رسمی؛ حذف تیم های روسی از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا

محرومیت ها همچنان ادامه دارد و حالا یوفا در آخرین تصمیم خود اعلام کرده است که تیم های باشگاهی روسیه در مسابقات سال آینده تحت پوشش این آژانس شرکت نخواهند کرد. این بدان معناست که هیچ یک از تیم های روسی نمی توانند در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس بازی کنند.

این پایان کار نیست و یوفا اعلام کرده است که روسیه از حضور در جام ملت های اروپا محروم شده و پرتغال جایگزین این تیم شده است. در نهایت پیشنهاد اخیر روسیه برای میزبانی رقابت های اروپایی 2028 و 2032 توسط کمیته اجرایی یوفا رد شد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

این در حالی است که روسیه قرار بود در پلی آف جام جهانی مقابل لهستان بازی کند. با این حال، فدراسیون فوتبال لهستان و پس از آن سوئد و جمهوری چک اعلام کردند که آماده رویارویی با این تیم نیستند. فیفا ابتدا به دنبال حل مسالمت آمیز این موضوع بود و اعلام کرد که بازی های روسیه در زمین بی طرف برگزار می شود و این تیم نمی تواند به نمایندگی از کشورش بازی کند، اما پس از اعلام تصمیم حملات زیادی صورت گرفت. اخیرا به طور رسمی اعلام شد که تمامی تیم های ملی و باشگاهی روسیه از حضور در تمامی رقابت ها محروم شده اند تا رویای حضور روس ها در جام جهانی قطر از بین برود.

سازمان های دیگر اقداماتی را برای تبدیل روسیه به انزوای ورزشی و فرهنگی به عنوان مجازات حمله پوتین به اوکراین انجام داده اند. فینال لیگ قهرمانان اروپا در ماه مه از سن پترزبورگ به پاریس منتقل شد و گرندپری فرمول 1 که برای سپتامبر در سوچی برنامه ریزی شده بود لغو شد. و همچنین چندین محرومیت دیگر که پابرجاست.


سرویس خبر شماره: 1822465 |
12 ارديبهشت 1401 ساعت 21:27 |
2,712 امتیاز خبر|

3نظرات

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، روسیه چندی پیش به اوکراین حمله کرد و از آن زمان این جنگ به تیتر اول خبرگزاری های جهان تبدیل شد و جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.
پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تهاجم تمام عیار زمینی، هوایی و دریایی به اوکراین را آغاز کرد، هیئت حاکمه فوتبال وارد عمل شده است.

یوفا رسما اعلام کرد که تیم های متعلق به روسیه در رقابت های باشگاهی فصل آینده تحت پوشش خود از جمله لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا شرکت نخواهند کرد.