خداحافظی می کنم و فوتبال را ترک می کنم!


سرویس خبر شماره: 1972443
22 اکتبر 1402 ساعت 9:00 ق.ظ.
12.3 هزار امتیاز خبر|

5نقطه نظر

گردان: لیگ یک و فوتبال جزو برنامه های من نیست.

دروازه بان سابق تیم ملی تاکید کرد که در پایان فصل از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

خداحافظی می کنم و فوتبال را ترک می کنم!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شهاب گردان پس از بازی در 9 باشگاه مختلف و قهرمانی در لیگ یک و جام حذفی با سپاهان و بازی در تیم ملی ایران، تصمیم گرفت در پایان فصل از فوتبال خداحافظی کند و اصرار دارد. این اقدام .

گردان که در پایان فصل 40 ساله می شود، در این فصل دو بار برای فولاد خوزستان به میدان رفته و در بازی اخیر خود مقابل هوادار موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد و بعید نیست در این فصل هم بازی کند. بازی بعدی مقابل استقلال خوزستان همچنان به صورت ترکیبی

این دروازه بان باسابقه در گفت و گوی اخیر خود با ایران ورزشی اظهارنظرهای جالبی کرده است که در ادامه می خوانید:

آیا تصمیم برای خداحافظی از فوتبال جدی است؟
بله، روزی این اتفاق خواهد افتاد. من می‌خواستم و می‌خواهم این از من باشد. به هر حال من در پایان فصل 40 ساله خواهم شد و فکر می کنم زمان خوبی برای خداحافظی است.
اما برخی از بازیکنان در آخرین سال های فوتبال خود در لیگ های پایین بازی می کنند.
بستگی به سن و انگیزه بازیکن دارد. خیلی ها فقط برای بازی فوتبال به لیگ های پایین می روند. البته به هیچ وجه نمی خواهم بگویم بازی در لیگ 1 یا 2 خوب نیست، اما من بعد از فوتبالم کار خودم را دارم و با آن خلاء فوتبال را پر می کنم.

1939704

ربطی به فوتبال داره؟
نه ربطی به فوتبال نداره
در این سال ها تلخ ترین خاطره فوتبالی شما چه بوده است؟
همان بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا. باخت به تیم کره در ژاپن و عدم کسب عنوان قهرمانی تلخ ترین خاطره ورزشی ماست.
طی یک سال گذشته شاهد تغییرات زیادی در صنعت فولاد بوده ایم. این اتفاقات چقدر روی کیفیت تیم و بازیکن تاثیر می گذارد؟
در هر شرایطی یا در هر کار گروهی، احساس می کنید که رهبر شما موضع محکمی دارد و عوامل دیگر چندان مطیع نیستند، حتی اگر بخواهید نمی توانید 100 درصد به خودتان بدهید. چون مدام می شنوید که این مربی بعد از این بازی اخراج می شود یا فقط چند بازی دیگر و از این جور صحبت ها باقی مانده است، اما اگر بازیکن بداند که مربی او برای فصل آینده با باشگاه قرارداد دارد، تغییری نمی کند. به هر حال، حداقل به این دلیل که یک پیشنهاد از همان باشگاه وجود دارد. اگر این کار را کرد، تمام توان خود را در تمرینات و مسابقات می گذارد تا رضایت سرمربی را جلب کند. ببینید در کشورهایی که فوتبال دارند این اتفاقات اصلا نمی افتد. از تیم های خلیج فارس انتقاد می کردیم اما الان بدتر از آنها شده ایم.
این تغییرات با رفتن نکونام آغاز شد.
با آقای نکونام شرایط ما عادی بود و تیم کار خود را انجام می داد و نتایج به دست آمده قابل دفاع بود. اما در شرایطی که شرایط خوبی در اهواز نداشت، استعفا داد و منصوریان آمد که البته چالش او در بین هواداران بود. اما این مربی خارجی جدید شاید قدیمی باشد اما بسیار پرانرژی است و چیزی که برای من بسیار جالب و مهم است این است که فوتبال را به زبان ساده صحبت می کند و اصلا کارش پیچیده نیست.

1936979

تعطیلات قهرمانی برای شما چطور بود؟
این تعطیلات برای ما بد نبود و با انجام بازی های تدارکاتی بیشتر با تفکرات مربی هماهنگ شدیم.
بازی سختی مقابل استقلال خوزستان دارید؟
آنها مثل ما خوب شروع نکردند و قطعا یکی از سخت ترین بازی ها خواهد بود. چرا که دربی خوزستان هرگز به شرایط و نتایج قبلی نمی رسد. به نظر من بازیکن باید در روز بازی از شرایط بدنی خوبی برخوردار باشد. ببینید ما در سال های قبل خیلی راحت تیم هنگ کنگ را شکست می دادیم و امسال هم همین تیم با اختلاف به حریفش باخت اما در عین ناباوری ما را شکست دادند چون نتوانستیم از موقعیت هایمان استفاده کنیم. .
به لیگ قهرمانان آسیا اشاره کردید، فکر می کنید با هزینه هایی که کرده اند می توان امسال با تیم های عربستانی رقابت کرد؟

من هم اینچنین فکر میکنم. شما رونالدو، نیمار و بنزما را کنار می گذارید زیرا آنها بیش از یک بازیکن هستند. اما تیم های عربستانی در سال های اخیر بازیکنان خارجی بسیار خوبی داشته اند. به همین دلیل از کشورهایی مانند امارات، قطر و عمان جلوتر بودند. اما آنها همیشه مقابل تیم های ایرانی پیروز نشده اند. اگر همین پرسپولیسی ها مقابل النصر همان عملکردی را ارائه می دادند که مقابل الدیل بودند، مطمئن باشید شکست نمی خوردند و شک نکنید در بازی برگشت فوتبال بسیار بهتر و بازی نزدیکتری را ارائه می کنند. از نظر سطح فنی به حریف. اگر او در این مسابقه شرکت کرد، نتیجه به دلیل تبلیغات قبل از بازی بود، در حالی که پرسپولیس بازیکنانی دارد که مقابل رونالدو و بهترین های جهان در جام جهانی بازی کرده اند.

مجله اخبار فوتبال داخلی