درخواست اینفانتینو برای آتش بس یک ماهه در اوکراین

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا امروز پیشنهاد آتش بس یک ماهه بین روسیه و اوکراین در جام جهانی قطر را داد. اینفانتینو در اجلاس سران گروه 20 (نشست مهم ترین کشورهای صنعتی و نوظهور) در بالی پیشنهاد داد که سلاح ها از شروع جام جهانی در روز یکشنبه هفته آینده تا فینال این رقابت ها پایین بیاید.

وی خطاب به شرکت کنندگان در اجلاس گروه 20 با حضور چهره هایی چون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، اولاف شولز صدراعظم آلمان و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت:شما رهبران جهان هستید و این فرصت را دارید که تاریخ را تغییر دهید. درخواست من از همه شما این است که برای جام جهانی آتش بس موقت یک ماهه در نظر بگیرید.

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین، پیشنهاد کرد که در ماه جام جهانی اسلحه بر زمین گذاشته شود و «خصومت» صورت نگیرد.

درخواست اینفانتینو برای آتش بس یک ماهه در اوکراین

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت:ما ساده لوح نیستیم و معتقد نیستیم که فوتبال می تواند مشکلات جهان را حل کند، با این حال جام جهانی می تواند بهانه ای برای حرکت مثبت در جهان باشد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جام جهانی 2022 با حضور 32 تیم در هشت گروه چهار تیمی از یکشنبه هفته آینده به طور رسمی در قطر آغاز می شود. این در حالی است که هنوز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین وجود دارد.


سرویس خبر شماره: 1853683
24 نوامبر 1401 ساعت 4:00 بعد از ظهر
1.2 هزار |

0نقطه نظر

در آستانه جام جهانی 2022

اینفانتینو همچنین در ناهار کشورهای G20 که به میزبانی اندونزی برگزار شد، شرکت کرد. رئیس فیفا همچنین با اشاره به اینکه روسیه میزبان جام جهانی 2018 و اوکراین نامزد میزبانی جام جهانی 2030 شده است، گفت:“فوتبال جهان را متحد می کند. به طور کلی جام جهانی را پنج میلیارد بیننده تلویزیونی تماشا خواهند کرد.”



مجله اخبار فوتبال خارجی