ربیعی: استقلال هم روی پرتاب آزاد به گل رسید


کد اطلاعات: 1982397
4 دسامبر 1402 در 21:13 |
31.1 هزار امتیاز خبر|

56نقطه نظر

ما 90 دقیقه زیر فشار بالا عقب نشینی نکردیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن از عملکرد شاگردانش مقابل استقلال تمجید کرد و احساس کرد حتی تیمش هم می توانست مقابل شاگردان نکونام به پیروزی برسد.

ربیعی: استقلال هم روی پرتاب آزاد به گل رسید

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن پس از دیدار مقابل استقلال که با تساوی یک بر یک به پایان رسید سخنان خود را اینگونه با تبریک و خسته نباشید آغاز کرد: در استقلال تیم و بازیکنان خسته از ذوب آهن نباشید می گویم. قابل احترام هستند. بازیکنان بازی سختی را انجام دادند.

صفت پرسپولیسوی سپس با تشکر از تیم داوری افزود: من از هیئت داوران تشکر می کنم. آنها 90 دقیقه بازی را خیلی خوب کنترل کردند. داور نزدیک به صحنه بود و کاملا قضاوت کرد.
قسمت بعدی صحبت های محمد ربیعی به پیشرفت فنی دیدار مقابل استقلال پرداخت: با توجه به شناختی که دو تیم از یکدیگر داشتند، می دانستیم که استقلال تیم باکیفیتی است و بازیکنان خوبی دارد. محورهای هجومی این تیم را می شناختیم. آنها یکی از تیم هایی هستند که کمترین موقعیت را به حریف می دهند. آنها با توجه به 5 بازی اخیر خود در ضربات آزاد بسیار خطرناک هستند. در جلوی زمین، آنها مهاجمان بزرگی دارند. ما هم پروژه های خودمان را داشتیم. 2 تیم بازی کردند. از تیمم تشکر می کنم که در 90 دقیقه به عقب نرفتند. ما سعی کردیم در میانه زمین خیلی فشرده بازی کنیم. می دانستیم در مقابل استقلال در جاهایی باید مراقب باشیم.

سرمربی ذوب آهن ادامه داد: گاهی اوقات آزادانه و راحت توپ را از دست می دادیم. اگر این اتفاق نیفتد ممکن است در موج دوم و سوم خطرناک باشیم. بعد از خوردن گل مجبور شدیم آرایشمان را عوض کنیم. همزمان 3 تا عوض کردیم. بلافاصله گل زدیم. می توانستیم گل دوم را از روی کرنر لطیفی بزنیم اما نشد. بازی خوب و تاکتیکی بود.

خلاصه سرمربی ذوب آهن در جریان پیشرفت فنی این دیدار نیز به شرح زیر است: در نهایت هر دو تیم توانستند در صدر جدول رده بندی باقی بمانند. من دوست ندارم صبر کنم تا آهن ذوب شود. چون واقعا هدف باشگاه این نبود، اما من سعی کردم این اعتماد به نفس را در بچه ها ایجاد کنم تا برای آینده و رویاهای بزرگشان بجنگند. خیلی خوب بود که بتوانیم با فعل خواستن به بازی برگردیم. حتی می توانستیم مقابل تیم قدرتمند استقلال هم پیروز شویم.

محمد ربیعی با اشاره به حضور بیشتر هواداران ذوب آهن نسبت به دیدارهای گذشته گفت: از هواداران تشکر می کنم. خوشحالم که تا حدودی هماهنگی و آشتی را در میان جامعه هواداران ذوب آهن دیدیم. اما اینها برکات ماست و واقعاً برای من جالب است. امیدوارم در مسابقات بعدی این شور و شوق وجود داشته باشد تا بتوانیم با همدیگر شوخ طبعی را به اشتراک بگذاریم.

