دیابه مهاجم خوبی است اما آیا با سیستم بازی یحیی همخوانی دارد؟ / پرسپولیس باید علاوه بر گل نزدن، به گلزنی هم عادت کند.

جباری پس از این دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان را پیش بینی کرد: به نظر من پرسپولیس با اختلاف دو گل در این دیدار پیروز می شود. البته بچه ها نباید این تیم را دست کم بگیرند و بدون غرور و با تمرکز کامل مقابل صنعت نفت آبادان به میدان بروند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

جباری: دیاباته مهاجم خوبی است اما آیا با سیستم بازی یحیی جور در می آید؟/ پرسپولیس باید علاوه بر گل نخوردن، به گلزنی هم عادت کند.

رضا جباری با تمجید از عملکرد خط دفاعی پرسپولیس در سه بازی اخیر خاطرنشان کرد که پرسپولیس در سه بازی اخیر گلی نزده است. به نظر می رسد ساختار دفاعی این تیم نسبت به فصل گذشته بهتر شده است. پرسپولیس فصل گذشته در این زمینه ضرر زیادی کرد و اگر تعداد گل های این تیم کمتر بود شاید به راحتی قهرمانی را به استقلال نمی دادند.

وی افزود: اگرچه پرسپولیس در این فصل به گل نخوردن عادت دارد اما باید به گلزنی هم عادت کند. اینکه تیم بزرگی مثل پرسپولیس در 3 بازی اخیرش فقط یک گل زده می تواند مشکل ساز باشد. این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر باید گل های بیشتری بزند. البته با آماده شدن یورگن لوکادیا و خرید شیخ دیاباته و تقویت خط حمله پرسپولیس، رقابت در این خط بیشتر می شود و این تیم گل های بیشتری را به ثمر می رساند.

هافبک پرسپولیس چندی پیش اضافه کرد: در حال حاضر از وضعیت بدنی شیخ دیاباته اطلاع کاملی نداریم. معمولا بازیکنی که تا این موقع از سال تیمی نداشته باشد از تمرینات جمعی دور است و در شرایط ایده آلی قرار ندارد. علاوه بر این، بحث پزشکی نیز مطرح است و مطمئناً توسط IFMARK پیگیری خواهد شد. البته در مجموع می توان شیخ دیابه را با توجه به تجربه کافی و سابقه بازی در فوتبال ایران خرید خوبی دانست.

هافبک سابق پرسپولیس معتقد است در شرایط عادی شاید سیستم بازی این تیم برای شیخ دیاباته مناسب نباشد! رضا جباری با بیان این مطلب گفت: برخی خریدها در پرسپولیس و سایر تیم های ایرانی ممکن است ما را دچار سوال کند. مثلاً اگر شیخ دیابته به هوس یحیی گل محمدی خریده شده یا نه؟

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی این تیم مقابل نفت آبادان نیز گفت: بازی روی کاغذ آسان به نظر می رسد اما در لیگ 16 تیمی هیچ حریفی آسان نخواهد بود. همه تیم ها مقابل پرسپولیس با انگیزه هستند و صنعت نفت آبادان هم با همین شرایط به تهران می آید. البته پرسپولیس هم محکوم به فناست. این تیم باید پیروز شود و برای رسیدن به لیدرها باید از سد صنعت نفت آبادان بگذرد.

وی ادامه داد: یحیی گل محمدی معمولا به گونه ای بازی می کند که به سبک بازی شیخ دیابته نمی خورد اما شاید بتواند در تیم جا بیفتد. او مهاجم خوبی است که در فوتبال ایران آقای گل شده است و من فقط نظرم را گفتم. نکته دیگری که در خرید یورگن لوکادیا مشاهده شد، عدم آمادگی او و دوری از تشکیل گروه بود.