توخل: هنوز فروش چلسی را هضم نکرده ام!

رومن آبراموویچ در سال 2003 چلسی را خرید. این باشگاه سپس جام های زیادی را به دست آورد. حالا تاجر روسی تصمیم گرفته از چلسی خلاص شود.
هواداران لوتون در استمفورد بریج در تیم میزبان فریاد زدند: “شما فروخته خواهید شد!”
توخل از فروش احتمالی چلسی در روزهای آینده ناراضی است. او چهارشنبه شب به Sky Sports گفت: “این یک رویداد سخت است.” “هنوز نتونستم هضمش کنم.”
اندکی قبل از بازی جام حذفی مقابل لوتون، توخل، بازیکنان و هواداران متوجه شدند که مالک روسی چلسی قصد دارد این باشگاه را بفروشد. توخل گفت: «البته این یک تغییر بزرگ است. ما قبلاً در مورد آن صحبت نکرده ایم.»
آینده چلسی پر از علامت سوال است.
توخل ابراز امیدواری کرد که این فروش حداقل در کوتاه مدت هیچ تغییری برای او و تیمش ایجاد نکند. با این حال، تاثیر آبراموویچ بر چلسی را نباید دست کم گرفت. چلسی از زمانی که هدایت این باشگاه را برعهده گرفت، تمام جام های ممکن را در داخل و خارج از کشور به دست آورده است و آنها را به موفق ترین باشگاه فوتبال انگلیس در دو دهه گذشته تبدیل کرده است.
هواداران چلسی در استادیوم شعار “ما همه را بردیم” و رقبا فریاد زدند “تو همه چیز را خریدی”.
آبی های لندن تاکنون توانسته اند برای پرداخت به بازیکنان گران قیمت و با دستمزد به آبراموویچ تکیه کنند. آنها می توانستند ستاره های بی شماری را به لندن بیاورند و هر زمان که اوضاع خوب پیش نمی رفت، مربی را عوض کنند.
این وضعیت گاهی اوقات آشفته به نظر می رسید اما همیشه به موفقیت منجر می شد. چلسی اخیرا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و برای اولین بار قهرمان جام باشگاه های جهان شد.
بسیاری از آنچه در آینده اتفاق می افتد به برنامه مالک جدید بستگی دارد. مثال منچستریونایتد نشان می دهد که مالکان ثروتمند تضمینی برای موفقیت نیستند.
آبراموویچ در بیانیه ای خطاب به چلسی گفت: این فروش به نفع باشگاه، هواداران، کارکنان و همچنین حامیان مالی و شرکا است.
نکته مهمی که ممکن است پس از اعلام این خبر باعث اطمینان هواداران چلسی شود این است که او به دنبال قرضی به چلسی نیست که گفته می شود حدود 1.5 میلیارد یورو است.
تاجر 55 ساله تاکید کرد: “این وضعیت برای من هرگز برای من تجارت یا پول نبوده است، بلکه فقط یک علاقه به فوتبال و این باشگاه بوده است.”
او پیش از این تلاش کرده بود مدیریت چلسی را به موسسات خیریه این باشگاه بسپارد. این واقعیت که او اکنون تصمیم گرفته است به طور کلی باشگاه را ترک کند، موضوعی است که احتمالاً به جلسه روز چهارشنبه پارلمان بریتانیا مرتبط خواهد بود.
کی یر استرامر، رهبر حزب کارگر با عصبانیت از بوریس جانسون خواست تا آبراموویچ را تحریم کند. فروش چلسی در این زمینه نه تنها به نفع باشگاه بلکه تا حد زیادی به نفع روس ها است.
در کمال تعجب، آبراموویچ اعلام کرد که تمام عواید حاصل از فروش باشگاه به یک موسسه خیریه اختصاص داده شده به قربانیان جنگ در اوکراین اختصاص خواهد یافت.
در حال حاضر مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. این واقعیت که آبراموویچ که گفته می شود از نزدیکان ولادیمیر پوتین و کرملین است، اصلاً نامی از روسیه نبرده است، انتقادهایی را برانگیخته است.
نه او و نه چلسی در هیچ یک از بیانیه های منتشر شده حمله روسیه به اوکراین را محکوم نکرده اند.
در حال حاضر مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. آن هم با مبلغی که تعیین شده است.
اتلتیک گزارش می دهد که آبراموویچ مهلتی برای دریافت پیشنهادات تا روز جمعه تعیین کرده است. از سوی دیگر تلگراف مشخص می کند که این تاریخ 15 مارس است. گفته می شود این مالک روسی به دلیل تحریم های احتمالی نمی خواهد وقت خود را تلف کند.
در همان زمان، رسانه های متعددی مدعی شدند که آبراموویچ در تلاش است اموال خود را در بریتانیا بفروشد.
هانسیورگ وایس، میلیاردر سوئیسی، یکی از خریداران احتمالی چلسی است که ظاهراً روز چهارشنبه رسماً پیشنهاد خرید این باشگاه را ارائه کرد.
با این حال، تاجر 86 ساله اصرار داشت که فقط می تواند باشگاه را به عنوان بخشی از یک کنسرسیوم خریداری کند. اتلتیک معتقد است تاد بولی تاجر آمریکایی نیز می تواند با او شریک شود و همان شخصی بود که در سال 2019 پیشنهاد خرید چلسی را به مبلغ 2.2 میلیارد پوند داد که در آن زمان رد شد.

منبع: فاز



مجله اخبار فوتبال خارجی

تصمیم رومن آبراموویچ مالک چلسی برای فروش این باشگاه برای بسیاری غیرقابل باور به نظر می رسد.


سرویس خبر شماره: 1813578 |
13 اسفند 1400 ساعت 13:02 |
8,595 امتیاز خبر|

2نظرات