رئال مادرید در آستانه محرومیت از لیگ قهرمانان اروپا / 780 میلیون یورو صرفه جویی در خزانه عمومی!



طبق گزارش روزنامه اسپانیایی ‘Vesopopoli’، رئال مادرید تا 780 میلیون یورو به عنوان منبع تسکین مالی پس انداز کرده است تا خود را برای عواقب احتمالی حذف از لیگ قهرمانان اروپا آماده کند.

در حال حاضر اختلاف حقوقی بین غول های مادریدی و اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، بر سر سوپرلیگ اروپا وجود دارد. دادگاه هم اکنون در لوکزامبورگ در جریان است و کمیسیون اروپا دلایلی را مطرح کرده است که هم می تواند به نفع فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید و طراح اصلی سوپرلیگ اروپا باشد و هم علیه او!

از سوی دیگر، یوفا نیز از اختیارات خود برای اقدام علیه بازیکنانی که احتمال حضور در لیگ اروپا را دارند، سلب شده است. اما انجمن می تواند با تیم هایی که هر نوع پروتکلی را زیر پا بگذارند و در مسابقات دیگر شرکت کنند اقدام کند.

در نتیجه، محرومیت احتمالی سه ساله لوس بلانکوس توسط یوفا در حال بررسی است. با این حال، پرز مطمئن است که امتیاز این باشگاه 14 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا به اندازه کافی قابل توجه است تا یوفا با چنین تحریم سختی روبرو نشود.

با این حال رئال مادرید 780 میلیون یورو در خزانه خود پس انداز کرده است. با این مبلغ حتی با یک سال بدون سود و بدون فوتبال لیگ قهرمانان، وضعیت مالی باشگاه به خطر نمی افتد.

مدیران سرخپوشان مادریدی در حال حاضر در حال توسعه کسب و کار خود هستند. آنها به دنبال بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو و کشف راه های دیگری هستند که گردش مالی سالانه 1 میلیارد یورویی باشگاه را به همراه خواهد داشت که بیش از دو برابر گردش مالی فعلی آن است.

انتظار می رود حکم دادگاه رئال مادرید و یوفا تا اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 توسط دیوان عدالت اتحادیه اروپا صادر نشود.



سرویس اخبار فوتبال خارجی