اولین سوال محمد ربیعی در مورد 3 تعویض همزمان ربیعی بود که نتیجه مسابقه را تغییر داد. وی در پاسخ به این سوال گفت: وقتی دیر یا زود هستم سعی می کنم از قبل برنامه ریزی کنم. یک بازی بود، ما جوابی نداشتیم. مثلا من رودرروی مس رفسنجان ریسک کردم که برعکس شد. خطر امروز نشست. این در فوتبال طبیعی است. در مورد آلومینیوم نیز خطر وجود دارد.

صفت پرسپولیسسوال بعدی درباره استفاده مداوم ذوب آهن از پرتاب های محمد ربیعی بود و اینکه آیا استفاده مکرر از این تاکتیک خسته کننده نیست؟ ربیعی در پاسخ به این سوال گفت: حریف ما نیز از حذف دستی استفاده کرد. قبول دارم که بازی در بعضی جاها می توانست کند باشد، اما با توجه به وضعیت تیم به خصوص در مسابقاتی که تحت فشار بیشتری هستیم، نمی توان خیلی روی توپ مستقیم تکیه کرد. از توپ بعدی که می توانیم در محوطه جریمه حمله دوم ایجاد کنیم استفاده می کنیم و آن را نزدیک محوطه حریف نگه می داریم. اجتناب ناپذیر است و ما از آن استفاده می کنیم. بسیاری از تیم ها نیز از انتشار دستی استفاده می کنند. همین استقلالی ها با توپ دستی به هواداران گل زد. یک پنالتی را هم روی توپ دستی شمس آذر گرفتند. این تاکتیکی است که سایر تیم ها از آن استفاده می کنند و باید به آن احترام گذاشت.

صفت پرسپولیسسوال بعدی محمد ربیعی این بود که آیا داشتن پیشنهادی از استقلال در ابتدای فصل باعث انگیزه شخصی او علیه آنها شده است؟ سرمربی ذوب آهن در پاسخ به این سوال گفت: نه خدایا! برای نیمکت تیم هایی که مقابل آنها بازی می کنم، بیشترین احترام را برای همه همکارانم در لیگ قائل هستم. در تلویزیون هم گفتم نکونام برای این فصل شایسته ترین فرد برای قبول هدایت استقلال بود. استقلال باشگاه بزرگی است. او طرفداران بزرگی دارد. امیدوارم به نام من افتخار کنند. امروز ذوب آهن در مسیری قرار دارد که خواه ناخواه در حال حرکت به جلو هستیم. در ملوان هم همین را می بینم. امیدوارم با این عزیزان اینجا در ذوب آهن با این سن و سال تا زنده ایم این کار را در این حوزه انجام دهیم. شما خودتان از مشکلات عدیده ما مطلع هستید، اما تلاش ما این است که به این جوان ها حرفه ریخته گری آهن را نشان دهیم. امروز 3 بازیکن ابتدایی داشتیم که دقیقا 23 سال سن دارند. لطیفی 23 ساله و دانیال 19 ساله است. انشاالله این جوانان رشد و نمو کنند تا مایه افتخار صنعت فولاد و کشور ما شوند. برای استقلال در آینده آرزوی موفقیت دارم.

صفت پرسپولیسسوال دیگر سرمربی ذوب آهن انتقاد از پرتاب های آزاد زیاد برای گلزنی بود که او این انتقاد را رد کرد و اینگونه واکنش نشان داد: من با آن موافق نیستم. در پرتاب توزیع اگر اشتباه نکنم در هفته چهارم یا سوم کم کار کردیم و توزیع را از دست دادیم و تیم حریف به گل رسید. روی یکی دو مورد کوتاه کار کردیم. من به نظر همه احترام می گذارم. برای این بازی تصمیم گرفتیم با این حالت فشار وارد کنیم و تیم حریف را به عقب برانیم تا بتوانیم در اطراف جعبه از توپ های برگشتی برنامه ریزی کنیم. ممکن است تیم دیگری از این روش استفاده کند. من همیشه در مواقع لزوم از این تاکتیک استفاده می کنم. ما از آن در جاهایی که لازم نیست استفاده نمی کنیم. بستگی به آنالیز بازی و تیم مقابل دارد.

