رجبی: بگذارید فدراسیون جایگاه خودش را مشخص کند

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی لبنان را با دو گل شکست داد. رضا رجبی پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص این دیدار به خبرنگار ما گفت: این مسابقه دو مزیت داشت که لذت بخش بود؛ اول اینکه بعد از مدت ها بازی با تماشاگران برگزار شد و دوم اینکه بازی در شهر مشهد و کسانی که به مشهد رفته بودند توانستند زیارت کنند و آن پیروزی آمیخته بود با احساس معنوی که در مشهد بود.

رجبی درباره دو پاس گل محمدحسین کنعانی زادگان در این بازی گفت: وقتی یک تیم کامل در زمین خودش دفاع می کند و تعداد بازیکنان زیادی به زمین نزدیک می شوند، می توان دفاع وسط را به توپ اضافه کرد و حتی کشتی گیر بود. در دوران استراماچونی در استقلال، درست بود که دفاع وسط برای ایجاد برتری عددی اضافه شد. اگر دقت کنید پاس اول کنعانی ها هم در این بازی تقریبا از فاصله 30 یاردی داده شد یعنی مدافعان میانی اجازه ورود به آنجا را داشتند. البته انتظار نمی رود این بازیکنان حضور داشته باشند. انتظار می رود با اضافه شدن آنها برتری عددی را حفظ کنند، اما پاس اول آقای کنعانی زادگان از آن پاس هایی بود که در فوتبال ایران به میزان قابل توجهی کم شده است و معمولاً بازیسازان چنین پاس هایی می دهند و سردار از این پاس خیلی خوب استفاده کرد. اما پاس دوم در زمین خودمان و روی یک بازی طولانی پشت سر مدافعان حریف بود. وقتی تیم حریف یک گل عقب بود جلو آمدند و ما توانستیم از پشت دفاع استفاده کنیم که جهانبخش خیلی خوب آن را مهار کرد و ضربه آخر را آنقدر حرفه ای زد که توانستیم به گل دوم برسیم. در هر صورت کنعانی ها در هر دو گل به عنوان مدافع میانی تاثیرگذار بودند و دلیلش هم این بود که در گل اول تیم حریف عقب بود و در گل دوم تیم حریف عقب بود.

وی افزود: پس از باخت لبنان مقابل سوریه، هجمه عجیبی در این کشور علیه ملی پوشان این کشور انجام شد و آنها آمدند تا آخرین دیدار را با عزت به پایان برسانند و با امتیاز ایران را ترک کنند. آنها هم ترکیب نسبتا خوبی داشتند اما در روزی که موقعیت های بسیار کمی داشتیم توانستیم در نیمه اول یک گل و در نیمه دوم یک گل بزنیم و مالکیت توپ بیشتری داشته باشیم. به نظر من لبنان چند درجه از ایران ضعیف تر است اما فوتبال خیلی نزدیک است. به هر حال ما به این پیروزی نیاز داشتیم تا با سقوط کره به امارات، دوباره در صدر جدول باشیم تا در سیدبندی به ما کمک کند. اگرچه فکر می کنم برای تیم هایی مانند ایران واقعا سخت است که به جام جهانی صعود کنند، اما امیدوارم این اتفاق بیفتد. به هر حال بازی قابل قبولی بود و در هر نیمه یک گل زدیم و مالکیت توپ زیادی داشتیم و از بازیکنان زیادی استفاده کردیم.

رجبی در پاسخ به این سوال که برای عملکرد خوب تیم ملی در جام جهانی چه باید کرد، گفت: باید در هفت ماهی که فرصت داریم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و از این پس فرصت داریم. روز به روز تا جام جهانی بیایید برنامه ریزی کنیم. اگر دیپلماسی ورزشی ما کمی بهتر شود، بازی های دوستانه با تیم های برتر می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. از طرفی فدراسیون باید یک بار برای همیشه اختلافاتی که در مورد سرمربی تیم ملی وجود دارد و تهمت هایی که به او زده می شود و صحبت هایی که درباره حضور و غیاب او می شود را حل کند و موضع خود را مشخص کند. مربی تیغ تیغ و هر روز در مورد صحبت کرد، تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی در خصوص گل سردار آزمون به لبنان و اینکه گفته می شد این بازیکن در غیاب مهدی طارمی نتوانست گلزنی کند، گفت: وقتی توپ به سردار رسید خیلی خوب برید و به فریمی برخورد کرد که خیلی سخت و زیبا بود. هدف.” در مورد صحبت هم باید بگویم که فوتبال از حالت تک محوری خارج شده است و نمی توانیم بگوییم اگر طارمی نباشد آزمون نمی تواند بازی کند. این حرف ها حاشیه است و کسانی که فوتبال را نمی فهمند این حرف ها را می زنند. یک مربی و 25 بازیکن در تیم ملی حضور دارند و اگر قرار باشد بازیکن نباشد همسرش نمی تواند گل بزند که این اصلا کار گروهی نیست. این بازی نشان داده که اینطور نیست و ما برخی مسائل را تقویت می کنیم و برخی از مسائل را بی ارزش می کنیم.


سرویس خبر شماره: 1817254 |
10 فروردين 1401 ساعت 00:09 |
3,486 |

0نظرات

رضا رجبی گفت: فدراسیون باید موضع خود را برای همکاری با دراگان اسکوچیچ روشن کند و برای روزهای منتهی به جام جهانی برنامه ریزی کند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان تاکید کرد: باید برنامه ریزی داشته باشیم و چند بازی تدارکاتی محکم برگزار کنیم تا آمادگی کامل برای جام جهانی داشته باشیم. برنامه های روانشناسی نیز می تواند کمک زیادی به تیم کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی