ترکیب منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

* هافبک ها

* مهاجمان


سرویس خبر شماره: 1868276
14 فوریه 1401 ساعت 00:00
36.2K |

26نقطه نظر

صداها بلندتر از کیفیت بازی هستند

با این توضیحات به سراغ ترکیب هفته هجدهم لیگ برتر می رویم:

* مدافعان

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، از نظر فنی رقابت با صعود سپاهان به اوج جذابیت و هیجان بیشتر شد. جدال تیم های هجومی لیگ برتری یعنی سپاهان و گل گهر 5 گل و سهم سپاهان میزبان 4 گل بود. این بدان معنا نیست که گل گل گهر حریف شلخته ای بود. اتفاقا قبل از اینکه سپاهان برتری اش را دیکته کند، گل گهر موقعیت های بزرگی حتی تک به تک داشت. این بازی هم حاشیه داشت. اعتراض به نقض بازی جوانمردانه؛ حاشیه ها در بازی پرسپولیس – آلومینیوم به اوج خود رسیده است. جایی که یحیی گل محمدی گفته دست در کار است تا پرسپولیس قهرمان نشود! و اعتراف کرد که از این پس در مسابقات با تیم امید شرکت خواهد کرد و امروز در کرمان حمله مربی کادر فنی تیم مس به ریکاردو ساپینتو در حالی که آرام بود و با داور صحبت می کرد، ایجاد کرده است. حواشی جدید در بازی های لیگ برتر

1797683
فرشاد احمدزاده (سپاهان)
فرشاد احمدزاده پیش از دیدار مقابل گل گهر 4 بار با پاس های دقیق خود هم تیمی های خود را در موقعیت گلزنی قرار داده بود اما در نهایت در هفته هجدهم پای خود را برای گلزنی باز کرد و با پاس بسیار خوب شهریار مغانلو اولین گل فصل خود را به ثمر رساند. این هافبک تهاجمی کوچک و تکنیکی سپاهانی احمدزاده در جریان بازی تنها تاثیرگذار نبود و او که پس از جام جهانی جانشین مورائیس شد، در این دیدار بارها با کنترل بالای توپ خود مدافعان گل گهر را به دردسر انداخت تا نام خود را نیز مطرح کند. تا عنوان یکی از بهترین بازیکنان هفته را به خود اختصاص دهد.

1797315

هادی محمدی (تراکتور)
در فوتبال، یک مدافع می تواند خود را به عنوان یک گلزن خوب تثبیت کند، نه در طول مسابقه، بلکه از ضربات آزاد. این دومین بار بود که هادی محمدی از ضربات ایستگاهی ثابت کرد مهاجم خوبی است. در ثانیه های پایانی بازی با فولاد و در آن ازدحام روی کرنر آلوز، هادی محمدی با فاصله کمی به توپ رسید و توپ را با مهارت به سمت مقابل هدایت کرد. این گل سه امتیازی باعث شد تراکتور به روند خوب خود با خمس ادامه دهد و کم کم خود را به عنوان یک مدعی مطرح کند.

1797691
رامین رضاییان (سپاهان)
رضاییان پس از بن بست پرسپولیس، سپاهان را برای ادامه فوتبال انتخاب کرد. تصمیمی که می تواند چالش های بزرگی را برای این بازیکن به همراه داشته باشد اما مدافع راست سپاهان نه تنها یکی از بهترین بازیکنان سپاهان بلکه یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر در هجده هفته گذشته بوده و بازی های خیره کننده او مقابل گل گهر ادامه پیدا کرد. . هرچند اعضای تیم فوتبال گل گهر و به خصوص بازیکنان این تیم پس از گل شهریار به رامین رضاییان اعتراض کردند اما این مدافع راست هم تیمی هایش را در موقعیت خوبی برای زدن گل اول قرار داد و با اقدام سریع خود گل چهارم را به ثمر رساند. یک ضربه ایستگاهی را نیز به زیبایی وارد دروازه فروزان کرد تا باز هم با پیراهن سپاهان عملکرد خوبی در لیگ از خود به جای بگذارد.

