دیاز تحویل داد و کلوپ مصدوم به کاپ سلام کرد – 5 نقطه صحبت از LFC 4-3 اسپرز – لیورپول اف سی

اما ترکیب اعجوبه‌های محلی با استعدادهای کلاس جهانی یکی از راه‌های حفظ شخصیت و هویت یک باشگاه در دنیایی است که فوتبال در حال از دست دادن ارتباط خود با هواداران است.

یوروویژن

لیگ برتر (33)، آنفیلد
30 آوریل 2023

این لیورپول ممکن است خیلی خوب نباشد، اما آنها مطمئناً در این مناسبت سرگرم کننده بودند – نه همیشه به روش خوبی.

ترنت الکساندر آرنولد به خوبی با سیستم جدید تطبیق داده است که او را در پست هافبک می بیند.

شرط نمی‌بندید که آن‌ها به فینال در دوبلین برسند، یک شهر بسیار لیورپودلیایی که فقط با قایق بسیار کوتاه فاصله دارد.

https://www.thisisanfield.com/2023/04/diaz-delivers-and-injured-klopp-salutes-kop-5-talking-points-from-liverpool-4-3-tottenham/ منبع:

مسئله اصلی برای اولین گل اسپرز این بود که ابراهیما کوناته وارد خط میانی شد تا با حمله در منبع مقابله کند و در نتیجه فضای بزرگتری را در سمت راست خط دفاعی لیورپول پشت سر بگذارد.

اما به نظر می رسد بقیه بازیکنان هنوز در حال بررسی این هستند که در فاصله ای که ترنت در هنگام دفاع ایجاد می کند چه اتفاقی می افتد.

ناگفته نماند که بازگشت او به جمع مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

اهداف: جونز 3′، دیاز 5′، صلاح قلم 15′، جوتا 90+4′; کین 40، سون 77 دقیقه، ریچارلیسون 90+2


دیاز در بازگشت تحویل می دهد

جدول اکنون شروع به بازتاب سقوط آنها به همراه آخرین مینی احیای لیورپول – و همچنین کیفیت نشان داده شده توسط برایتون و ویلا در چند وقت اخیر کرده است.

ترکیب تیم لیورپول مقابل اسپرز چیزی است که هر باشگاه فوتبالی باید برای آن تلاش کند.

زمانی که کوناته دور زده شد و اسپرز در این موقعیت قرار گرفت، حتی آنها هم تلاش می کردند تا از آن نهایت استفاده را نکنند.

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 30 آوریل 2023: یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه لیورپول و تاتنهام هاتسپر در آنفیلد واکنش نشان داد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

باورش سخت است که این تیم اسپرز بالاتر از لیورپول، بالای برایتون و ویا نیز در جدول لیگ آویزان بوده است.

صف بندی از محلی به جهانی

به نظر می رسد که ون دایک مقصر شناخته شده باشد، اما او و اندی رابرتسون در یک نبرد شکست خورده می جنگند زیرا حریف موقعیت سه بر دو به نفع خود داشت.

همانطور که تاتنهام یک بازی را انجام داد و لیورپول به آنها اجازه داد، حجم و عصبیت بیشتر شد.

او صراحت، سرعت و حیله گری را اضافه کرد که تعداد کمی از بازیکنان آن را دارند، و او موفق شد یکی از آن گل های اولیه را در 15 دقیقه اول به ثمر برساند که به لیورپول کمک کرد تا اسپرز را شکست دهد.

الکساندر-آرنولد در وست دربی و جونز در توکست بزرگ شدند – هر دو اهل شهر هستند و از طریق آکادمی وارد شدند.

اگر لیورپول به پیروزی رسیده بود، شاید ظاهر نمی شد، اما از آنجایی که آنها به شکلی نمایشی پیروز شدند، جشن ها شدیدتر بود.

یک بازی دیوانه کننده یک برد مهم به ارمغان می آورد

شاید تقویت خط میانی برای جلوگیری از وسوسه شدن کوناته برای افزایش قدرت لازم باشد، یا شاید مدافع میانی فقط باید واکنش بیشتری نشان دهد و فضا را پوشش دهد.

در نتیجه سقوط اسپرز، لیورپول احتمالاً پیش از فصل جدید جواز حضور در لیگ اروپا را کسب خواهد کرد.

شما فکر می کنید که آنها تا به حال با چلسی در میانه جدول پایین تر بودند، اما تا همین اواخر هنوز به طور معقولی به چهار تیم برتر نزدیک بودند.

طرفداران یک ترن هوایی هیجانی را متحمل شدند که با خوشحالی به پایان رسید زیرا دیوگو جوتا پس از اینکه به نظر می رسید ریچارلیسون یک امتیاز را برای میهمانان قاپیده است گل برنده را به ثمر رساند.

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 30 آوریل 2023: ویرجیل فن دایک، بازیکن لیورپول، گل افتتاحیه را در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و تاتنهام هاتسپر در آنفیلد جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

با این حال، بازی های زیادی وجود نخواهد داشت، جایی که حضور دیاز در تیم، تهدید هجومی مفیدی نخواهد بود.

