دیدار با اولین حریف تمرینی تیم ملی ایران / تیمی با ستاره های بوندسلیگا آلمان و لیگ فرانسه

تیم ملی فوتبال پیش از حضور در جام جهانی 2022 قطر در اولین بازی تدارکاتی در 6 ژوئن میزبان کانادا خواهد بود. برخلاف ایران که برای سومین بار متوالی در جام جهانی حضور دارد، نماینده آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب (کونکاکاف) توانست برای اولین بار پس از 36 سال جواز حضور در جام جهانی را کسب کند. ترکیبی که این تیم در آن قرار دارد یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام است و به همین دلیل تعداد کمی خوش شانس هستند که به مرحله بعدی کانادا صعود کنند.

برای رسیدن به جام جهانی 2022، کانادا در شش دور اول مقدماتی منطقه کونکاکاف پیروز شد و به دور دوم که در لیگ برگزار شد راه یافت. این تیم همچنین در آنجا به جام جهانی بالاتر از مکزیک (به لطف تفاضل گل) به عنوان تیم اول منطقه رسید. در این روند، کانادا 19 امتیاز از 21 امتیاز ممکن را در بازی خانگی کسب کرد، از جمله برد مقابل ایالات متحده و مکزیک.

در گروه F، کانادایی ها به مصاف بلژیک، کرواسی، نایب قهرمان سابق جهان و مراکش، یکی از سرسخت ترین تیم های آفریقا خواهند رفت. این دومین بار در تاریخ است که تیم ملی کانادا به جام جهانی راه پیدا می کند. حضور قبلی آنها در مکزیک در سال 1986 بود، زمانی که آنها به فرانسه، مجارستان و اتحاد جماهیر شوروی سابق شکست خوردند و در انتهای گروه C قرار گرفتند و به سرعت حذف شدند.

کانادا در آخرین رده بندی فیفا با هفده پله کمتر از تیم ملی کشورمان در رده سی و هشتم قرار دارد. این تیم چهارمین تیم در منطقه کونکاکاف پس از مکزیک، ایالات متحده و کاستاریکا است. اما تیمی که در جام جهانی حضور چندانی نداشته و در این رقابت ها ناشناخته است، در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 تلاش زیادی کرد و می تواند مرجع خوبی برای شاگردان اسکوچیچ باشد.

کانادا توسط جان هردمن انگلیسی رهبری می شود. این مربی 46 ساله مربی نسبتا کم تجربه ای است که به جز تیم های ملی نیوزلند و کانادا در هیچ تیم ملی دیگری مربیگری نکرده است. با این حال او در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 آمریکای شمالی از جمله آمریکا (رقیب ایران در مرحله گروهی جام جهانی) بیش از یک نفر را شگفت زده کرد. کانادا در آمریکا به تساوی 1-1 رسید و در بازی برگشت در خانه همسایه جنوبی خود را 2-0 شکست داد.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

اخبار ورزشی –

در مرحله مقدماتی کایل لارین بازیکن سابق تیم آمریکایی اورلاندو سیتی با 13 گل بهترین گلزن منطقه کونکاکاف شد. در این بین، آلفونسو دیویس بازیکن بایرن مونیخ با 8 پاس گل بهترین پاس گل این تیم بود. جاناتان دیوید از لیل فرانسه که نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان 2021 داشت، جاناتان اوسوریو از تورنتو اف سی کانادا که به این تیم کمک کرد قهرمان جام حذفی آمریکا شود و آتیبا هاچینسون دی بشیکتاش، دیگر تیم ملی سرشناس دیگر. بازیکن آنها اهل کانادا هستند و آخرین کاپیتان این تیم است.