خطر کولاک و ریزش بهمن در ارتفاعات

وی ادامه داد: روز جمعه (14 بهمن) بامداد صبحگاهی بارش برف و وزش باد شدید، بتدریج کاهش ابر و تداوم وزش باد شدید، پدیده مه با کاهش دید افقی و عمودی همراه است و به دلیل وزش باد شدید و بارش برف در مناطق کوهستانی. ، شرایط کولاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشوری خطرات هواشناسی با اشاره به بارندگی های اخیر و خطر ریزش بهمن و سیل آسا گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه (13 و 14 بهمن ماه) فعالیت کوهنوردی در بیشتر کوهستان ها خطرناک است. مناطق کشور.”

خطر کولاک و ریزش بهمن در ارتفاعات


سرویس خبر شماره: 1868137
13 فوریه 1401 در 09:19
1.3 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

کوهنوردی تا دو روز آینده خطرناک است

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران نیز گفت: هوای سرد روز پنجشنبه (13 بهمن ماه) بامداد، پدیده مه و کاهش دید افقی و به تدریج افزایش عمودی در ارتفاعات تهران خواهد داشت. ساعات بعدازظهر و سرعت وزش باد در عصر و شب افزایش می یابد و بارش برف و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی روز جمعه (14 بهمن ماه) هوای سرد در اکثر مناطق کوهستانی کشور، ساعات اولیه اردیبهشت و کاهش دید به ویژه در شمال غرب و ارتفاعات البرز، بارش پراکنده برف و وزش باد شدید، پیش بینی می شود. به ویژه در ساعات اولیه روز در ارتفاعات شمال غربی و ارتفاعات البرز و به تناوب در نواحی شرقی و شمال شرقی پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر از استقرار ماسک های برفی خودداری شود. با توجه به بارش برف در روز پنجشنبه و وجود برف تازه در ارتفاعات در روز جمعه، احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد وجود دارد، بنابراین در روزهای پنجشنبه و جمعه فعالیت کوهنوردی در بیشتر مناطق مناطق کوهستانی کشور پرخطر است و کوهنوردان از خودداری کنند. بالا رفتن از ارتفاعات



مجله اخبار فوتبال داخلی

از “وارش سه” صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات و کوهستان های کشور گفت: روز پنجشنبه (13 بهمن ماه)، ادامه بارش برف و کولاک در جنوب زاگرس و ارتفاعات جنوب غربی، ارتفاعات کرمان و شمال شرق و همچنین وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و رگبار است. از شمال غرب همراه با وزش باد شدید و ابر و مه، برف و کولاک و گسترش تدریجی آن به سمت البرز غربی و مرکزی، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات مرکزی کشور پیش بینی می شود.