حمله به فیلمبردار دربی 101 در زمین و اینستاگرام

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حساسیت و هیجان این دیدار به حدی بود که دو هوادار متعصب استقلال و پرسپولیس پس از گل محبوب تیمشان دچار سکته قلبی شدند و بر اثر هیجان جان خود را از دست دادند، اما شاید اتفاق تلخی بود. و غم انگیز است که با برخی از حاشیه های مسابقه تکرار می شود.
نمونه آن اتفاقی است که دقایقی قبل از سوت پایان بازی در نیمه اول رخ داد و زمانی که سروش رفیعی قصد داشت یک ضربه کرنر با اشیایی به سمت او بزند، بازی متوقف شد و در این بین تیراندازی ها متوقف شد. بر اثر برخورد یکی از سنگ ها به او پرتاب شد و به زمین افتاد.
البته مرتضی داوودی فیلمبردار مورد اصابت سنگ توانست کار خود را از سر بگیرد اما بدترین اتفاق ممکن بود به خاطر عصبانیت شتاب زاده رخ دهد.

1883096
مرتضی داوودی در گفت و گو با “ورزه سه”، جو ورزشگاه دربی 101 را اینگونه توصیف می کند: وقتی وارد ورزشگاه شدیم و دیدیم پر است خوشحال شدیم اما با وضعیت ساخت ورزشگاه هر بار که همکارانمان از پشت دوربین عبور می کنند از خدا می خواهم که سالم و سلامت برگردند. وضعیت طبقه دوم واقعا بد است و ماشاالله تماشاگران هر دو تیم نشسته بودند.»

خوش شانس بودیم که در صد و یکمین دربی پایتخت به دلیل عصبانیت هواداران دو تیم جان خود را از دست ندادیم.

حمله به فیلمبردار دربی 101 در زمین و اینستاگرام

او در پایان گفت: امیدوارم واقعا فکری برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات در فصل آینده داشته باشند. من خودم شاید حتی یک بار به صورت نمادین با تابوت برای فیلمبرداری به ورزشگاه بروم تا دیگر شاهد چنین رفتارهای مخاطره آمیزی از سوی سکوها و همچنین نیروهای کنترل کننده نظم علیه خبرنگاران و اهالی رسانه نباشیم.

1883099



مجله اخبار فوتبال داخلی

در ادامه بخشی از سخنان مرتضی داوودی با اشاره به هجمه برخی از اهالی فوتبال به صفحه مجازی خود اشاره شد و گفت: با این حال سعی می کردم در جشن قهرمانی به وظیفه خود عمل کنم. همیشه این اتفاق می افتاد اما تصمیم خوبی نبود و متاسفانه این اتفاق افتاد. سپس به صفحه اینستاگرام من آمدند و تقریباً 200300 پیام بد دریافت کردم. برخی از آنها می گفتند با بازیکنان پرسپولیس قرار گذاشتی که دعوت شوند و کنار رفتند تا هواداران را محروم کنند. من جواب ندادم و حتی برخی از آنها گفتند ما استقلالی هستیم و عذرخواهی می کنیم.

این ایجنت در ادامه بازی استقلال و پرسپولیس را به صورت زنده پخش کرد: به خاطر رفتار بیرانوند در بازی برگشت بود که من خودم اصلا آن را تایید نمی کنم و خودشان عذرخواهی کردند. یکی از دوستانم هم می گفت یکی از بازیکنان استقلال گفته ساپینتو به آنها گفته دست به بازیکنان پرسپولیس نزنید. من واقعا نمی فهمم؛ اینم یه بازی دیگه جو خیلی بد بود. ما تعجب کردیم که آیا آنها دشمن هستند؟ آنها حتی در شروع بازی هم دست ندادند.”


سرویس خبر شماره: 1941808
14 ژوئن 1402 در 05:45
703 امتیاز خبر

0نقطه نظر

یک روز با کلاه تابوت به ورزشگاه می روم.

از داوودی پرسیدیم که جو متشنج ورزشگاه از چه زمانی شروع شد که او در پاسخ به این سوال توضیح داد: زمانی که دو تیم برای گرم کردن وارد زمین شدند و دروازه بان پرسپولیس وارد زمین شد، شروع به پرتاب سنگ و بطری کردند، سنگ هایی هم پرتاب شد که نمی دانم خودشان کنده شده اند یا در جاهایی بوده اند. کار ادامه دارد چیزهایی که تا وسط زمین رسیده بودند پرتاب دستشان خیلی قوی بود و به سمت دروازه بیرانوند پرتاب شد.

1883097

داوودی سپس درباره زمان افتادن نقش بر زمین صحبت کرد: پس از آن با شروع بازی و هر بار که پرسپولیس می خواست به کنار زمین پرتاب کند یا کرنر بزند، این رفتار در قسمت جنوبی ورزشگاه مشاهده شد. فکر می کنم دقایق پایانی بازی بود که کرنر بود و سروش رفیعی می خواست گل بزند. من یک فیلمبردار پرتابل هستم. رفتم تا صحنه کرنر رو بگیرم و حواسم به گیره بود. شاید اگر دقت می کردم می توانستم کمی جا بگذارم. سنگ به مچ پایم خورد. بعد از برخورد شدت درد طوری بود که انگار برق گرفتم و روی زمین افتادم. بعدها دوستان عکاسی مثل امیرحسین خیرخواه، مجتبی صالح و خیلی از همکاران دیگر آمدند و کمک کردند. اورژانس آمد و سمپاشی کرد. یک کیسه یخ بین آن قرار دادم. به هر حال امکان تغییر فیلمبردار وجود داشت و ما هم مثل بازیکنانی هستیم که امکان تغییر وجود دارد (خنده). شب بازی هم خیلی درد داشتم ولی بعد عکس گرفتم معلوم بود چیز خاصی نیست. البته هنوز هم کمی درد دارد.»

1883098