1797685

بهترین های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شده اند که سپاهان بیشترین تکرار را با بهترین برد دارد.

ترکیب منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

ریکاردو آلوز (تراکتور)
دیدار مقابل فولاد برای تراکتور میزبان بازی سخت و غم انگیزی بود. به خصوص اینکه فولاد با عبور از سد پرسپولیس همچنان می خواست سه امتیاز را کسب کند. ریکاردو آلوز، مهندس جدید فوتبال ایران با تراکتورسازی به سر بزنگاه آمد. در حالی که داور قصد سوت زدن داشت، پاس خوب او به هادی محمدی منجر به گل سه امتیازی تراکتور شد. این یازدهمین پاس گل آلوز در این فصل بود و به همه ثابت شد که ریکاردو ساپینتو بی دلیل نمی خواهد او را به خدمت بگیرد.

فوتبال ایران به VAR نیاز دارد و استفاده از این فناوری حق فوتبال است. زیرا کمک می کند تا حقوق تیم ها کمتر تضییع شود. اما اینها همه مشکلات فوتبال ایران نیست و اگر فکر می شود با ورود این فناوری تمام مشکلات حاکم بر فوتبال ایران برطرف می شود، درست نیست. سروصداها در لیگ برتر به خصوص روی نیمکت ها بیشتر از کیفیت مسابقات است. مشکل از لحظه ای شروع می شود که آدم نمی خواهد قبول کند از فوتبال بهره ببرد، چه روز برتری باشد و چه روز شکست. در غیاب VAR، داور خطا می کند همانطور که بازیکن در زمین و مربی روی نیمکت خطا می کند. بهترین داور ایران در جام جهانی با وجود VAR اشتباه نکرد؟ آیا بازی های مهم لیگ برتر باید قبل از رسیدن VAR به دعوا ختم شود؟ تماشاگران حق ارائه فوتبال زیبا از همه تیم ها را دارند. آنها چیزی به فوتبال نمی آورند.

1797682
شهریار مغانلو (سپاهان)
انتخاب مهاجم قوی و بلند قامت سپاهان که این روزها از توانایی هایش برای کسب بردهای بزرگ برای تیمش استفاده می کند، ساده ترین کار بود. او در برد خیره کننده 4-1 سپاهان مقابل شاگردان امیر قلانوی دو گل زد و یک پاس گل داد تا شکی باقی نماند که نه تنها یکی از بهترین های هفته بلکه بهترین بازیکن هفته است. گل اول و سوم شهریار تاثیر زیادی در نتیجه نهایی بازی داشت. گل دوم بازی نیز با پاس هوشمندانه شهریار به ثمر رسید که با محو آرمین سهرابیان فضای زیادی برای احمدزاده ایجاد کرد. حتی رد پای شهیار روی گل چهارم سپاهان هم دیده می شود و او بود که با اقدام سریع خود مهران گلزاری را با ماندن در محوطه جریمه مجبور به اشتباه کرد.

1797339



مجله اخبار فوتبال داخلی

مهدی قائدی (استقلال)
درخشش وینگر بوشهری در ترکیب استقلال ادامه دارد. قائدی پس از دریافت 2 پنالتی مقابل تراکتور و تاثیر مستقیم 2 گل در دیدار با ملوان، این بار در کرمان خوش درخشید و روی گل های اول و سوم تیمش موثر بود. باشوی کوچولو پس از فرار از سمت چپ و پاسی که مدافع مس را مجبور به گل به خودی کرد، توانست گل سوم را وارد دروازه تیم میزبان کند و به این ترتیب برای تیم میزبان گلزنی کرد. بازگشت قائدی در هوای خوب یعنی استقلال وارد فاز هجومی می شود. بازیکنی که بعد از 168 روز توانست دوباره برای استقلال گلزنی کند می تواند در ادامه فصل بیشتر برای ساپینتو مفید باشد.

