خطر کسر امتیاز استقلال ناشی از بدعهدی سایر باشگاه هاست/ ملی پوشان استقلال در خطر هستند



در آستانه دیدار استقلال و ذوب آهن که در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد، با عباس سرخاب، مهاجم بی لباس آبی پوشان در دهه 60 و 70 به گفت وگو درباره وضعیت این باشگاه نشستیم.

وضعیت استقلال در آستانه دیدار با ذوب آهن را چطور می بینید؟
استقلال این روزها خدا را شکر شرایط خوبی دارد اما آنچه نگران کننده است وقفه هایی است که در رقابت های لیگ به دلیل مسابقات تیم ملی ایجاد شده است و این موضوع برای برخی از تیم ها مشکلاتی ایجاد می کند که امیدوارم فدراسیون و سازمان این تیم را با مشکل مواجه کند. لیگ حل خواهد شد این رویدادها را بهتر برنامه ریزی و مدیریت کنید.

با این شرایط وضعیت استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگرچه استقلال فصل را با تنش هایی از جمله عدم هماهنگی مدیریت و سرمربی و همچنین مشکلاتی در بحث مالی و جذب آغاز کرد، اما اکنون می توان گفت که این بحران با درایت سرمربی به پایان رسیده است. و مدیریت و استقلال این روزها به آرامش نسبی و نتایج خوبی رسیده است. امیدوارم موفقیت های استقلال در دیدار با ذوب آهن ادامه داشته باشد.

استراحت در مسابقات لیگ برتر به ضرر استقلال بود یا آبی پوشان از این فرصت استفاده کردند؟
می توان گفت استقلالی ها از این تعطیلات بهره ای نبردند و زجر چندانی نکشیدند اما باید دید بازیکنان ملی پوشی که از اردوی تیم ملی برمی گردند در چه شرایطی هستند.

به شرایط تیم ملی استقلال اشاره کردید. باید بدانید که بازیکنان استقلال در دو دیدار اخیر جایی در ترکیب ثابت تیم ملی نداشتند. نظرت راجع به آن چیست؟
طبیعی است بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی استقلال وقتی در ترکیب ثابت قرار نمی گیرد افت قابل توجهی داشته باشد و از طرفی اگر در شرایط مسابقه قرار بگیرد این به نفع است. از این بازیکن چون تجربه بین المللی بیشتری دارد و این می تواند اتفاق بیفتد: به او کمک کنید تا استقلال خود را بهتر به دست آورد.

با اشاره به عدم هماهنگی مدیرعامل و جواد نکونام در ابتدای فصل، عملکرد علی خطیر در استقلال را چگونه دیدید؟

آنچه مشخص است استقلال میراثی به نام بدهی دارد و هر مدیری که بیاید به سختی هیچ یک از مشکلات اقتصادی گذشته را حل می کند اما بدهی ها افزایش می یابد و تکرار این اتفاقات تنها باعث ضرر و زیان گروه استقلال می شود. در مورد مدیرعامل استقلال هم باید بگویم که شناخت زیادی از او ندارم اما او نشان داده که به دنبال حل مشکلات است اما باید بدانید که او به تنهایی قادر به حل همه مشکلات نیست. آبی ها و در این بین وزارت ورزش و هیئت باید به او کمک کنند. . ببینید حالا بعد از دو فصل استقلال، استقلال شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد اما به دلیل عدم مدیریت لازم، از حضور در این رقابت ها محروم است. قطعا شما و همه هواداران استقلال می دانید که حضور در چنین مسابقاتی چقدر می تواند برای باشگاه بار مالی داشته باشد. متأسفانه غیبت استقلال در دو فصل اخیر رقابت های لیگ قهرمانان آسیب های زیادی به این باشگاه وارد کرده است. مشکل دیگر این است که وقتی شما قهرمان کشور خودتان می شوید اما شرایط حضور در لیگ قهرمانان را ندارید اصلا دیده نمی شوید و این برای تیمی که یکی است خوب نیست. از پرافتخارترین تیم های قاره آسیا. امیدوارم در آینده مدیرعامل و هیئت مدیره به دنبال کمک به استقلال و رفع مشکلات اقتصادی آن باشند.

آیا از ارجاع پرونده کسر امتیاز استقلال به کمیته انضباطی خبر دارید؟
بالاخره این بحثی است که جرقه آن بدعهدی یکی دو باشگاه زده شده است. اگرچه همه می دانیم که اقتصاد کشور با مشکلاتی روبه رو بوده و این فشارها را بر دولت و مردم به دلیل تحریم های ناعادلانه افزایش داده است، اما معتقدم تصمیمی که گرفته شده تصمیم کارشناسی نبوده است. وقتی قرار است در رقابت های آسیایی با تیم های تا دندان مسلح روبرو شویم، نمی توانیم به سقف قرارداد مقید باشیم. در چنین شرایطی رعایت سقف قراردادی فایده ای ندارد. اما در داخل برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی می توان به طرز ماهرانه ای از انحلال تیم ها جلوگیری کرد. باید دید عباس سرخان وقتی 10 میلیارد می گیرد چه بخشی از این مبلغ به او و چه بخشی به جیب دیگران می رود. باید به این گونه موارد و همچنین هزینه های مالی تیم های مسئول برگزاری اردوها توجه کنید.

دیدار با ذوب آهن را چگونه ارزیابی می کنی و پیش بینی ات از نتیجه این دیدار چیست؟
فکر می کنم ذوب آهن هنوز از تمام ظرفیت خود استفاده نکرده و با سیاست بازی می کند. ذوبی از مربی جوان و باهوشی بهره می برد که فکرش کاملا به سمت تیم های دیگر معطوف نشده بود. با اینکه اصفهانی تیم قابل احترامی است اما فکر می کنم استقلال می تواند با حداکثر امتیاز در این دیدار خارج از خانه به تهران بازگردد. باید منتظر ماند تا دید کادر فنی در تعطیلات اجباری چه تدابیری اندیشیده تا به بهترین شکل برای استقلال آماده شود. پیش بینی نتیجه کار چندان سختی نیست، باید بگویم امیدوارم استقلال با پیروزی جایگاه اول خود را در جدول رده بندی مسابقات حفظ کند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال