حمله تند روزنامه جوان به یحیی گل محمدی/ هم پاداش می گیری و هم گزینه; آیا عصبانی هستید؟



روزنامه جوان نوشت: ماجرای عصبانیت یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. سرمربی پس از چند بار اخطار تصمیم به فسخ یک طرفه به بهانه عدم انجام تعهدات مالی باشگاه گرفت، اما بلافاصله مشخص شد که بحث معوقه حقوق نیست و گل محمدی تنها به دلیل دریافت نکردن گزینه های باشگاه تصمیم به فسخ یک طرفه گرفت. قرارداد او حالا هیچکس نمی داند چند نفر از این گزینه ها وجود دارد اما مسلم است که همین موضوع باعث شده یحیی از پرسپولیس جدا شود و راهی دبی شود.

ماجرا اما به همین جا ختم نشد و زمانی جذاب‌تر شد که یک نهاد نظارتی به ماجرا باز شد و به همین دلیل ولخرجی جدیدی از بازیکنان فوتبال فاش شد. شنیده ها حاکی از آن است که این نهاد نظارتی با ارسال نامه ای رسمی به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است که این باشگاه در فصل گذشته حدود 18 میلیارد تومان بابت بردهای کسب شده به بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم پرداخت کرده است و هم اکنون به صورت قانونی منع از پرداخت قراردادهای اختیار معامله. یعنی از نظر این نهاد نظارتی، پرسپولیس نمی تواند برای هر برد خارج از قرارداد به اعضای تیمش پاداش بدهد، اما از طرفی گزینه های موجود در قرارداد خود را در نظر بگیرد و برای این گزینه ها نیز پرداخت کند.

دقت کردی؟ یعنی علاوه بر پاداشی که پرسپولیس به بازیکنان و کادر فنی خود بابت پیروزی، کلین شیت یا گل زده پرداخت می کرد، پرسپولیس این عناصر را نیز به عنوان گزینه در قرارداد خود گنجانده و آنها را نیز پرداخت کرده است، یعنی غرامت. مثال. ، دروازه بان به خاطر گل نخوردن که وظیفه اوست. اصلش اینه که هم ثواب میگیره هم آپشن یا مهاجمی که گل میزنه که تکلیفش حساب میشه هم آپشن داره هم ثواب!

در شرایطی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مدعی اعمال قاطعانه قانون سقف قراردادها هستند و تاکنون با وجود معایب خاص این قانون، به درستی به حرف های خود پایبند بوده اند، شنیدن چنین داستانی بسیار جالب است. . تاریخی که قطعا نه تنها در پرسپولیس بلکه در سایر تیم های لیگ برتری هم وجود دارد و باید جلوی این زیاده خواهی بی پایان بیت المال گرفته شود.

خیلی جالبه که هر دویشون جایزه میگیرن و میخوان برای چیزهایی که در نظر میگیرن جایزه بگیرن تو قراردادشون یه آپشن مشخص بشه و جالبتر وقتی یکی از این دوتا پول نمیگیره با سر و صدای زیاد عصبانی میشن! داستان قهر گل محمدی حداقل این ویژگی را داشت که زیاده خواهی فوتبالیست ها را به همگان ثابت می کرد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال