جوکوویچ تایید کرد؛ من در مسابقات آزاد آمریکا شرکت نمی کنم

نواک جوکوویچ رسما تایید کرد که برای شرکت در مسابقات تنیس اوپن آمریکا به این کشور سفر نخواهد کرد زیرا مجوز حضورش صادر نشده است.

جوکوویچ تایید کرد؛  من در مسابقات آزاد آمریکا شرکت نمی کنم

جالب اینجاست که جوکوویچ سال گذشته در مسابقات آزاد آمریکا شرکت کرد زیرا مسئولان مسابقات شرایطی را برای تنیسورهای واکسینه شده و واکسینه نشده فراهم کردند تا در محیطی جداگانه بمانند. تنیسور صربستانی با حضور در مرحله گروهی جام دیویس که در والنسیا اسپانیا برگزار می شود، 14 شهریورماه به رقابت های تنیس بازخواهد گشت.



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1840279
03 سپتامبر 1401 در 8:10 ب.ظ
598

0نقطه نظر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با اعلام رسمی نواک جوکوویچ مبنی بر عدم حضورش در مسابقات تنیس اوپن آمریکا، شایعات و گمانه زنی ها در این باره به پایان رسید. در حالی که تا ساعاتی دیگر مراسم قرعه کشی این رقابت ها در آمریکا آغاز می شود، جوکوویچ در توییتر تایید کرد که مجوز حضورش در یو اس اوپن صادر نشده و بنابراین به این کشور نمی رود.

جوکوویچ پس از قهرمانی در ویمبلدون به تمرینات خود ادامه داد و امیدوار بود با تغییر قوانین آمریکا بتواند در مسابقات آزاد آمریکا شرکت کند. اما در نهایت انتظار او محقق نشد. مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده دو هفته پیش اعلام کرد که قوانین سفر مربوط به واکسیناسیون کرونا را بررسی خواهد کرد، اما این بررسی قبل از پایان مهلت حضور تنیسورها در ایالات متحده انجام نشد، بنابراین جوکوویچ نمی توانست به نیویورک سفر کند.

در ماه ژانویه، این تنیسور صرب در حالی که برای شرکت در مسابقات آزاد این کشور به استرالیا سفر می کرد، دستگیر و اخراج شد. او به دلیل عدم شرکت در این مسابقات 2000 امتیاز از دست داد و از آن زمان تاکنون سرسختانه در برابر درخواست واکسیناسیون مقاومت کرده است. او پس از استرالیا فرصت حضور در مسابقات مسترز ایندین ولز، میامی، مونترال و سینسیناتی را از دست داد. از دست دادن US Open 1200 امتیاز اضافی برای جوکوویچ به همراه خواهد داشت.

ستاره تنیس صرب در توییتر خود نوشت: متاسفانه این بار نمی توانم برای شرکت در یو اس اوپن به آمریکا سفر کنم. از طرفداران نواک برای پیام های سرشار از عشق و حمایت شما متشکرم. برای سایر تنیسورها آرزوی موفقیت دارم. آماده می مانم و نگرش مثبت خود را حفظ می کنم و منتظر فرصت دیگری برای رقابت خواهم بود. به زودی می بینمت، دنیای تنیس“.

جوکوویچ تمایلی به تزریق واکسن کرونا ندارد و به همین دلیل نتوانست در مسابقات آزاد استرالیا شرکت کند. اصرار بر واکسینه نشدن تنیسور صربستانی باعث شد تا یک تورنمنت بزرگ دیگر به همراه داشته باشد و ایالات متحده نیز نام او را از حضور در یو اس اوپن محروم کرد.