تصمیم یوفا به نفع قطر: یونایتد را با خیال راحت بفروشید

اگرچه فیفا در گذشته نسبت به حضور همزمان این باشگاه‌ها در رقابت‌های اروپایی موضع‌گیری کرده بود، اما امروز اعلام می‌کند که حضور همزمان این باشگاه‌ها در رقابت‌های اروپایی مانعی ندارد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بحث مالکیت مشترک باشگاه های اروپایی و تضاد منافع ناشی از حضور این باشگاه ها در یک رقابت در اروپا داغ شده است.


سرویس خبر شماره: 1949113
Jul 16, 1402 @ 8:47 ب.ظ
40.5 هزار |

2نقطه نظر

یوفا برخلاف مواضع قبلی خود اعلام کرده است که باشگاه های دارای مالکیت مشترک اجازه دارند در فصل آینده در همان رقابت های اروپایی شرکت کنند.

تصمیم یوفا به نفع قطر: یونایتد را با خیال راحت بفروشید

تاکنون خبری از فروش منچستریونایتد نیست و خانواده گلیزر تصمیم نهایی را برای فروش این باشگاه نگرفته اند. اما با تصمیم امروز یوفا حتی اگر این باشگاه به سرمایه گذاران قطری فروخته شود مشکلی برای حضور همزمان یونایتد و پی اس جی در لیگ قهرمانان وجود نخواهد داشت.



مجله اخبار فوتبال خارجی

تیم هایی که در حال حاضر در اروپا مالکیت مشترک دارند عبارتند از استون ویلا-ویتوریا گیمارش، برایتون-یونیون سنت ژیل، آث میلان-تولوز. بر اساس این تصمیم یوفا، این تیم ها می توانند بدون مشکل فصل آینده همزمان در یک رقابت اروپایی شرکت کنند.

اما از سوی دیگر این حرکت یوفا خبر خوبی برای خریداران قطری منچستریونایتد است. با توجه به اینکه پاری سن ژرمن متعلق به قطر است، رسانه های انگلیسی مدعی شدند اگر منچستریونایتد توسط سرمایه گذار قطری خریداری شود، با توجه به اینکه این باشگاه به صندوق سرمایه گذاری قطر و دولت این کشور وابسته است، تضاد منافع به وجود می آید. بین پاری سن ژرمن و یونایتد، این اتفاق می افتد و این دو نمی توانند همزمان در لیگ قهرمانان شرکت کنند.