دراگان اسکوچیچ بازی را همانجا باختی!

پیام چند روز پیش و درخواست مصاحبه با پاسخ «نه، متشکرم» مواجه شد. من شخصاً می خواستم با اسکو گپ و گفتی دوستانه داشته باشم و به او بگویم که بخشی از فوتبالدوستان در ایران احساس می کنند که او حق دارد در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ایران باشد. می خواستم از او درباره این مصاحبه جنجالی با رسانه های کرواسی بپرسم که اگر به گذشته برگردد باز هم از ضعف تاکتیکی بازیکنان ایران صحبت می کند یا خیر؟ سوالی در مورد مهدی طارمی داشتم و البته حاضر بودم در پایان چند کلمه از اسکوچیچ تشکر کنم و به او اشاره کنم که خاطرات بسیار خوبی برای فوتبال ایران رقم زد و نام اسکوچیچ در حافظه تاریخی ثبت شده است. این کشور .

دوباره سکوت، جایی که باید حرف می زدی. این نشان می دهد که شاید برخی از انتقادات به شما درست بوده است.

دراگان اسکوچیچ بازی را همانجا باختی!

وقتی وارد هتل شدم با راننده همیشگی اسکوچیچ آشنا شدم و او به این نکته اشاره کرد که این سرمربی قصد ندارد حتی یک کلمه حرف بزند. البته با بررسی متوجه شدیم که هنوز مستقر نشده و در هتل بوده است. ما حدود سه ساعت در هتل ماندیم، به این امید که در هنگام خروج با اسکوچیچ ملاقات کنیم و از او در مورد جدایی بپرسیم، اما خبری نشد. در نهایت مسئولان هتل هما به ما گفتند که طبق معمول اسکوچیچ درب پشتی هتل و رستوران را ترک کرد و دوباره از دست رسانه ها گریخت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، احتمالاً دراگان اسکوچیچ با اشتیاق تمام اخبار انتخابات فدراسیون فوتبال ایران را دنبال می کرد و زمانی که آرا یکی پس از دیگری از طرف مهدی تاج قرائت شد، نفس عمیقی کشید و به آرزویش پایان داد. او به جام جهانی فکر می کرد. حتی قبل از انتخابات، رئیس جدید فدراسیون به این موضوع اشاره کرده بود که باید روی نیمکت تیم ملی تغییراتی ایجاد کند و حتی با وجود اصرار میرشاد مجدی برای ماندن اسکو، او و ما می دانستیم که احتمالا این اتفاق نخواهد افتاد.

یک بار در تهران و در حضور ستاره هایی مانند کولینا، لوتار ماتیوس، مارکوس مرک و اندی برمه با شما آشنا شدم، تعجب کردم که چرا اینقدر می خواهید در جمع بزرگان باشید. به نظر می رسید از ارزش سرمربیگری تیم ملی ایران غافل بودید و شاید همین عدم اعتماد به نفس جایگاه شما را گرفته بود.

دیشب با خبر شدیم که دراگان اسکوچیچ برای همیشه ایران را به مقصد کرواسی ترک خواهد کرد. پرواز سرمربی ساعت 2:30 بامداد بود و از ساعت 9 صبح به لابی هتل هما رسیدیم تا پس از دو هفته سکوت غیرمنتظره و وهم انگیز شاید بتوانیم واکنش اسکوچیچ را به این تصمیم قدراسیون دریافت کنیم. از دهان او

اما باز هم اسکوچیچ نمی خواست بگوید و بشنود. حالا که رفتی، بیا راحت تر صحبت کنیم. در طول دو سال و نیم حضورتان بر روی نیمکت تیم ملی ایران نتوانستید مقبولیت و اقتدار لازم برای تصدی این سمت را به دست آورید و در کنار شاید گاهی بی عدالتی، انفعال شدید و سکوت دردناک شما نیز تاثیرگذار بود. نقش مهمی در ایجاد این ذهنیت در بین هواداران دارد. او فوتبال داشت.

با حضور شما روی نیمکت پس از سال ها رقبای غربی خود را در آسیا در هم کوبیدیم و با اقتدار راهی جام جهانی شدیم. هیچ بحثی با مدیران لیگ برتری نداشته اید و کارنامه شما پر از نکات درخشان و قابل احترام است. اما شما تا به حال با فوتبال ایران به صورت مستقیم و رودررو روبرو نشده اید. این ترس که مخالفان شما می گفتند از از دست دادن موقعیت خود دارید، حتی برای چشمان شما واضح و آشکار بود، و احساس می کرد که ایستاده نیستید.

می خواستم در پایان به شما بگویم که امیدوارم در آینده با شرایط بهتری همدیگر را ملاقات کنیم، اما شما همچنان سکوت کرده اید و این بدبینی و این انفعال ممکن است بالاخره شما را تمام کرده باشد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

شما هرگز پاسخی برای سوالات افکار عمومی نداشتید و شاید داشتید و نداشتید و این سکوت بر عدم اطمینان در مورد آینده شما افزود. بعد از شکست مقابل کره جنوبی، اصراری بر غیبت محسوس ستاره های تیمت نداشتی و نمی دانستی در هر حضور تلویزیونی چگونه جدی و محکم از خود دفاع کنی.

حدود دو هفته از اعلام خبر انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی می گذرد و فضای عمومی فوتبال واکنش تقریبا مثبتی به این اتفاقات نشان داده است. اما تقریبا اکثر هواداران فوتبال در ایران متفق القول فکر می کنند که دراگان اسکوچیچ مورد سوء استفاده قرار گرفته و باید با این سرمربی کروات بهتر رفتار می شد. انجام بهترین تبلیغ تاریخ ایران در بدترین شرایط ممکن، داشتن رابطه عادی و خوب با اکثر فوتبالیست ها و برخورد دوستانه، اینها نظرات هواداران فوتبال درباره اسکوچیچ بود. حتی بسیاری از آنها به شدت معتقد بودند که او در حدی نیست که در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ایران باشد.

حداقل انتظار داشتیم در این دو هفته نشست خبری برگزار کنیم و درباره پایان همکاری با تیم ملی صحبت کنیم. اگر فکر می کردید ناعادلانه است، باید در مورد آن صحبت می کردید، اما با سیاست رفتار نکردید و هر وقت شرایط به نفع شما بود، نتوانستید از آن استفاده خوبی کنید.


سرویس خبر شماره: 1844872
31 سپتامبر 1401 @ 13:56 |
12.9 هزار |

0نقطه نظر

آخرین فرار از ما؛