دیداری بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا


سرویس خبر شماره: 1850942
8 نوامبر 1401 ساعت 17:00
27.2K |

18نقطه نظر

محدودیت ورود خارجیان با شکل و شمایل مختلف؛

* گزینه اول؛ 1+5 بازیکن خارجی
اولین احتمالی که این روزها در نظر گرفته شده، اضافه شدن دو سهمیه نسبت به گذشته است و در صورت تصویب این قانون، هر تیمی می تواند برای هر مسابقه 5 بازیکن از هر ملیتی به اضافه یک بازیکن آسیایی را در لیست خود قرار دهد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، از فصل آینده شاهد تفاوت بسیار مهمی در لیگ قهرمانان آسیا نسبت به گذشته خواهیم بود که همان تغییر برنامه مسابقات است. بر این اساس برخلاف دو دهه گذشته که برنامه این مسابقات با کشورهای شرق آسیا هماهنگ شده بود، از فصل 2023-2024، این مسابقات همزمان با مسابقات لیگ کشورهای شرق آسیا و غرب آسیا برگزار می شود. به عنوان ایران؛ تغییر بسیار مهمی که می تواند شرایط این رقابت ها را به نفع کشورهای قاره غرب بهبود بخشد.
اما در کنار این تغییر تقویم، کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد قوانین جدیدی را برای بالاترین مسابقات باشگاهی قاره آسیا وضع کند که یکی از مهم ترین آنها استفاده از بازیکنان خارجی است.
در سال های اخیر معمولاً هر تیمی می توانست تنها 3 بازیکن از هر ملیت و یک بازیکن آسیایی را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در لیست پستی خود ثبت کند و اگر تیمی بیش از 4 بازیکن خارجی داشت باید خط قرمز را روی آن قرار می داد. نام سایر بازیکنان اما این قانون از فروردین تا اردیبهشت امسال که بازی های گروهی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز در عربستان برگزار می شد تغییر کرد و تیم ها هیچ تعهدی برای حذف بازیکنان خارجی خود ندارند و نام همه این افراد در لیست آسیایی قرار دارد. ، اما در روز مسابقه حداکثر 1+3 بازیکن خارجی باید در لیست این مسابقه حضور داشته باشند.
حالا اما زمزمه های جدیدی مبنی بر استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا شنیده می شود و دو گزینه در جدول هدایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرح زیر در نظر گرفته شده است:

قانون استفاده از بازیکنان خارجی با دو احتمال روی میز مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا است و به زودی در این باره تصمیم گیری می شود.

دیداری بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا

* گزینه دوم؛ استفاده نامحدود از بازیکنان خارجی
یکی از مسائلی که در دو دهه گذشته باعث شد تا برنامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تغییر نکند، علاقه اسپانسرها به حفظ وضعیت موجود بود، اما اکنون که برنامه مسابقات دستخوش تغییر اساسی شده و باعث نارضایتی اسپانسرها شده است. ، ممکن است موضوع تمایل آنها استفاده از هر کدام باشد چه چیزی می تواند مهمتر از بازیکنان خارجی باشد؟
در همین راستا، در حال حاضر لیگ ملی ژاپن با حمایت اسپانسرها محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی را لغو کرده است و هر تیم می تواند مانند لیگ های اروپایی حتی از 11 بازیکن خارجی در ترکیب اصلی خود استفاده کند. این در واقع دومین گزینه روی میز است زیرا رهبران کنفدراسیون فوتبال آسیا می توانند در مورد نحوه استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان فصل آینده به توافق برسند.
البته در صورت تصویب هر یک از این دو قانون، باشگاه های ایرانی به دلیل مشکلات مالی که نسبت به رقبای خود دارند، کار سختی را پیش رو خواهند داشت.



مجله اخبار فوتبال داخلی