جنگ بین سرخابی ها افزایش یافته است / طعنه عجیب به قرمزها; با این همه قیمت باید قهرمان می شدند!

جنگ سرخابی ها در گرفت/ باید به هر قیمتی قهرمان می شدند!

از زمانی که گواردیولا در سال 2016 هدایت سیتی را برعهده گرفت، یونایتد 1.077 میلیارد پوند هزینه کرده است که اندکی بیشتر از سیتی که 1.074 میلیارد پوند هزینه کرده است. اما هزینه خالص سیتی به لطف فروش رحیم استرلینگ، گابریل ژسوس و الکساندر زینچنکو در تابستان گذشته به میزان قابل توجهی کمتر شده و به 478 میلیون پوند رسیده است. هزینه خالص یونایتد در هفت سال گذشته رقم خیره کننده 835 میلیون پوندی است که نشان می دهد آنها برای دستیابی به این جام هزینه زیادی کرده اند.

این مطلب را نیز بخوانید: جام ششم پس از 6 سال پشیمانی / شروع یک میراث جدید شیاطین سرخ



سرویس اخبار فوتبال خارجی

منچستریونایتد در این تابستان هزینه زیادی کرده است و بیش از 200 میلیون پوند برای آوردن آنتونی، لیساندرو مارتینز و کاسمیرو به باشگاه خرج کرده است. از دیگر خریدهای گران قیمت از سال 2016 می توان به جادن سانچو، هری مگوایر و روملو لوکاکو اشاره کرد که همگی حدود 80 میلیون پوند هزینه دارند. پل پوگبا که پیش از فصل 17-2016 با مبلغ 89 میلیون پوند به منچستریونایتد پیوست، همچنان گران ترین انتقال تاریخ منچستریونایتد است.

جنگ سرخابی ها در گرفت/ باید به هر قیمتی قهرمان می شدند!

خریدهای بزرگ

منچستریونایتد در سال های اخیر از همسایگان خود پیشی گرفته است و پپ گواردیولا مشتاق است به این موضوع اشاره کند. سرمربی منچسترسیتی پس از موفقیت در جام اتحادیه نتوانست در مقابل طعنه زدن شیاطین سرخ مقاومت کند.

وقتی از گواردیولا پرسیده شد که آیا یونایتد اکنون به عنوان یک رقیب اصلی بازگشته است یا خیر، گواردیولا با لبخند پاسخ داد: “شاید. اگر آنها کمی بیشتر خرج کنند، چون مقدار زیادی خرج نکرده اند، درست است؟ وقتی به اینجا آمدم فکر کردم یونایتد هنوز در آن حضور دارد. مشاجره، به خاطر تاریخشان، به خاطر همه چیز، و اریک تنهاچ کار فوق العاده ای انجام می دهد و بازیکنان… می بینید که چقدر متعهد هستند، چطور بعد از پنج یا شش سال بدون کسب عنوان، همه تلاش می کنند تا با هم برنده شوید.”

یونایتد نیوکاسل را در ومبلی شکست داد و اولین جام خود را از سال 2017 به دست آورد و گواردیولا گفت که آنها شایستگی بازگشت به رقابت را برای پولی که خرج کردند را داشتند.

گران ترین خرید من سیتی جک گریلیش است که در سال 2021 با ترک استون ویلا به اولین بازیکن 100 میلیون پوندی لیگ برتر تبدیل شد. ارلینگ هالند، روبن دیاس، ژائو کانسلو و ریاض محرز تنها برخی از بزرگترین معاملاتی هستند که از زمان حضور گواردیولا در اتحاد دیده شده است.

گواردیولا به خوبی از تفاوت ارزش خالص بین دو باشگاه آگاه است بنابراین پس از پیروزی یونایتد در ومبلی در روز یکشنبه بر آن تاکید کرد. او گفت: به یونایتد بابت جام اتحادیه تبریک می گویم. دیر یا زود باید اتفاق می افتاد، اینطور نیست؟ برای استقبال یونایتد باید جزو قهرمانان باشد. آنها در موقعیتی هستند که باید باشند.»