داستان تیمی که از سه صعود متوالی لذت برد

وان پارس تیمی است که در سه سال متوالی سه بار صعود داشته و سرمربی این تیم از دلایل موفقیت آنها می گوید.


سرویس خبر شماره: 1832492
16 جولای 1401 @ 2:03 ب.ظ
550

0نقطه نظر

اصفهان اکنون در لیگ یک نماینده دارد.

*شما مسیر زیادی را طی کرده اید و رقبای یکی پس از دیگری ظاهر می شوند، اما در نهایت لیگ ونپارس یکی شد. چه نکاتی باعث برتری شما شد؟
– به عنوان یک قاعده کلی، هر حرکتی نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. به هر حال، در ابتدای فصل، مطالعه دقیقی در مورد لیگ 2 داشتیم و بر این اساس تیم را تقویت کردیم. قاعدتا در ابتدای کار هماهنگی کامل و اجرای تمامی مسائل تاکتیکی انتظار نمی رفت و با توجه به شرایط تیم پس از کسب چند تساوی به مسیر برگشتیم. ذهنیت صعود در تیم ایجاد شد و با توجه کامل تیم در هر بازی در نهایت توانستیم به لیگ 1 صعود کنیم. یکی از ویژگی های تیم ما که موفق به صعود شد ساختار دفاعی خوب تیم بود که در 28 مسابقه سه شکست را به دنبال داشت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم فوتبال یک پارس نقش جهان اصفهان پس از پیروزی 3 بر 2 مقابل شهرداری بندرعباس در مجموع دو بازی رفت و برگشت مرحله حذفی لیگ دسته دوم فوتبال ایران جواز حضور در لیگ آزادگان بعد از تقریباً هفت سال فوتبال در اصفهان، حضور در لیگ دسته اول.

این اتفاق در حالی رخ داد که وان پارس با یک برنامه قابل توجه به مقام قهرمانی استان اصفهان در سال 2018 دست یافت. در باقیمانده سال 2019 این روند با قهرمانی لیگ دسته سوم ادامه یافت و در نهایت امسال به عنوان تیم سوم به لیگ دسته اول صعود کردند. صعود مستمر به لیگ برتر فوتبال ایران که می تواند با جاه طلبی این تیم ادامه پیدا کند.

* در صورت تمدید و حضور در لیگ 1 در فصل اول فصل آینده، نگاه شما فقط ماندگار است یا به لیگ برتر هم فکر می کنید؟
قرارداد من یک ساله است و در صورت توافقات لازم با توجه به شناخت بهتری که از تیم کسب کرده ام، مطمئنا با رفع نقاط ضعف به فکر انتقال به لیگ برتر خواهم بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* اصفهان را عموماً سپاهان و ذوب آهن می شناسند. آیا ونپارس را می توان به این گروه اضافه کرد؟
فکر می کنم وان پارس ساختار خوبی دارد، بالاتر از همه چشم انداز خوبی ترسیم شده است. اما فقط خود وان پارس کافی نیست و اداره ورزش و جوانان استان باید به شکل گیری زیرساخت های لازم برای پایداری این باشگاه کمک کند. متاسفانه ما در شهر خودمان غریبیم، حتی آخرین بازی هم از شبکه استانی بندرعباس به صورت زنده پخش شد، اما متاسفانه سیمای اصفهانی تمایلی به این کار نشان نداد.

* خیلی ها معتقدند وان پارس باشگاه متمولی است که در چند سال اخیر چنین پیشرفت چشمگیری داشته است. آیا شما با آن موافق هستید؟
من با این جمله که ثروتمند بودن دلیل موفقیت است مخالفم. ثروتمند بودن شرط لازم است اما کافی نیست برای ایجاد شرایط موفقیت باید علاوه بر سرمایه لازم برنامه ریزی بسیار دقیقی داشت. چه بسیار تیم هایی که پول لازم را داشته اند اما موفق نشده اند.

*فردین نجفی بازیکنی است که سابقه حضور در استقلال را دارد و طی چند هفته اخیر به جمع شما اضافه شده است. چقدر می تواند کمک کند؟
فردین قطعا بازیکن توانمندی است و کمک زیادی به ما کرد، در هر صورت جای یک مهاجم مرکزی را در تیم ما پر کرد. از همه مهمتر او خیلی سریع توانست با تیم هماهنگ شود که نشان از هوش بالای او دارد.

سعید جهانگیری به لطف آمار خوب تیمش توانست به این موفقیت دست یابد. ثبت آمار بدون باخت در خانه دستاورد جالب وان پارس بود. خبرنگار مجله اخبار فوتبال با وی گفت وگویی داشته که در ادامه می خوانید: