رئیس یوفا برای هرج و مرج پاریس “متاسفم” – اما هنوز جای دیگری مقصر است – لیورپول

چفرین گفت: “من برای آنچه اتفاق افتاد متاسفم و مطمئن خواهیم شد که دیگر تکرار نشود، این مهمترین چیز برای من است.” بار.

در رویداد نمایشی شما که در آن طرفداران صرفاً سعی می‌کنند فوتبال تیمشان را تماشا کنند، دانستن «مقیاس» آنچه در حال رخ دادن است، حداقل است.

https://www.thisisanfield.com/2023/03/uefa-president-sorry-for-paris-chaos-but-still-lays-blame-elsewhere/ منبع:

و در گفتگو با گری نویل در همپوشانیچفرین گفت که برای آنچه رخ داده “متأسف است” و با این حال مقامات فرانسوی را که مقصر بودند، مقصر می داند، اما مسئولیت یوفا در رویداد نمایشی آنها نادیده گرفته می شود.

هواداران لیورپول که بیرون از زمین گیر کرده بودند، بلیت‌های بازی خود را در جریان فینال لیگ قهرمانان اروپا در استاددو فرانس پاریس نشان می‌دهند.  تاریخ تصویر: شنبه 28 می 2022.

زمانی که به بازی رفتم، با پادشاه اسپانیا جلسه داشتم و شخصی آمد و گفت که برخی از ورودی ها با هواداران مشکل دارد.

ما در آن زمان نمی دانستیم که چقدر جدی است، زیرا یوفا صلاحیت قضایی خارج از ورزشگاه را ندارد. پلیس فرانسه با ما ارتباطی نداشت.

با این حال، از زمان رویدادهای پاریس، هیچ تغییری در سلسله مراتب یوفا صورت نگرفته است، به جای آن، چفرین بدون رقیب برای سومین بار در راس کار قرار می گیرد.

ما هر کاری از دستمان بر می آید انجام می دهیم و اجازه نمی دهیم دوباره این اتفاق بیفتد.»

هیچ تردیدی وجود ندارد که رویکرد سختگیرانه پلیس فرانسه غیرقابل قبول بود، اما سخنان سفرین بازتاب یافته های بررسی مستقل بود که بیان داشت: “یوفا نقش خود را … در مشکلات شبانه به رسمیت نشناخته است.”

راهی برای بیان این موضوع وجود ندارد جز یوفا و مقامات فرانسوی در ماه می سال گذشته هواداران را در معرض خطر قرار دادند و با آنها با تحقیر رفتار کردند.

ما باید ارتباط بهتری با مقامات محلی داشته باشیم زیرا در لندن هستیم [at the Euro 2021 final]باز هم، یوفا نبود که باید از بیرون ورزشگاه محافظت کند، پلیس محلی بود و بدیهی است که موفقیت چندانی نداشت.

یک بررسی مستقل از رویدادها نشان داد که یوفا “مسئولیت اصلی” ناکامی در ورزشگاه دو فرانس را بر عهده دارد، زیرا اقدامات جمعی هواداران لیورپول باعث نجات جان افراد شده است.

در مورد پیامی که روی صفحه نمایش بزرگ داخل استادیوم نمایش داده می شود که به دروغ تقصیر را متوجه ورود دیرهنگام هواداران می کند، چفرین گفت که این یک “اشتباهی از جانب ما” بوده است.

او توضیح داد: «بررسی اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی اشتباه سخت بود، ما اطلاعات عجیبی به دست آوردیم. من واقعاً از مقیاس چیزی که در حال رخ دادن بود اطلاعی نداشتم.»

لیورپول، انگلستان - سه شنبه، 21 فوریه 2023: بنر هواداران لیورپول "دروغگویان یوفا" در Spion Kop قبل از بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین لیورپول اف سی و رئال مادرید در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

به من اعتماد کنید، حتی یک نفر در یوفا وجود ندارد که به شدت متاسف نباشد و موضوع اصلی گفتگو این است که چگونه مطمئن شویم که دوباره این اتفاق نمی افتد. خدا را شکر هیچ اتفاق بدی نیفتاد.

تئودور تئودوریدیس، دبیر کل، از طرف یوفا عذرخواهی کرد و از آن زمان، آنها طرح بازپرداخت را برای تمام هواداران لیورپول که بلیت بازی داشتند را تایید کردند.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، برای اولین بار پس از یک گزارش ناامیدکننده مستقل، علناً درباره رویدادهای فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا صحبت کرد.