جزئیات اعتراض ایران به تصمیم فیفا در پرونده ویلموتس

طبق اعلام وکیل فدراسیون فوتبال، رای فیفا در خصوص پرونده مارک ویلموتس در دادگاه CAS لغو شد.

ادامه بده….



مجله اخبار فوتبال داخلی

* ویلموتس بعد از 5 ماه قراردادش را فسخ کرده بود!
زمانی که آقای ویلموتس قراردادش را با فدراسیون امضا کرد، آنها 5 ماه برای تیم ملی کار کرده بودند. پس از آن با ارسال نامه های متعدد به استناد مقررات فیفا قرارداد خود را یک طرفه فسخ کردند و پس از آن با توافق شفاهی که با فدراسیون فوتبال ایران داشتند به تمرینات تیم ملی بازگشتند. .

* مصاحبه ویلموتس برگ برنده فدراسیون بود
یکی دیگر از دلایل ما که مورد قبول دادگاه حکمیت ورزش قرار گرفت، مصاحبه با این سرمربی است. وی پس از فسخ قرارداد ویلموتس با ایران، هدایت هیچ تیمی را بر عهده نگرفت و در مصاحبه ای که به زبان فرانسه منتشر شد، اعلام کرد که نه تنها به هیچ تیمی نرفته، بلکه پیشنهاد 2 باشگاه و 2 تیم ملی را رد کرده است. هیچ احساسی نسبت به آنها ندارد و قصد دارد برای دریافت درخواست خود از ایران صبور باشد.
* مبلغ قرارداد ویلموتس 7.8 میلیون یورو بود
مبلغ کل قرارداد 3.5 ساله ویلموتس 7 میلیون و 875 هزار یورو بود. مبلغ قرارداد او برای سال های اول و دوم و سوم 2 میلیون و 250 هزار یورو و سال سوم 1 میلیون و 125 هزار یورو یعنی نیم سال بوده است. تاکنون نزدیک به یک میلیون و 700 هزار یورو به خود آقای ویلموتس پرداخت شده است.

مشروح این رای به گفته وثوق احمدی به شرح زیر است:

* اولین فسخ قرارداد ویلموتس موجه و قانونی بود
2 میلیونی که به او پرداخت شده تماماً برای این سرمربی نبوده و متعلق به دستیاران ویلموتس نیز بوده است. در جریان رسیدگی به این پرونده در فیفا، اعلام شد که چون آقای ویلموتس حداقل 2 ماه کار کرده و حقوقش را نگرفته است و همچنین به فدراسیون اعلام کرده است که مبلغ خود را دریافت کند، اما فدراسیون هیچگونه دریافتی نداشته است. فسخ قرارداد او موجه تلقی شد و فیفا اعلام کرد که ویلموتس حق دریافت کل مبلغ قرارداد خود را دارد. این آیین نامه ای است که در فیفا وجود دارد و به صراحت اشاره می کند که اگر یکی از طرفین به تعهدات خود عمل کند و طرف دیگر انجام ندهد، آن شخص حق دریافت کل مبلغ را دارد.
* تحریم های بانکی یکی از دلایل مفقود شدن پرونده بود
طبق قوانین فیفا یک سرمربی بعد از فسخ مناسب می تواند کل مبلغ قرارداد خود را دریافت کند اما با دفاعی که انجام دادیم توانستیم دادگاه داوری ورزش را متقاعد کنیم که به دلایل متعددی با تایید این مبلغ مخالف هستند. اولین دلیل تحریم های بانکی سنگینی است که آمریکا علیه کشور وضع کرده است. در این رای دادگاه حکمیت ورزش اعلام کرد: تایید می کنیم که فدراسیون فوتبال ایران تمام تلاش خود را برای پرداخت حقوق ویلموتس به کار گرفته و سرمربی نمی تواند قرارداد خود را فسخ کند اما به دلیل همین تحریم بانکی این تلاش ها انجام شد. کار نمی کند.

* رای ویلموتس به 3 میلیون و 325 هزار یورو کاهش یافت
ساعاتی پیش حکم آقای ویلموتس در دادگاه حکمیت ورزش به من ابلاغ شد. در این تصمیم تصمیم اولیه فیفا لغو شد. ایرادات پرونده وکلای فدراسیون فوتبال که من هم جزئی از آن هستم در دادگاه CAS پذیرفته شد. بخشی از غرامت صادر شده توسط فیفا توسط دادگاه داوری ورزش لغو شد و مبلغ باقی مانده برای پرداخت به آقای ویلموتس 3 میلیون و 325 هزار یورو تعیین شد که قبلاً به وی پرداخت شده بود.


سرویس خبر شماره: 1835609
5 مرداد 1401 ساعت 23:01 |
11.3 هزار |

دهنقطه نظر

رای دادگاه عالی ورزش اعلام شد

رای دادگاه عالی ورزش در خصوص پرونده جنجالی مارک ویلموتس سرمربی سابق فوتبال ایران و تیم ملی بالاخره به طرفین ابلاغ شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یکی از وکلای متعدد حاضر در این پرونده که از ابتدای تجدیدنظرخواهی مجدد ایران در این دادگاه حضور دارد، در شبکه خبر جزئیات رای دیوان عالی ورزش در خصوص اعتراض ایران به رای کمیته انضباطی فیفا رسما اعلام شد