تغییر نسل پیش بینی ها، از اختاپوس به هوش مصنوعی


کد اطلاعات: 2047962
23 ژوئن 1403 ساعت 3:05 ق.ظ.
2

0نقطه نظر

جام ملت های اروپا همیشه با معرفی حیوانات نبوی همراه بوده است و این بار هوش مصنوعی این کار را انجام خواهد داد.

تغییر نسل پیش بینی ها، از اختاپوس به هوش مصنوعی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هیچکس نمی تواند آینده را پیش بینی کند و این اتفاق در بستر فوتبال به اتفاقی غیرممکن تبدیل می شود. با این حال مردم همیشه برای پیش بینی و دیدن نتایج هیجان زده بوده اند و امروزه شاهد تحقق این عمل در بین افراد زیادی هستیم. بسیاری از ما حداقل یک بار در گفت و گو با دوستانمان سعی کرده ایم نتیجه یک بازی را پیش بینی کنیم و حتی شعری هم در مورد آن گفته ایم.
در قرن بیست و یکم این پیش بینی به حیوانات و ستاره شناسان رسید و امروز می بینیم که این پیش بینی مسیر جدیدی دارد و این هوش مصنوعی است که این کار را انجام می دهد. امروز 3 روز مانده به شروع جام ملت های اروپا 2024 نگاهی کامل و جامع به این موضوع داریم که در ابتدا در دل جام ملت های اروپا مطرح شد.

فالگیر به شکل اختاپوس!
در 26 ژانویه 2008 تقریبا مشهورترین پیشگوی دنیای فوتبال به شهرت رسید و این موضوع مصادف با شروع جام ملت های اروپا در سال 2008 به میزبانی سوئیس و اتریش بود. این اختاپوس به نام (پل) نتایج مسابقات تیم ملی آلمان را پیش بینی می کرد و پل با قرار دادن دو جعبه با پرچم کشورها در فضای ذخیره سازی خود به سمت این دو پرچم حرکت کرد تا برنده را مشخص کند. او 4 مسابقه از 6 مسابقه را به درستی پیش بینی کرد و این اتفاق در جام جهانی 2010 افتاد. جایی که این اختاپوس قهرمانی تیم ملی اسپانیا را پیش بینی کرد و اسپانیا برای اولین بار در این جام قهرمان شد!
اختاپوس بعد از جام جهانی مرد، اما قبل از آن 14 مسابقه از 16 مسابقه را به درستی شناسایی کرده بود.

2042509

یک اختاپوس جایگزین فیل شد
پس از این اتفاق مردم به دنبال جایگزین بودند و در نهایت «سیتا فیل» جای او را گرفت و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 به این مهم دست یافت. او پیش بینی کرد که چلسی برنده خواهد شد و آن تیم اولین قهرمانی خود را جشن گرفت.
اما یورو 2012 با اشتباهات عجیب خود همراه بود. تمام مسابقاتی که سیتا برای میزبان مسابقات لهستان پیش بینی کرده بود اشتباه بود تا اینکه به تدریج به دلیل اشتباهاتش ناپدید شد.

2042510

برای پیش بینی ها، Cesk را بررسی کنید
در جریان یورو 2012، رائول آلبیول، مدافع تیم ملی اسپانیا از یک رویداد ویژه خبر داد. امسال از مسابقات، بازیکنان تیم ملی اسپانیا از ابتدای مسابقات شروع به پیش بینی می کنند و در کمال تعجب، فابرگاس نتیجه درست را در همه مسابقات حدس زده است!

2042512

نلی جانشین سیتا می شود
نلی یک فیل دیگر بود و در جریان یورو 2016 پیش بینی عجیبی کرد. او معتقد بود تیم ملی پرتغال قهرمان یورو می شود و حتی می گفت این تیم در فینال مسابقات فرانسه را شکست خواهد داد. شکست دادن تیم میزبان دور از ذهن همه بود، اما لبخند رونالدو در حاشیه یورو 2016 این روایت را تایید کرد.

2042513

خروس ها به سراغ سگ دریایی رفتند
واتسون نام یک سگ دریایی است که به عضویت دائم تیم فرانسوی درآمد. او در باغ وحش آمنویل در شرق فرانسه زندگی می کند و در جام جهانی 2014 با پیش بینی نتایج تیم فرانسه به شهرت رسید. او در جریان یورو 2016 تمام مسابقات تیم فرانسه را به درستی پیش بینی کرد اما در سال 2018 مصدوم شد و در سال 2019 درگذشت.

2042511

پای منجمان باز بود
در جریان یورو 2016، مجله فرانس فوتبال به عنوان یکی از رسانه های اصلی فرانسه با دو ستاره شناس تماس گرفت که در سخنانی عجیب، رب یونس تونسی، لهستان و پرتغال را فینالیست دانستند، اما در عین حال حداقل قهرمانی پرتغال را به درستی حدس زدند. او در اواسط مسابقات نظرش را تغییر داد و معتقد بود که در بازی فینال یک تیم آبی پوش بازی می کند و یک تیم قرمزپوش در فینال حضور خواهد داشت. پیش بینی دوم رب یونس کاملا درست بود، اما ژاکلین اخترشناس دوم آنقدر کلمات عجیب داشت که فرانس فوتبال فقط حدس خود را در مرحله گروهی اول منتشر کرد.

2042514

زیگموند لاک پشت، منبع الهام میلیون ها نفر
او کار خود را در یورو 2020 آغاز کرد. زیگموند دو غذای مورد علاقه خود را در دو لیوان دید و به سمت آنها رفت. او در آخرین مسابقه بدون توقف به سمت پرچم ایتالیا رفت تا لاک پشت اتریشی پیش بینی دقیقی انجام دهد.

2042516

هوش مصنوعی یا ابر کامپیوتر!
هوش مصنوعی OpenAI تایید کرده است که آلمان، فرانسه و انگلیس مدعیان اصلی خواهند بود، اما مجارستان مدعی اصلی است. از سوی دیگر ابرکامپیوتر و سامانه داده و آمار Opta با 10000 شبیه سازی اعلام کرد که انگلیس با 19.9 درصد شانس اول قهرمانی را داشته و فرانسه با 19.1 درصد به این تیم نزدیک است.

2042515

مجله اخبار فوتبال خارجی