جزئیات جالب از ورود جام جهانی به ایران

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، احسان محمدی رئیس اداره مسئولیت اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم رونمایی از جام جهانی 2022 در تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: جام جهانی امروز رونمایی می شود. این مراسم همچنین توری است که طی آن فیفا به 32 کشور میزبان جام جهانی پیشنهاد داد تا برای اولین بار از جام جهانی رونمایی کنند. برنامه فیفا این است که تا سال 2030، افرادی از 211 کشور عضو فیفا میزبان باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجوز دسترسی به جام وجود دارد، گفت: یکی از برنامه های ما این بود که جام را با اتوبوس روباز به خیابان ها ببریم تا مردم آن را ببینند و این حق طبیعی مردم بود، اما فیفا هم برای آن امنیت است، موضوعی دارد و جام را مثل جواهرات گران قیمت با حساسیت زیاد حرکت می دهند. روی سان از جام رونمایی می‌کند و عکس می‌گیرد، اما فکر نمی‌کنم اجازه داشته باشند جام را لمس کنند یا بغل کنند.

محمدی درباره مهمانان برنامه امروز توضیح داد: نزدیک به 300 مهمان ویژه داریم. به غیر از خانواده فدراسیون فوتبال از ستارگان تاریخ فوتبال نیز دعوت شده بود که امیدواریم با توجه به محدودیت زمانی بتوانیم از آنها پذیرایی کنیم زیرا برنامه بسیار فشرده است و جام فقط ساعت 10 صبح در ایران است و او در حال رفتن است. ایران امشب



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1841583
10 سپتامبر 1401 @ 4:01 ب.ظ
2.1 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

وی با توجه به اینکه این جام نوستالژیک ترین جام جهان است، گفت: این جام در سال 1353 رونمایی شد. در آن زمان فیفا بعد از ژول ریمه مسابقه ای برگزار کرد و بیش از 50 اثر دریافت شد، فیفا این جام را انتخاب کرد و یک طراح ایتالیایی آن را ساخت و شرکت طلاسازی تونی هر سال آن را می سازد. این جام با ارتفاع 35 سانتی متر و وزن 175.6 گرم، چهار کیلو طلا و دو سنگ گرانیت مرمر سبز در آن استفاده شده است. هر سال اسامی برندگان در انتهای جام هک می شود و کشورهای برنده نیز یک جام برنز با روکش طلا دریافت می کنند، اما جام اصلی واقعاً طلا است. امیدواریم شاید روزی ایران این جام را فتح کند و به ایران تقدیم شود.

محمدی درباره دیگر برنامه های مراسم امروز توضیح داد: مهمترین عنوان رونمایی از جام است و البته در کنار آن برنامه فرهنگی هم داریم که به مناسبت ارائه منظره ای از فرهنگ ایرانی، استقبال و پذیرایی است. ، و ترجیح می دهم اتاق رونمایی شود. البته چون حق پخش این برنامه متعلق به بن اسپورت و فیفا است، ما نتوانستیم خیلی از دوستانی که می خواستند عکس بگیرند.

جام جهانی امشب پس از ده ساعت حضور در ایران از کشور خارج می شود.

جزئیات جالب از ورود جام جهانی به ایران

محمدی تصریح کرد: فقط کسانی حق دارند که جام را ببرند و به همین دلیل کاسیاس، پویول و ستاره هایی مانند بکن باوئر به عنوان سفیر این کار را انجام می دهند.

وی افزود: صحبت از یک جام شش کیلوگرمی و 35 سانتیمتری است که توسط سه نماینده بخش بازاریابی فیفا به ایران آورده شد و لحظاتی بعد در برج میلاد به همت شهرداری تقدیم می شود. تهران و با همکاری فدراسیون فوتبال با حضور چهره های مطرح تاریخ فوتبال ایران.