وی در خصوص اینکه ذوب آهن به دنبال کسب سهمیه آسیایی است یا خیر، گفت: با توجه به صحبتی که در روز اول با مدیر کارخانه داشتم، هدف کارخانه ریخته گری آهن اصلاحات نسبت به سال گذشته بود. الان برای من همان هدف گذاری است. حالا، اگر این به یک رویداد بهتر تبدیل شود، عالی است! انشالله میمون بشه و ادامه بده! اگر این امکان وجود ندارد با عظمت خود ما را می بخشند.

صفت پرسپولیساز ربیعی درباره مشکلات ذوب آهن سوال شد که وی با جزئیات پاسخ داد: برای پاسخ به این مشکل از سوال خود شما استفاده خواهم کرد. در جایی که مناسب است در مورد مسائل صحبت کنیم در خدمت مدیر کارخانه و مدیرعامل باشگاه هستیم. در حال حاضر دوست ندارم در مورد مسائل در جمع یا در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت کنم. چون می دانم نیما نکیسا و همکارانش واقعاً برای حل مشکلات تلاش می کنند. بیشتر کشور و تیم ها مشکل مالی دارند. همه این مشکلات برای امسال نیست و به گذشته پیوند خورده است. وقتی می بینم که برای حل آن تلاش می کنند، الان فکر می کنم خوب است که در جلساتی با مدیران درباره آن بحث کنم.

صفت پرسپولیسربیعی با اشاره به اینکه حقوق بازیکنان ذوب آهن باید یک ماه پیش می شد، افزود: اگر زمانی دیدیم که مسائل باید از جایگاه بالاتری حل شود، ممکن است به هواداران اطلاع دهیم. اجازه نمی دهم تیمم هم نگران این موضوع باشد. از نیکیسا هم تشکر می کنم. حدود یک ماه پیش باید پول بازیکنان را پرداخت می کردیم. چک داده شد و شنیدم کار برای جمع آوری در حال انجام است. این نشان می دهد که مدیریت باشگاه و کارخانه تمایل به رفع مشکلات دارند. پس احترام می گذارم از آنها تشکر می کنم، اما رقابت با تیم های ثروتمند سخت است. همانطور که سعی کردم نظم خیلی خوبی در تیم برقرار کنم، امیدوارم نظم مالی هم در باشگاه داشته باشیم.
ربیعی در واکنش به برنامه ریزی سازمان لیگ برای برگزاری این مسابقات گفت: به هر حال من نگرانی سازمان لیگ در خصوص برگزاری مسابقات را درک می کنم اما 10 روز بازی 10 روزه سخت است. تیم از ریتم خارج شده است. تیمی مثل ما برای برگزاری یک بازی دوستانه مشکل دارد. باید دو سه روز استراحت کنید و دوباره شروع کنید. امیدوارم دو سه هفته زودتر برگزار شود و جام ملت ها تمام شود تا سازمان لیگ برنامه خوبی برای مسابقات داشته باشد. معمولا سخت است.

صفت پرسپولیسآخرین سوال ربیعی مربوط به دیدار جواد نکونام با یکی از تصویربرداران برای پخش تلویزیونی این مسابقه بود. وی در پاسخ به این سوال که نظرش درباره رابطه سرمربی استقلال با فیلمبردار چیست؟ من به شما تبریک می گویم و از شما برای تغییر کیفیت که بسیار مهم است تشکر می کنم. اگر بخواهیم VAR هم داشته باشیم، تغییر دوربین و کیفیت برای آینده مهم است. بهتر است از دوربین های مدرن 4K یا 8K استفاده کنید. اگر چنین است، عالی است. در مورد سوال بعدی، من جوابگوی خوبی نیستم!

مجله اخبار فوتبال داخلی