1797582
عزت الله پورگز (هوادار)
عزت پورقاز بار دیگر به عنوان یک لیدر در قلب خط دفاعی تیم هوادار عملکرد خوبی داشت و دروازه تیمش را بست. او در این دیدار هم یک کار مهم انجام داد: با یک ضربه ایستگاهی دروازه حریف را باز کرد. همین ضربه ایستگاهی کافی بود تا هواداران 3 امتیاز این بازی را کسب کنند و به رده نهم جدول صعود کنند. این چهارمین گل عزت پورگز در فصل جاری بود. او سه بار برای هم تیمی هایش موقعیت های گلزنی ایجاد کرد و فصل خوبی را پشت سر می گذارد.

1797680
جعفر سلمانی (استقلال)
گاهی حضور جعفر سلمانی در جناح چپ خط دفاعی مورد انتقاد قرار می گیرد و استقلالی ها دوست دارند او در این جناح بازی کند چرا که ابوالفضل جلالی مهره تهاجمی تری به حساب می آید. اما ریکاردو ساپینتو مطمئنا دلایل خاص خود را برای استفاده از این بازیکن در ترکیب آبی ها دارد. جعفر سلمانی گل خوبی مقابل مس کرمان به ثمر رساند تا نشان دهد می تواند مانند فصل گذشته در فاز هجومی به خوبی به تیمش کمک کند. در واقع برتری استقلال در کرمان با گل این بازیکن آغاز شد.

1797670
سجاد بازگیر (ملوان)
سجاد بازگیر بار دیگر به عنوان فرشته نجات تیم ملوان؛ روزی که ملوان بازی خوبی مقابل نساجی داشت تک گل سجاد بازگیر به کمک ملوان آمد و دست خالی از این تیم رفت. سه امتیاز این بازی برای ملوان بسیار مهم بود زیرا در بازی قبل 4 گل مقابل استقلال از دست دادند. سجاد که در خط هافبک بازی می کند گل های مهمی برای ملوان به ثمر رسانده است. برای تکرار این پیروزی ها، ملوان باید موقعیت خود را در خط حمله تیم نشان دهد.

1797465
علیرضا نقی زاده (آلومینیوم)
حضور او در تیم آلومینیوم در هفته های اخیر و همچنین بازگشت تیمش به روند جمع بندی و عملکرد او مقابل پرسپولیس نیز چشمگیر و درخشان بود. علیرضا نقی زاده که با تصمیم سیدمهدی رحمتی آزادی عمل بیشتری در خط میانی داشت، بارها توپ را از هافبک های پرسپولیس در اختیار گرفت و به آنها اجازه بازی نداد و با دریبل های کوچک از سد بازیکنان مقابل عبور کرد. او و ایجاد موقعیت. نقی زاده که یک ضربه هم به سمت دروازه پرسپولیس انجام داد، با ارسال یک توپ بلند و دیدنی میلاد فخرالدینی را در موقعیتی عالی قرار داد و با خطای علیرضا بیرانوند و کارت قرمز او روی این بازیکن، قرمزها 10 نفره شدند.

پیام مورد نیاز (سپاهان)
اگر واکنش فوق العاده پیام دقایقی پس از گل اول سپاهان نبود، حسینی در بازگشت به جهان می توانست روزهای خوبی را پشت سر بگذارد و روند بازی تغییر کند. اما این گل دیدنی مدافعان سپاهان که نشان از فرم بدنی فوق العاده او داشت، او را بار دیگر به عنوان مهره اصلی سپاهان مطرح کرد. این صحنه جدی ترین عکس العملی بود که در جریان بازی لازم بود، اما در دقایق دیگر بازی زمانی که گلگهر بی وقفه در تلاش برای جبران باخت بود بی نقص به نظر می رسید و در خروجی ها اعتماد به نفس خاصی داشت به طوری که فقط شاگردان امیر قلانوی یک بار با پاس نوید عاشوری و ضربه سر استنلی گلزنی کرد. چگونه بهترین گل را بزنیم.

1794388

* دروازه بان