خبری که مثل بمب منفجر شد؛ لیورپول به مبلغی سرسام آور فروخته شد! / خاورمیانه در مرسی ساید؟

خبر کوتاه اما شاید برای هواداران لیورپول تلخ بود! «جان هنری» مالک آمریکایی باشگاه لیورپول تصمیم به فروش این باشگاه می گیرد.

از زمانی که این گروه آمریکایی 12 سال پیش لیورپول اف سی را در اختیار گرفت، آنها بر بازسازی اساسی ورزشگاه آنفیلد، از جمله جایگاه اصلی، نظارت داشتند. علاوه بر این تغییرات، تیم لیورپول 2020 موفق شد طلسم 3 دهه را بشکند و برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر انگلیس قهرمان جام قهرمانی شود. قرمزها به سه فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند، دو باخت و در سال 2019 برابر تاتنهام در مادرید پیروز شدند تا برای ششمین بار جام را بالای سر ببرند. فصل گذشته، زمانی که لیورپول رقابت های چمپیونشیپ را در منچستر سیتی ترک کرد، جام حذفی و لیگ را به دست آورد.

لیورپول در فصل 20-2019 قهرمان لیگ برتر شد
لیورپول در فصل 20-2019 قهرمان لیگ برتر شد

هانری خیلی بیشتر از 2.5 میلیارد پوندی هموطن تاد بولی و شرکایش برای خرید سهام مالک روس رومن آبراموویچ در باشگاه سرمایه گذاری کرده است و او انتظار دارد همین مبلغ را نیز دریافت کند. در این رابطه گفته می شود که تنها جیم رتکلیف، ثروتمندترین مرد بریتانیا، می تواند لیورپول را بخرد، چرا که تنها مشتری انگلیسی چلسی، خودش بود. البته رسانه ها بر این باورند که به دلیل حمایت راتکلیف از منچستریونایتد، رقبای سرسخت و دشمنان همیشگی لیورپول، احتمال بسیار کمتری وجود دارد که او برای قرمزهای مرسی ساید پیشنهاد دهد.

اما اخباری که از فروش باشگاه لیورپول توسط تام هنری و شریکش تام ورنر منتشر شده است، بسیاری از هواداران قرمزهای مرسی ساید را امیدوار کرده است که مالک جدید بودجه بهتری به سرمربی خود یورگن کلوپ برای رقابت برای بهترین بازیکنان در اختیار خواهد داشت. جهان.

خبری که مثل بمب منفجر شد؛  لیورپول به مبلغی سرسام آور فروخته شد!  / خاورمیانه در مرسی ساید؟

بودجه کلان برای باشگاه

در واقع، گروه FSG اگر لیورپول را ترک کند، نشان داده است که در 12 سال گذشته وظایف خود را با موفقیت و سربلندی انجام داده است.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

FSG از غول های مالی ایالات متحده گلدمن ساکس و مورگان استنلی خواست تا یک “عرشه فروش” ایجاد کنند که هزینه ها و منافع خریداران بالقوه را مشخص کند. همچنین در بیانیه ای تایید شده است که در صورت وجود خریدار مناسب از فروش باشگاه استقبال خواهند کرد. FSG نوشت: “با توجه به شرایط مناسب، اگر به نفع لیورپول به عنوان یک باشگاه باشد، سهامداران جدید را در نظر خواهیم گرفت. FSG به موفقیت لیورپول در داخل و خارج از زمین متعهد است.”

موفقیت های بزرگ

چشم انداز لیورپول با توجه به ارزشی که پیدا کرده است، این احتمال را افزایش می دهد که خریدار از خاورمیانه پیدا کند و از منچستر سیتی پیروی کند که متعلق به میلیاردری از ابوظبی، امارات و نیوکاسل است که به این باشگاه فروخته شد. سعودی ها

جان هنری، تاجر میلیاردر آمریکایی، برای فروش باشگاه مرسی ساید خود، 4 میلیارد پوند درخواست می کند. این بدان معناست که قیمت باشگاه لیورپول از سال 2010 که هنری آن را به مبلغ 300 میلیون پوند از تام هیکس و جورج گیلت خرید، 1200 درصد افزایش یافته است.

در همین رابطه روزنامه «سان» گزارش داد که لیورپول می تواند آخرین باشگاه انگلیسی باشد که در اختیار مولتی میلیاردرهای خاورمیانه قرار می گیرد و توسط گروه «فن وی» به مشتری آسیایی فروخته می شود.

4 میلیارد پوند