بازی ای که مظهر فصل لیورپول، و شاید تاتنهام نیز بود، با یورگن کلوپ پیروزمند با مشت و کشش همسترینگ به پایان رسید.

لیورپول 4-3 تاتنهام

هویت یک تیم را حفظ می کند و آنها را رقابتی نگه می دارد. این ارتباط با حامیان محلی و همچنین پایگاه هواداران جهانی را حفظ می کند.

آنفیلد نسبتاً ساکت بود، زیرا لیورپول به برتری 3-0 رسید، شاید خیلی آسان بود و منجر به رضایت خاطر شد.

ستایش چنین ترکیبی به عنوان روش درست انجام کارها پس از اجرای آنها مانند مراحل ابتدایی این بازی آسان است.

این اولین بازی لوئیز دیاز برای لیورپول از ماه اکتبر بود.

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 30 آوریل 2023: هواداران لیورپول گل سوم را که توسط محمد صلاح در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه لیورپول و تاتنهام هاتسپر در آنفیلد به ثمر رسید، جشن می گیرند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در پایان بازی، مربی مشت‌های نشان تجاری خود را در مقابل Kop گذاشت که تنها پس از یک برد مهم ظاهر می‌شوند.

2PWF64P لوئیس دیاز، بازیکن لیورپول، سمت راست، پس از به ثمر رساندن گل دوم تیمش در جریان مسابقه فوتبال لیگ برتر انگلیس بین لیورپول و تاتنهام هاتسپر در ورزشگاه آنفیلد لیورپول، یکشنبه، 30 آوریل 2023، جشن می گیرد. (AP Photo/Jon Super)

ترکیبی از استعدادهای بومی و آکادمی، از جمله برخی بازیکنان محلی، به‌علاوه مجموعه‌ای از بهترین بازیکنانی که از سرتاسر جهان شناسایی شده‌اند.

همانطور که او پس از گل اول با عصبانیت از روی زمین بازی فریاد زد، به نظر می رسید که می داند چه اشتباهی رخ داده است، که مایه دلگرمی است. اگرچه ممکن است برای دو نفر دیگر ضرر کند.

کلوپ اکنون طیف وسیعی از گزینه های تهاجمی را در اختیار دارد و حتی می تواند بسته به حریف از بازیکنان مختلف با قدرت های متفاوت استفاده کند.

تیمی که او در پایان این فصل دوباره به آن ملحق شد با تیمی که در ژانویه 2022 وارد آن شد، وضعیت بسیار متفاوتی داشت، تیمی که چالش قهرمانی را برای من سیتی ایجاد می کرد.

این نشان می‌دهد که اگرچه برخی از جنبه‌های این سیستم جدید در مالکیت به خوبی کار می‌کنند، بازیکنان هنوز باید در مورد فضای باقی‌مانده از ترنت کار کنند.

اگرچه هاروی الیوت توسط پیشاهنگان باشگاه به عنوان یک نسل استعدادهای انگلیسی در فولام شناسایی شد، اما او یکی از طرفداران لیورپول بود که بزرگ شد و با توجه به سن جوانی که به آن پیوست، به عنوان یک بازیکن بومی در خود باشگاه طبقه بندی می شود.

کلوپ مظهر این بود و شاید خوش شانس باشد که با جشن گرفتن در مقابل داور چهارم از مجازات فرار کرد. اگرچه کشیدن همسترینگ ممکن است مجازات کافی باشد.

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 30 آوریل 2023: دیوگو جوتا، بازیکن لیورپول، پس از به ثمر رساندن گل چهارم در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه لیورپول و تاتنهام هاتسپر در آنفیلد جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در نهایت، این یک مبارزه بود، و سه امتیاز آسان در میان چشم انداز از دست دادن دو امتیاز به سه امتیاز حیاتی تبدیل شد.

در هر صورت، نقاط ضعف در طول برد برای کلوپ و بازیکنان برای کار بر روی آنها آشکار شد.

ضعف دفاعی اما ون دایک مقصر نیست

2PWF64E لیورپول، انگلستان.  30 آوریل 2023. کرتیس جونز از لیورپول (ر) با هم تیمی خود اندرو رابرتسون پس از به ثمر رساندن گل اول تیمش جشن می گیرد.  بازی لیگ برتر، لیورپول و تاتنهام هاتسپر در آنفیلد در لیورپول در یکشنبه 30 آوریل 2023. این تصویر فقط برای مقاصد تحریریه قابل استفاده است.  فقط استفاده از تحریریه، مجوز برای استفاده تجاری مورد نیاز است.  بدون استفاده در شرط بندی، بازی ها یا نشریات یک باشگاه/لیگ/بازیکن.  عکس از کریس استادینگ/عکاسی ورزشی اندرو اورچارد/اخبار زنده آلمی اعتبار: عکاسی ورزشی اندرو ارچارد/اخبار لایو الامی