ترک عادت فوتبال ایران تنها با اخراج یک سرمربی!



سرویس خبر شماره: 1851945
14 نوامبر 1401 در 01:10 ب.ظ
15.7 هزار |

2نقطه نظر

قربانی لیگ بیست و دوم: رضا پرکاس

عجیب ترین نام در لیست سرمربیان لیگ بیست و دوم نیز تنها سرمربی برکنار شده این فصل فوتبال ایران است.

ترک عادت فوتبال ایران تنها با اخراج یک سرمربی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یازده هفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال ایران تحت تاثیر عوامل مختلف در حالی به پایان رسید که شاید نیم فصل منتهی به جام جهانی بسیار کمتر از حد انتظار مورد توجه فوتبال هواداران قرار گرفت.

در چنین شرایطی که ممکن است لیگ برتر نفوذ خود را در افکار عمومی از دست داده باشد، هواداران فوتبال نیز حساسیت کمتری نسبت به نتایج تیم مورد علاقه خود داشتند و پس از کسب نتایج نامناسب، فشار کمتری نسبت به همیشه بر سران باشگاه وارد شد و به عنوان یک در نتیجه مربیان و بازیکنان اصلی وارد شدند.

ضمن اینکه با وجود همه مشکلات مالی و ساختاری، در این فصل کمتر از هر زمان دیگری اعتراض به کمبود امکانات و… در اظهارات اعضای تیم دیده می شود، بنابراین لیگ بیست و دوم بدون انصراف از تیم ها می گذرد. ‘ نیمکت.

این یکی از عواملی است که باعث شده لیگ بیست و دوم کمترین تغییر سرمربی را در 10 سال اخیر شاهد باشد. از فصل 92-93 که فوتبال ایران دوباره با 16 تیم لیگ اول را برگزار کرد، بعد از 11 هفته اول همیشه بیش از یک تغییر روی نیمکت اتفاق افتاده است اما در این فصل رضا پرکاس تنها قربانی این اتفاق بود.

پرکاس البته 42 روز پیش پس از هدایت تیم صنعت نفت آبادان برکنار شد. در اولین تجربه سرمربیگری اش در لیگ برتر، به هیچ وجه نمی توانست تصویر مثبتی از خود به جا بگذارد و در حالی که کارش را به فیروز کریمی واگذار کرد، نفت آبادان انتهای تصویر را به خود اختصاص داد.

اما در هفته های بعد، نتایج ضعیف سایر تیم ها با نوعی بی تفاوتی یا تسامح همراه شد تا لیگ بیست و دوم تنها با یک تغییر میزبان جام جهانی باشد و شاید تا پایان نیمه- فصل، پرکاس هنوز هم تنها اخراجی از لیگ برتر است.

رکورد تعویض سرمربی همچنان در فصل 94-95 باقی مانده است که 6 سرمربی به دلایل دیگر از کار کناره گیری کرده و یا از کار خود بیکار شده اند و لیگ چهاردهم و بیست و یکم در رتبه های بعدی قرار دارند.



مجله اخبار فوتبال داخلی