دربی قهرمان نیم فصل و پایان فصل را مشخص می کند/ 2 بازیکن دیگر پرسپولیس می توانستند مسافر جام جهانی باشند اما…

نامی نبردید، اما بگویید حداقل کدام بازیکن (بازیکن) تیم پرسپولیس مستحق حضور در جام جهانی 2022 قطر بود؟

امیدوارم همه ملی پوشان ایران بدرخشند اما به نظرم علیرضا بیرانوند می تواند ستاره تیم ملی در جام جهانی باشد. این علیرضا بیرانوند از جام جهانی 2018 روسیه حتی از علیرضا بیرانوند باتجربه تر و پخته تر شده است.

در تمرین پرسپولیس چطور؟ آیا با یحیی گل محمدی آشنا شده اید؟

دربی قهرمان نیم فصل و پایان فصل را مشخص می کند/ 2 بازیکن دیگر پرسپولیس می توانستند به جام جهانی برسند اما...

در بازی با انگلیس به دنبال نتیجه فوق العاده نباشید. ما نباید خیلی به تیم ملی فشار بیاوریم حتی اگر تیم ما پتانسیل بالایی داشته باشد. امیدوارم بچه ها در قطر و مقابل تیم بزرگ انگلیس به نتیجه ای در خور شان و شخصیت فوتبال ایران برسند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

الان زمان مناسبی برای نام بردن نیست. نمی توانم نام ببرم، اما شاید بازیکنانی مسافر جام جهانی شده بودند که اگر دراگان اسکوچیچ در تیم ملی می ماند شانسی برای رفتن به قطر نداشتند. حالا کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی شد و بازیکنانی که اگر اسکوچیچ می ماند در تیم ملی قطر حضور داشتند. این مسائل در فوتبال حرفه ای طبیعی است و هر سرمربی سلیقه ای دارد. وظیفه ما احترام به نظر سرمربی است و امیدوارم همه انتخاب های کی روش درست باشد و بتواند به تیم ملی کمک کند.

دربی قهرمان نیم فصل و پایان فصل را مشخص می کند/ 2 بازیکن دیگر پرسپولیس می توانستند به جام جهانی برسند اما...

این چالش همیشه در تیم های بزرگ وجود دارد. پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و پرافتخارترین است. طبیعی است که این تیم بیشترین نماینده تیم ملی ایران را در جام جهانی داشته باشد و در چنین شرایطی چند بازیکن جوان و آینده دار پرسپولیس در تمرینات شرکت کنند. امیدوارم تمرین با بزرگسالان پرسپولیس فرصت ویژه ای برای ایجاد انگیزه و افزایش تجربه کوچک ترین ها باشد.

هر دربی در همه شرایط موثر است. این بازی می تواند نه تنها قهرمان نیم فصل بلکه حتی پایان فصل را تحت تاثیر قرار دهد.

این دربی شرایط خاصی داشت و به هر حال دوست داشتم داوری در شرایط بهتری برگزار شود. با این حال قبول دارم که نتیجه دربی بسیار چشمگیر بود، اما انصافاً خط مستقیم پرسپولیس حتی مساوی هم نبود و باید می بردیم. امسال با وجود تعطیلی لیگ، فکر می کنم شرایط فرق می کند.

به نظرت هیچ بازیکنی در لیست تیم ملی برای جام جهانی فراموش نشده است؟

فکر می کنم دانیال اسماعیلی فر شایسته این بود که به تیم ملی دعوت شود و به جام جهانی برود. سروش رفیعی هم می تواند یکی از مسافران جام جهانی باشد چون در اوج بلوغ است و فکر می کنم میلاد سرلک هم مصدوم شده است. اگر میلاد مصدوم نمی شد، شاید می توانست در قطر به تیم ملی ایران راه پیدا کند، اما مصدومیت جزء اجتناب ناپذیر فوتبال حرفه ای است. امیدوارم میلاد سرلک که جوان شایسته و خوبی است، قوی تر برگردد و دوباره برای تیم ملی ایران بازی کند.

بله واقعا برای شما سخت است که بخواهید در تیم های بزرگ و پرطرفدار جوانی کنید، اما توجه آقای یحیی واقعاً متمرکز است. همچنین توجه ویژه ای به مدارس نوجوانان و ابتدایی تخت جمشید دارد. البته به لطف خدا جوانان و پایه های پرسپولیس سال به سال بهتر شده اند و امیدوارم سطح خود را ارتقا دهند.

راستش از اول فصل سعی کردیم با بزرگترها ارتباط نزدیک داشته باشیم. ما مرتب با یحیی گل محمدی در ارتباط هستیم و هر بار که بازیکنان خردسال به تمرین بزرگسالان می روند با هم صحبت می کنیم و … خلاصه رابطه بسیار خوبی بین سرمربی تیم پرسپولیس و آکادمی باشگاه وجود دارد. مدتی می خواستم به تمرینات ارشد بروم و در نهایت این فرصت را پیدا کردم تا با یحیی گل محمدی گفتگوی مفیدی داشته باشم.

و در نهایت نتیجه بازی ایران و انگلیس را چگونه پیش بینی می کنید؟

علیرضا در حال حاضر تجربه بازی در اروپا و دو لیگ بلژیک و پرتغال را دارد. او در آنتورپ و بوویشتا بازی کرد و با تجربه فراوان به پرسپولیس بازگشت. شاید علیرضا بیرانوند بتواند در جام جهانی تغییراتی ایجاد کند.

به نظر شما کدام بازیکن ایرانی می تواند ستاره تیم ما شود یا در جام جهانی 2022 قطر پدیده شود؟

تو چی میگفتی

فصل گذشته می توان گفت دربی برگشت در تعیین قهرمانی استقلال بسیار تاثیرگذار بود؟

غیبت 4 ملی پوش پرسپولیس کار یحیی گل محمدی را برای آماده سازی تیمش سخت نمی کند؟

سه شنبه گذشته محسن خلیلی مهاجم سابق پرسپولیس در تمرین سرخ پوشان تهرانی حاضر شد. خلیلی در حال حاضر به عنوان مدیر آکادمی و سطح پایه باشگاه پرسپولیس به سرپرستی رضا درویش و به دلیل غیبت چند نفر از اعضای تیم ملی که باعث شده یحیی گل محمدی از تمرینات تیم امید بهره مند شود، مشغول به کار است. او در تمرینات تیم حاضر شد. به همین بهانه با محسن خلیلی تماس گرفتیم و بحث به شکل جالبی درآمد:

البته قبول دارید که سخت است از پرسپولیس یا استقلال بخواهید باتری هایتان را شارژ کنید؟

لیگ برتر در پایان هفته یازدهم تعطیل شد و حالا قرار است دربی 8 آذر برگزار شود. فکر می کنید این تقابل چه تاثیری بر قهرمان نیم فصل خواهد داشت؟