ثروتمندان صاحب VAR در لیگ برتر خواهند شد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هدایت الله ممبینی درباره آخرین وضعیت ورود سیستم VAR به کشورمان گفت: کاری به گذشته ندارم اما از زمانی که به سمت دبیرکلی منصوب شدم چهار جلسه متوالی با شرکت نماینده AVS بلژیک در کشورمان. . این شرکت برای پیاده سازی VAR در ایران انتخاب شد و جلسات خوبی با هم داشتیم.
وی افزود: تاریخ تعیین کرده ایم تا با یک برنامه ریزی از پیش طراحی شده و مدون، کار را تسریع کنیم و بتوانیم در یک جدول زمانی دقیق پروژه VAR را در کشور اجرا کنیم. پروژه را تقسیم و برنامه ریزی کردیم. ابتدا بحث قرارداد با این شرکت است که توسط کمیسیون معاملات شرکت مذکور انتخاب شده است. موضوع را به شرکت اطلاع دادیم و جلسات متعددی برگزار کردیم. بعد از امضای قرارداد، معاینه فنی، تجهیز چند ورزشگاه و آموزش داوران را داریم.
دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: طبق پروتکل های فیفا باید همه ورزشگاه ها را تجهیز کنیم، اما چون زیرساخت برخی از ورزشگاه های ما ضعیف است و ممکن است برخی باشگاه ها نتوانند هزینه ها را پرداخت کنند، گفتیم کار را در دو فاز انجام دهیم. در ابتدا باشگاه هایی که مشکلات مالی کمتری دارند و اعلام آمادگی کرده اند در مرحله اول کار را انجام می دهند. همچنین در دو مرحله سعی می کنیم داوران را تربیت کنیم. تلاش می کنیم فاز اول را بهمن ماه و مرحله دوم را خرداد سال آینده انجام دهیم تا داوران لیسانس بگیرند و بتوانند مسابقات را با VAR قضاوت کنند. با توجه به این تقویم که شاید خیلی دقیق نباشد، امیدواریم بتوانیم در ماه های مارس، آوریل و می چندین ورزشگاه را به تجهیزات VAR مجهز کنیم.
ممبینی در پایان گفت: ورزشگاه آزادی به دلیل ملی بودن در اولویت است و می تواند میزبان مسابقات ملی ما باشد. ورزشگاه فولاد خوزستان، نقش جهان اصفهان، شهید سلیمانی سیرجان، باهنر کرمان، وطنی قائم شهر و یادگار امام تبریز از جمله ورزشگاه هایی هستند که می توانیم در فاز اول داشته باشیم، اما تیم فنی ما و شرکت VAR در حال بررسی هستند تا گزارش کاملی را به ما بدهند. که می توانیم ببینیم اولویت با کدام ورزشگاه است تا بتوانیم این امکانات و تجهیزات را در اسرع وقت در ورزشگاه ها نصب کنیم. امیدواریم طبق برنامه ریزی فدراسیون پروژه را پیش ببریم و در زمان توافق شده با همکاری همه نهادها و ارگان های ذیربط آن را اجرایی کنیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1860167
28 دسامبر 1401 ساعت 18:50
2.2 هزار |

0نقطه نظر

ممبینی: ابتدا این ورزشگاه ها را تجهیز می کنیم

طبق برنامه ریزی فدراسیون فوتبال، ورزشگاه آزادی ابتدا به سیستم کمک داور تصویری مجهز می شود.

ثروتمندان صاحب VAR در لیگ برتر خواهند شد!