خبانی: ایران می تواند میزبان جام جهانی باشد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جواد خیانی مجری باسابقه رادیو صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه درباره میزبانی عربستان سعودی در جام جهانی فوتبال جهان 2030 یا 2034 صحبت کرد و تاکید کرد که ایران نیز می تواند یکی از این میزبانی ها باشد. کشورهای میزبان این مبارزات


سرویس خبر شماره: 1944325
25 ژوئن 1402 ساعت 10:30
36.3 هزار امتیاز خبر|

77نقطه نظر

برای یازده سال آینده از هم اکنون برنامه ریزی کنید

او بیان کرد: وقتی این را گفت، انگار یک سطل آب یخ روی سرم انداخته بودند. گفتم فارسی را از کجا یاد گرفتی؟ او در پاسخ گفت از سال 1380 یک گروه چینی آمدند، ما در نقاط مختلف تهران زندگی کردیم و با فرهنگ شما آشنا شدیم. ما زبان فارسی را یاد گرفتیم و اکنون راهنمای شما هستیم.

خبانی در بخشی از سخنان خود گفت: من می خواهم از رهبران کشور بخواهم که بیدار شوند. گفته می شود عربستان می خواهد با مصر و یونان میزبان جام جهانی 2030 باشد. این به معنای استقبال از کشورهای تمدن های باستانی است. آیا ایران تمدن باستانی است یا خیر؟ او هست! پس خیلی خوب است که ما هم شرکت کنیم و ارائه کنیم.

یکی از مجریان پیشکسوت صدا و سیما گفته است که ایران می تواند یکی از کشورهای میزبان جام جهانی 2034 باشد.

خبانی: ایران می تواند میزبان جام جهانی باشد

خبانی در پایان گفت: بنابراین چینی ها هفت سال قبل از شروع المپیک برنامه ریزی کرده اند و همچنین باید یازده سال دیگر برنامه ریزی کنیم که جام جهانی 2034 به نمایندگی از چند تمدن بزرگ جهان برگزار شود. ایران قطعا یکی از آن تمدن های بزرگ بوده، هست و خواهد بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

وی ادامه داد: حتی می توانم بگویم رم، ایران، آتن، قاهره یا ممفیس. شهرهای عربستان نیز. این به معنای آغاز یک جام جهانی گفتگو میان تمدن هاست که در آن همه تمدن ها حضور دارند. اگر قرار باشد جام جهانی 2030 یا 2034 به میزبانی عربستان، یونان و مصر برگزار شود، واقعا جای ایران خالی است.

وی خطاب به مردم و رهبران کشور گفت: مسئولان ورزش ایران! وزیر ورزش ایران! حتی بالاترین رده های مدیریت سیاسی ایران! تصور کنید 10، 15 سال بعد که این جام جهانی در سال 2030 یا 2034 برگزار می شود، ایران نیز یکی از کشورهای میزبان این رقابت ها باشد.

خیابان اضافه شده: احتمالا این میزبانی را در سال 2034 یعنی یازده سال بعد به عربستان خواهند داد. به یاد دارم وقتی در سال 2008 به المپیک پکن اعزام شدم، به کلاس چینی رفتم تا کمی از زبان آنها یاد بگیرم. به فرودگاه چین که رسیدیم و از هواپیما پیاده شدم به چینی با مسئول پذیرش احوالپرسی کردم، به فارسی گفت: سلام آقای خیابانی به پکن خوش آمدید!