ردبول سهام چمپیونشیپ ساید لیدز یونایتد را خرید

محبوب‌ترین تولیدکننده نوشیدنی‌های انرژی‌زای روی کره زمین، ردبول، سهامی از لیدز یونایتد را خریداری کرده است. به عنوان بخشی از این همکاری چند ساله، ردبول اسپانسر جلوی پیراهن لیدز یونایتد از کمپین 2024-25 خواهد شد.

لیدز یونایتد زیر چتر مالکیت گسترده ردبول نخواهد آمد

ردبول سهام اقلیت لیدز یونایتد را تصاحب کرده است. این به ردبول اجازه می‌دهد تا اسپانسر جلوی پیراهن آن‌ها و شریک انحصاری نوشیدنی انرژی‌زای باشگاه شود، با نام تجاری‌شان در جاده الند. با این حال، لیدز یونایتد را زیر چتر گسترش سریع ردبول نخواهد آورد.

بنابراین، برخلاف ردبول سالزبورگ، نیویورک ردبولز و RB لایپزیگ که به طور کامل تحت کنترل برند اتریشی هستند، ردبول تغییراتی در لوگوی نمادین لیدز یونایتد یا نام آنها ایجاد نخواهد کرد. این برند فقط در قسمت جلوی پیراهن‌های تیم‌های مردان و زنان لیدز چسبانده می‌شود.

لیدز یونایتد توسط 49ers Enterprises – بازوی سهام خصوصی حق رای دادن مشهور NFL San Francisco 49ers – اداره خواهد شد.

ردبول و لیدز یونایتد برای رسیدن به لیگ برتر با هم همکاری خواهند کرد

لیدز یونایتد نتوانست از چمپیونشیپ خارج شود، یعنی یک سال دیگر را در لیگ دسته دوم سپری خواهد کرد. باشگاه مشتاق است هر چه زودتر به لیگ برتر بازگردد و ردبول آماده است تا فشار لازم را به آنها بدهد.

اولیور مینتزلاف، مدیرعامل پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شرکتی، با اعلام همکاری ردبول با لیدز یونایتد، گفت (از طریق The Mirror):

ما خوشحالیم که عنصر و شریک مهم لیدز یونایتد هستیم. باشگاهی که مطمئناً یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های انگلیس است و تاریخچه‌ای غنی و موفق دارد.

جاه طلبی برای بازگرداندن لیدز یونایتد به لیگ برتر و تثبیت خود در بهترین لیگ فوتبال جهان به خوبی با ردبول سازگار است. ما مشتاقانه منتظر مشارکت هستیم و نسبت به آینده خوشبین و پرانرژی هستیم.

در همین حال، پاراگ ماراته، رئیس لیدز، قرارداد ردبول را یک نقطه عطف تاریخی برای باشگاه خواند.

او اضافه کرد:

من از اینکه ردبول برای ساختن آینده ای درخشان برای لیدز یونایتد به ما می پیوندد و احترام عمیق ما را برای این باشگاه واقعاً ویژه به اشتراک می گذارد، هیجان زده هستم.

به عنوان رئیس، کنسرسیوم شرکای سرمایه گذاری ما با نزدیک شدن به این لحظه مهم برای باشگاه، در حال حاضر و آینده برای من ارزشمند خواهد بود. اضافه شدن ردبول یک نقطه عطف تاریخی است که باشگاه را برای دستیابی به پتانسیل رقابتی کامل خود بیشتر توانمند می کند

لیدز دنیل فارک در رده بندی چمپیونشیپ سوم شد و از دو جایگاه برتر ارتقای خودکار غافل شد. آنها در مرحله نیمه نهایی پلی آف در مجموع 4-0 مقابل نوریچ سیتی پیروز شدند. با این حال، آنها نتوانستند فرم خود را به فینال مقابل ساوتهمپتون برسانند و با شکست 1-0 شکست خوردند.

https://sportslens.com/news/red-bull-becomes-leeds-united-sponsor/ منبع: