تصمیم نهایی فیفا در مورد این شکایت جنجالی


سرویس خبر شماره: 1844010
25 سپتامبر 1401 @ 8:57 ب.ظ
13.7 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

جام جهانی با همین سی و دو تیم

اما امروز آخرین حکم فیفا در مورد این پرونده برای ناامید کردن امیدهای شیلی صادر شد. طی چند روز گذشته، شیلی اسناد جدیدی را برای جلسه استیناف که امروز برگزار شد به فیفا ارسال کرده بود. فدراسیون فوتبال شیلی معتقد بود که اسناد جدید به دست آمده ثابت می کند که بایرون کاستیو، بازیکن اکوادوری، در واقع در کلمبیا به دنیا آمده و با جعل اسناد به عنوان یک فوتبالیست اکوادوری بازی کرده است.

پس از تصمیم امروز فیفا، روند تحقیقات در این سازمان برای شیلی به پایان رسیده و این کشور دیگر نمی تواند درخواست تجدید نظر جدید از فیفا کند. اما فدراسیون فوتبال این کشور همچنان حق دارد پرونده را به دادگاه عالی ورزش برساند. ضمن اینکه نزدیک به 9 هفته تا شروع جام جهانی باقی مانده است.



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فدراسیون فوتبال شیلی در ماه های اخیر تلاش زیادی کرده تا فیفا را متقاعد کند که تیم ملی اکوادور باید از جام جهانی 2022 به دلیل نقض قوانین و استفاده از بازیکن غیرمجاز حذف شود. شیلی امیدوار بود با حذف اکوادور به عنوان تیم بعدی جدول رده بندی مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی به جمع تیم های حاضر در جام جهانی اضافه شود.

شیلی اعلام کرد که اسناد فیفا شامل شناسنامه بایرون کاستیو در کلمبیا و فایل صوتی اعترافات وی در اکوادور را ارسال کرده است.

به این ترتیب ترکیب تیم های حاضر در جام جهانی دست نخورده باقی ماند و تیم ملی اکوادور در دیدار افتتاحیه این مسابقات 29 آبان به مصاف قطر می رود.

فیفا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کمیته استیناف فیفا پس از بررسی مدارک ارسالی طرفین دعوا در جلسه ای رای به رد شکایت از فدراسیون فوتبال اکوادور و حضور تیم ملی این کشور در مسابقات 2022 داد. جام جهانی بر اساس مدارک موجود مشخص می شود که بازیکن مذکور طبق ماده 5 قوانین مربوطه فیفا دارای ملیت اکوادوری می باشد.

اما کمیته استیناف فیفا امروز درخواست تجدید نظر شیلی را رد کرد و گفت اکوادور در جام جهانی قطر شرکت خواهد کرد.

فیفا تصمیم نهایی خود را در خصوص شکایت شیلی از اکوادور و درخواست حذف این تیم از جام جهانی قطر اعلام کرد.

تصمیم نهایی فیفا در مورد این شکایت جنجالی