حمله شدید استقلالی ها به قلعه نویی و تیم ملی؛ هر وقت تذکر می دادم فحش می دادم!



تیم ملی فوتبال ایران پس از معامله یک برد با تساوی مقابل ازبکستان مورد انتقاد قرار گرفته است. این در حالی است که امیر قلعه نویی و دستیارانش با انتقادات زیادی روبرو هستند و برخی کارشناسان تاثیر مثبتی از آنها در روند فنی این تیم نمی بینند. . هادی طباطبایی در مورد این تیم و همچنین تیم فوتبال جوانان گفت وگویی انجام داد.

طباطبایی در ابتدا درباره عملکرد تیم فوتبال نوجوانان در جام جهانی بیان کرد: تیم جوانان در این رقابت ها حضور پررنگی داشت و بچه ها فراتر از انتظارات ما خودشان را نشان دادند که یادآور پتانسیل بالای فوتبال از نظر است. از استعداد اگر از زوایای مختلف نگاه کنیم باید ببینیم که این حضور برنامه ریزی شده بود یا نسلی دور هم جمع شدند و کادر فنی زحمت کشیدند و این شگفتی مقابل برزیل و این نمایش های خوب رقم خورد؟ فکر می کنم دومی درست تر است و اینکه ما طبق برنامه عمل نکردیم. در تیم بزرگسالان هم همینطور است و نسل طلایی هنوز شکل گرفته و نتایج جزئی دارد. در این میان صحبت هایی می شود یعنی برنامه ای نداریم و منتظریم نسلی ظهور کند و موفق شود.

وی افزود: این روش گلخانه ای است و نمی توان روی یک روند پایدار حساب کرد. یک جایی مثلا برزیل را شکست دادیم. به بیان ساده، این یک حادثه است و نباید روی این پیروزی ها بخوابیم. فوتبال ما هنوز استعداد دارد اما برنامه ریزی نداریم. چرا تیم بزرگسالان ما نمی توانند نسل خود را تغییر دهند؟ چون همان گربه وجود دارد.

طباطبایی ادامه داد: درست است که در بازی با هنگ کنگ 4 گل زدیم اما نظم نداشتیم. چنین اتفاقی برای تیم ملی با این بازیکن با کیفیت بسیار بد است. در تلویزیون هم گفتم. در بازی با ازبکستان هم همین اتفاق افتاد. در نیمه دوم چه کردیم؟ من با این شکل بازی خیلی به این تیم امید ندارم، آیا تفکر تاکتیکی وجود دارد یا خیر؟ آیا بازیکن تنها بازی می کند یا مربی به او می گوید که چه کار کند؟

گفت: نمی دانم کادر فنی چه می کند. تیم های آسان را شکست دادیم و در نقاط سخت مشکل داریم. باید زودتر به این چیزها فکر می کردیم. این کادر فنی هیچ تاثیر مثبتی نداشت. این وضعیت حتی در برخی جاها برعکس شده است. من همیشه تذکر می دادم و توهین می کردم و بعد از 6 ماه فهمیدند چه می گویم. هم در موضوع تیم ملی و هم در ماجراهای استقلال. در مورد کی روش و اسکوچیچ هم صحبت کردم. زنگ خطر برای فوتبال ما به صدا درآمده است.

وی گفت: در زمان اسکوچیچ می گفتم تیم ملی روی کیفیت فردی کار می کند و در روند تیمی پیشرفت نمی کند. گوش کن تیم ما در ده دقیقه اول بازی با هنگ کنگ دو گل می زند و بعد هرکس دنبال کار خودش می گردد. خیلی بد است وقتی یک مربی نتواند همه را وادار به انجام وظیفه کند. این هماهنگی بین کادر فنی و بازیکنان نیست. در بازی با ازبکستان بین دو نیمه گفتم که نیمه اول آرامی را پشت سر گذاشتیم و سرمربی ازبکستان هم دقیقاً همین را بعد از بازی گفت. در نیمه دوم تغییراتی ایجاد کردند و مانند بازی با هنگ کنگ، سرمربی ما نتوانست به درستی با بازیکنان ارتباط برقرار کند. تغییر ساده مهم نیست. چرا این بازیکن به زمین می رود؟ آیا برنامه و هدف داریم؟

کارشناس فوتبال ایران گفت: صحبت های مربیان تیم ملی برایم خیلی عجیب بود که می گفتند سامان قدوس مصدوم است و بازی ما بد بوده است. نقش قدوس در توقف حملات حریف چه بود؟ سامان قدوس چقدر در کارهای دفاعی موثر است؟

دروازه بان سابق تیم ملی درباره شانس موفقیت این تیم در جام ملت های آسیا گفت: آنها فوتبال ندارند اما منطق فوتبال می گوید تیم ما از نظر کیفیت تاکتیکی تیم خوبی نیست. از نظر کیفیت فردی بهترین عناصر را در آسیا داریم، مهم استفاده درست از این ظرفیت است.

بیشتر بخوانید: پاسخ کنایه آمیز سرمربی تیم ملی به انتقاد جواد خیانی



سرویس داخلی اخبار فوتبال