشتری به پا کند.

آرژانتین پیروزی خود در جام جهانی 2022 قطر را تا حد زیادی مدیون امیلیانو مارتینز مدافع خود و بازی های ذهنی اوست.

ترفندهای کثیف اما موثر دیبو برای قهرمانی آرژانتین!

Pardes Penalty – کمک برای داشتن بازیکن
حالا نوبت پاردس است که برای آرژانتین پنالتی بزند. مارتینز می داند که هوگو لوریس می تواند مودب بودن را کنار بگذارد و از بازی های فکری خود علیه بازیکنان آرژانتین استفاده کند. بنابراین بلافاصله توپ را می گیرد و به پردس می دهد. به این ترتیب او به لوریس فرصتی برای تقلید از حرکت قبلی خود نمی دهد. یک رویکرد عملگرا و موثر.

پنالتی کینگزلی کومان مارتینز اکنون مالک محوطه جریمه است
زمانی که کینگزلی کومان پشت توپ قرار می گیرد، دروازه بان آرژانتینی بر شدت مداخله خود افزوده و داور را مجبور به دخالت در روند این پنالتی می کند. او دوباره مارسینیاک را مجبور می کند که محل توپ را بررسی کند و این بار داور به او اخطار می دهد. امیلیانو اکنون می داند که استاد محوطه جریمه است و می تواند کار واقعی خود را شروع کند.

دروازه بان آرژانتینی به جای اینکه توپ را به شوامنی بدهد آن را به جای دیگری پرتاب می کند تا بازیکن فرانسوی توپ را بیاورد و از زمین خارج کند. این یک عدم احترام آشکار به بازیکن فرانسوی است. داور واکنشی نشان نمی دهد. این صحنه به همه کسانی که رئیس هستند ثابت می کند. ما می بینیم که مارتینز هنگام آماده شدن به شوامنی به او لبخند می زند. نتیجه را می توان حدس زد: از دست دادن پنالتی.

پایان – با ماکیاولی فوتبال روبرو هستیم
بازی های فکری امی مارتینز غیرقابل پیش بینی و حساب شده است. او ماکیاولی فوتبال است و از سایر دروازه بانان الهام گرفته است تا حرکات او را تقلید کنند و حرکات ذهنی خاص خود را برای مقابله با این دروازه بان آرژانتینی ابداع کنند. اینکه دروازه بان آرژانتینی چنین بازی ذهنی خارق العاده ای را در بزرگترین صحنه فوتبال جهان به نمایش گذاشته نشان می دهد که او سال هاست که این حرکات را تمرین کرده و به بلوغ رسیده است. باید دید در سال های آینده با چه استراتژی هایی از سوی او مواجه خواهیم شد.



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1860175
28 دسامبر 1401 @ 19:31
13.5 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

ایمی مارتینز: ماکیاولی فوتبال، سلطان روح و روح حریفان

امیلیانو مارتینز با انجام بازی های ذهنی خاصی که در آن مهارت دارد، آنقدر ذهن پنالتی گیران فرانسوی را به هم ریخت که فرانسوی ها دو پنالتی را از دست دادند که باعث شد جام طلایی را از دست بدهند. در این یادداشت به بررسی گام به گام ضربات پنالتی فینال جام جهانی می پردازیم و دیدارهای امیلیانو مارتینز را مرور می کنیم:

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شب گذشته که دیدار فینال جام جهانی بین آرژانتین و فرانسه پس از 120 دقیقه فوق العاده در ورزشگاه لوسیل قطر با تساوی 3 بر 3 به پایان رسید، قهرمان جهان باید به ضربات پنالتی می رفت. اکنون زمان درخشش امیلیانو مارتینز در دروازه آلبی سلسته بود. فردی که در بازی های قبلی این تورنمنت نشان داده بود که تیمش می تواند روی او روی ضربات پنالتی حساب کند.

پنالتی کولو موانی – داور مداخله کرد اما خیلی دیر شده است
در چهارمین ضربه پنالتی فرانسه توسط کولو موانی، ابتدا به نظر می رسد که مارتینز با یکی از اعضای کادر فنی کنار زمین ارتباط برقرار کرده و از او اطلاعاتی در مورد موانی می خواهد. امیلیانو سپس رو به بازیکن فرانسوی می کند و چندین بار می گوید: «به تو نگاه کردم»!

پنالتی کیلیان امباپه – شروع آرام
در شروع ضربات پنالتی، مداخلات مارتینز ظریف و آرام است. احتمالا می خواهد داور را روشن کند و بداند خط قرمز کجاست. وقتی امباپه برای زدن اولین پنالتی جلو می رود، مارتینز از داور می خواهد که محل توپ را بررسی کند. داور با خوشحالی درخواست او را پذیرفت و برای نشان دادن اینکه مارتینز را پذیرفته است دست تکان داد.

شروع نمایش
مارتینز از همان ابتدا محوطه جریمه را تصاحب کرد و آن را به صحنه آورد. در حالی که لوریس هنوز در کنار داور برای پایان مراسم پرتاب سکه ایستاده بود، مارتینز به سمت محوطه جریمه که قرار بود پنالتی ها گرفته شود، رفت و منتظر آمد تا لوریس برسد. به این ترتیب مارتینز خود را به نوعی مالک معرفی می کند که منتظر ورود مهمانش است. پیام او به دروازه بان فرانسوی این بود: “تو الان در خانه من هستی”.

اینجا ناگزیر بود که داور به او کارت زرد نشان دهد. اما اقدام داور برای تاثیرگذاری دیر بود. مارتینز قبلاً پیروز شده بود.

دروازه بان ها به ندرت بعد از مهار پنالتی ها شادی زیادی از خود نشان می دهند، اما مارتینز یک استثناست. تحقیقات نشان می دهد که تشویق شدید و بلند نشان دهنده اعتماد به نفس، احساس تعلق و برتری است که تأثیر مثبتی بر هم تیمی ها و تأثیر منفی بر حریفان دارد. مارتینز تا حد زیادی از اولین مهار خود استفاده می کند.