جوان ترین بازیکنان ایرانی تاریخ جام جهانی (تصویر)

جام جهانی 1978 / ابراهیم قاسم پور

20 سال بعد و در جام جهانی، مهدی مهدوی کیا جوان ترین بازیکن تیم ملی فرانسه بود. او در 20 سال و 10 ماهگی یکی از ارکان اصلی تیم در این دوره بود و یکی از حساس ترین گل های تاریخ فوتبال ایران را در پیروزی 2-1 مقابل ایران آمریکا به ثمر رساند.

تیم ملی ایران برای اولین بار در سال 1978 به جام جهانی راه یافت و ابراهیم قاسم پور با 21 سال و 9 ماه سن جوان ترین بازیکن این تیم بود و در دیدار مقابل هلند فرصت حضور در زمین را داشت.

جام جهانی 1998/ مهدی مهدوی کیا

یکی از باتجربه ترین چهره های تیم امسال، جوان ترین بازیکن تیم ملی دو سال پیش بود. زمانی که علیرضا جهانبخش 20 سال و 10 ماه داشت به همراه تیم ملی در جام جهانی برزیل شرکت کرد و در فرصت های اندکی که در زمین داشت عملکرد خوبی داشت.

جوان ترین بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 ابوالفضل جلالی با 24 سال سن است.

جوان ترین بازیکنان ایرانی تاریخ جام جهانی (تصویر)

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی ایران با تیمی مسن تر از گذشته در جام جهانی قطر حضور یافت. این تیم با میانگین سنی 29 سال مسن ترین تیم در این دوره است. ابوالفضل جلالی با 24 سال و 4 ماه سن جوان ترین بازیکن تیم ملی امسال است. او را مسن ترین در میان جوان ترین های پنج دوره اخیر ایران می دانند.

جام جهانی 2014/ علیرضا جهانبخش

جام جهانی 2006 / حسین کعبی

جام جهانی 2018/ سعید عزت اللهی


سرویس خبر شماره: 1853752
25 نوامبر 1401 ساعت 08:26
1.6 هزار |

0نقطه نظر

از حسین کعبی و کاراته معروفش تا مسن ترین جوان تیم

کارلوس کی روش در دومین جام جهانی خود با ایران، سعید عزت اللهی را در حالی که این بازیکن تنها 21 سال و 8 ماه داشت، در فهرست نهایی اعزام به روسیه قرار داد. عزت اللهی با قرار گرفتن در لیست نهایی جوان ترین بازیکن این دوره از تیم ملی شد. او حتی توانست یک گل هم به اسپانیا بزند، اما داور با استفاده از VAR آن گل را مردود اعلام کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

هرجا صحبت از بازیکنان جوان و سوابق مربوط به آنها می شود، باید نام حسین کعبی ذکر شود. او جوانترین بازیکن تیم ملی در سال 2006 بود و در سن 20 سال و 8 ماهگی در آلمان به همراه تیم ملی حاضر شد تا رکورد مهدوی کیا را بشکند و به جوانترین بازیکن تاریخ ایران در جام جهانی تبدیل شود.