خطر حذف ستاره ترین تیم آسیا از ایران بیشتر است!

نکته جالب مربوط به دو تیم عربستان و قطر است که بدون بازیکن لژیونر وارد جام جهانی خواهند شد و 26 بازیکن این دو تیم از لیگ ستارگان قطر و حرفه ای عربستان هستند.

برای ایران حسین کنعانی و شجاع خلیل زاده از الاهلی قطر و احمد نوراللهی از شباب الاهلی لژیونرهای آسیایی محسوب می شوند.

ژاپن 20 لژیونر در ترکیب اصلی داشت اما مصدومیت ناکایاما باعث شد هاجیمه موریاسو بازیکن جی لیگ جایگزین مدافع هادرزفیلد شود.

در جام جهانی قبلی استرالیا 3 بازیکن لیگ داخلی داشت که حالا این تعداد به 7 بازیکن رسیده و سهم بازیکنان شاغل در لیگ استرالیا افزایش یافته است.

در بین بازیکنانی که لژیونرهای آسیایی دارند، کره جنوبی پیشتاز است. کیم سونگ گیو (الشباب عربستان)، کوونگ کیون وونگ (گامبا اوزاکا، ژاپن)، جونگ وو یونگ (الاسد، قطر) و سون جون هو (شاندونگ لوننگ) چهار بازیکن کره ای هستند. کار در آسیا که در جام جهانی شرکت خواهد کرد.

اگرچه ایران و استرالیا از نظر تعداد لژیونر امکان رقابت با ژاپن را دارند، اما بررسی تعداد لژیونرهای 7 لیگ معتبر آلمان، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، هلند و پرتغال نشان می دهد که ژاپن محکم است. در پیشرو. 15 بازیکن از لیست نهایی سامورایی در دسته اول این شش لیگ بازی می کنند و اغلب حتی در تیم های خود فیکس می شوند.

به طور کلی به نظر می رسد ژاپن علاوه بر داشتن تعداد زیادی بازیکن لژیونر شاغل در لیگ های معتبر آسیایی، از بازیکنانی بهره می برد که برای تیم های خود در اروپا بازیکنان کلیدی محسوب می شوند.

نکته جالب اینجاست که با وجود تیم های پر ستاره ژاپن و کره جنوبی نسبت به ایران، شاید تیم ملی به دلیل سختی کمتر در جمع بندی، شانس صعود بیشتری نسبت به این دو تیم داشته باشد.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1853546
23 نوامبر 1401 @ 7:02 ب.ظ
11.7 هزار |

2نقطه نظر

بررسی تیم شش قاره جام جهانی;

البته ژاپن دیدارهای سختی با اسپانیا، آلمان و کاستاریکا برای صعود خواهد داشت، اما حضور این تعداد ستاره خطر رقابت این تیم را با بهترین تیم های جهان دارد.

نکته مهم این است که کره جنوبی لژیونر کمتری نسبت به ایران دارد اما 50 درصد بازیکنان لژیونر این تیم در رده اول لیگ های معتبر قرار دارند بنابراین این تیم بعد از ژاپن در رتبه دوم قرار دارد. سون هیونگ مین ستاره ژاپن و کره جنوبی است که به عنوان ستاره تاتنهام وارد جام جهانی خواهد شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با اعلام فهرست نهایی ایران، فهرست 6 نماینده آسیایی برای حضور در جام جهانی در حالی تکمیل شد که کارلوس کی روش بر خلاف سایرین، بازیکن کمتری را در لیست خود قرار داده است.

ژاپن با داشتن بیشترین لژیونر در لیگ های معتبر اروپا، ستاره دارترین نماینده اروپا در جام جهانی محسوب می شود.

خطر حذف ستاره ترین تیم آسیا از ایران بیشتر است!

نکته جالب این است که ژاپن هیچ بازیکنی در آسیا ندارد که به تیم ملی دعوت شده باشد، اما ایران و استرالیا به ترتیب سه و یک لژیونر آسیایی دارند.

سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس چهار بازیکن تیم ملی ایران هستند که در رده های بالای این لیگ ها بازی می کنند، هرچند قدوس شانس چندانی برای بازی در برنتفورد نداشته و آزمون هم چندان شانسی نداشته است. موفقیت در بایر خط حمله لورکوزن

شاید بزرگترین علامت سوال استرالیا این باشد که از 19 بازیکن لژیون تنها دو نفر در رده بالای هفت لیگ معتبر آسیا بازی می کنند. آجدین هراستیک و اور مابیل دو بازیکنی هستند که با حضور در هلاس ورونا و کادیز این نقش را بر عهده گرفته اند.

در فهرست ایران اسامی 16 بازیکن لژیونر به چشم می خورد که تیم ملی را پس از استرالیا و ژاپن در جایگاه بیشترین لژیونر در بین تیم های آسیایی قرار داد. این در حالی است که ایران در جام جهانی قبلی 14 بازیکن لژیونر (از 23 بازیکن) داشت که اکنون این تعداد افزایش یافته است. البته اگر امید ابراهیمی و اللهیار صیادمنش مصدوم نمی شدند این تعداد به 18 می رسید.

فقط به طور خلاصه ترکیب ژاپنی ها را مرور کنید: کو ایتاکورا (مونشن گلادباخ)، تاکهیرو تومیاسو (آرسنال)، مایا یوشیدا (شالکه)، هیروکی ایتو (اشتوتگارت)، ریتسو دوآن (فرایبورگ)، واتارو اندو (اشتوتگارت)، هیدماسا موریتا (اسپورتینگ)، آئو تاناکا (دوسلدورف)، دایچی کامادا (اینتراخت فرانکفورت)، تاکومی کوبو (رئال سوسیداد)، تاکومی مینامینو (موناکو)، کائورو میتوما (برایتون) و تاکوما آسانو (بوخوم).