در میان سیل منتقدان، پرسپولیس سرآمد است/ استقلال کوتاه نیست

فرزاد آشوبی در خصوص دعوت از بازیکنان جوان نسبتا گمنام به اردوی تیم ملی بزرگسالان خاطرنشان کرد: من خودم یک مربی در سطح پایه هستم و قطعا با این تصمیم بزرگ کارلوس کی روش موافقم. دعوت از جوانان به اردوی تیم ملی برای فوتبال ما خوب است و باعث پیشرفت آن می شود. جوانی مترادف با سوخت سبز است و تیم ملی باید بعد از جام جهانی 2022 قطر جایگزین شود. اما تجربه نشان می دهد که در سال های اخیر نتیجه گرایی در تیم ملی ما و در فوتبال حاکم شده است. شاید مربیان ملی و باشگاهی چندان مقصر نباشند چون مدیران ما هم ضعیف هستند و نمی توانند مقابل مربیانشان بایستند. می‌دانید که آرسن ونگر پس از اولین موفقیت‌های سال‌ها با آرسنال افتخاراتی کسب نکرد و به لطف حمایت رهبران این باشگاه برای تغییر ظاهر شد! آرسنال برای خود فلسفه ای داشت و به دنبال کشف، پرورش، فروش و کسب درآمد از جوانان مستعد خود بود. این باشگاه فلسفه خاصی داشت و ربطی به نتایج ونگر نداشت اما اگر اینجا نتیجه نگرفتی باید با شغلت خداحافظی کنی!



سرویس داخلی اخبار فوتبال

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد خط حمله این تیم گفت: فکر می کنم یحیی گل محمدی ابتدا سعی کرد مشکل و ضعف خط دفاعی تیمش را برطرف کند و سپس به خط حمله رفت. اول اینکه پرسپولیس باید از تیمی که فصل گذشته گل های راحت می زد فاصله می گرفت و حالا می بینید که آن تیم با شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا و دو مهاجم بازی می کند. احتمالا پرسپولیسی ها از هفته دوازدهم جور دیگری بازی کرده اند و تعداد گل های این تیم بیشتر شود.

فرزاد آشوبی پس از بیان این جمله گفت: یحیی گل محمدی نشان داده است که توانایی تغییر فلسفه تاکتیکی پرسپولیس را دارد. از این تیم فوتبال آینده نگری می بینیم اما منطقی است و می توانیم به عملکرد سرمربی پرسپولیس نمره قبولی بدهیم. پرسپولیسی ها با کسب 24 امتیاز در 11 بازی بسیار خوب کار کرده اند و امتیاز یحیی گل محمدی تاکنون عالی بوده است.

در میان سیل منتقدان، پرسپولیس سرآمد است/ استقلال کوتاه نیست

وی همچنین درباره تعطیلی لیگ برتر گفت: در هر صورت اولویت تیم ملی است و برنامه های لیگ بر این اساس در حال تنظیم است. مربیان لیگ برتری باید بگویند این محرومیت به نفع لیگ برتر است یا علیه آن، اما به نظر من واقعا سخت است که بازیکنان را برای 2 ماه و نیم بدون بازی رسمی آماده نگه دارید. ظاهرا برنامه بقیه بازی های لیگ برتر با نظر کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی تنظیم می شود! دلیلش را نمی دانم اما باید بین سرمربی تیم ملی و مربیان لیگ برتری تعامل وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پرسپولیس در فصل گذشته گل های زیادی به ثمر رساند که باعث شد این تیم قهرمان لیگ نشود. یحیی گل محمدی هم درد و هم درمان را درست تشخیص داد! پرسپولیس با خرید علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلیگنجی، دانیال اسماعیلی فر و گیورگی گلسیانی توانست ضعف فصل گذشته را ترمیم کند. حتی الان هم می بینید که در 11 بازی اخیر این تیم فقط 3 گل به ثمر رسانده که آمار فوق العاده ای است. چنین آماری را فقط در تیم های بزرگ و قهرمانان خواهید دید.

فرزاد آشوبی همچنین افزود: از این طرف به نظر می رسد استقلال قصد شکست ندارد. این تیم مدافع عنوان قهرمانی است و از قضا نسبت به پارسال مربی عوض شده و تفاوت هایی در سیستم و نحوه بازی وجود دارد. شاگردان فرهاد مجیدی سعی کردند اول گل نزنند و به نظر می رسد تیم ساپینتو فوتبال هجومی بیشتری ارائه کند اما استقلال فصل گذشته قهرمان لیگ شد. امسال فکر می کنم رقابت اصلی قهرمانی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس خواهد بود که هم از نظر فنی و هم از نظر فوتبالی بهتر از بقیه هستند.

هافبک سال های آخر پرسپولیس ضمن برانگیختن انتقادات کنونی از امتیاز کم شاگردان یحیی گل محمدی، یادآور شد: انتقاد راحت ترین کاری است که وجود دارد. من نمی گویم پرسپولیس بدون مشکل است و همه می دانیم که تعداد گل های تیم برتر لیگ برتر کمی کم بود اما این تیم در حال حاضر در صدر لیگ است. باید کارشناسی کرد و تحلیل دقیقی داشت که چگونه این پرسپولیس توانست به بالای جدول برسد. آنچه مشخص است تغییر فلسفه پرسپولیس نسبت به سال گذشته است که باعث شد این تیم کمتر گل بزند.