روزهای پایانی وزیر ورزش در استقلال و پرسپولیس!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اگر به اصلی ترین جنجال ها و جنجال های این روزهای فوتبال ایران توجه کنیم، وزارت اقتصاد و دارایی و به ویژه سازمان خصوصی سازی به عنوان نهاد ذی نفع در صحنه حضور داشتند. و اول صحبت کرد

با تصمیم وزیر اقتصاد که از 18 فروردین 1402 لازم الاجرا شد، سازمان خصوصی سازی و حسین قربان زاده به عنوان رئیس این سازمان و معاون وزیر، انتخاب اعضای هیات مدیره را بر عهده گرفتند و سپس مدیرعامل سرخابی ها. دستوری که اعلام شد و قربان زاده در آن صحبت قاطع کرد تغییر می کند.

اما شاید جالب باشد بدانیم چرا این اتفاق افتاد و چرا وزارت اقتصاد باید در این زمینه پیش قدم شود. از سال 1396 با موافقت رئیس جمهور، وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انتخاب شد. اما از همان سال وزیر اقتصاد اختیارات خود را در خصوص انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل سرخابی ها به وزیر ورزش تفویض کرد و به همین دلیل وزارت ورزش در تصمیمات مدیریتی و کلان این سازمان ایفای نقش کرد. استقلال و پرسپولیس.

اما پس از خروج استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل مالکیت مشترک و آغاز روند ثبت سهام این دو شرکت، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی نقش مشخص تری در اتخاذ تصمیمات مهم پیدا کردند. . چرا که فروش 10 درصد سهام در بورس و علاوه بر آن فروش 51 درصد بلوک مدیریتی دو باشگاه کاری بود که باید زیر نظر سازمان خصوصی سازی انجام می شد.

1787487

حالا یک بیانیه مطبوعاتی قطعا فوتبال ایران را متزلزل خواهد کرد. سید احسن خاندوزی وزیر فعلی اقتصاد و دارایی ایران برای اولین بار تصمیم بسیار مهمی گرفت و اختیارات خود را به عنوان رئیس باشگاه استقلال و پرسپولیس به فردی غیر از وزیر ورزش و سازمانی غیر از وزارت ورزش و جوانان.

1837818

وظیفه ای که هم اکنون در ساختمان وزارت اقتصاد در حال انجام است و اکنون باید منتظر اعلام اسامی سران استقلال و پرسپولیس در راهروهای این وزارتخانه و سازمان خصوصی سازی باشیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

بحث برانگیزترین تصمیم فوتبال ایران خارج از وزارت ورزش گرفته شد. سازمانی به نام وزارت اقتصاد و دارایی.

روزهای پایانی وزیر ورزش در استقلال و پرسپولیس!


سرویس خبر شماره: 1920461
22 آوریل 1402 @ 5:50 بعد از ظهر
18.1 هزار |

0نقطه نظر

خالد سجادی توسط وزیر اقتصاد و دارایی برکنار شد

وزیر ورزش و جوانان از این پس برای اولین بار در تاریخ کشور نقش تعیین کننده ای در انتخاب لیدرهای استقلال و پرسپولیس نخواهد داشت. خالد به دلیل اجرای سیاست هایش در این دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران، از مقامی کنار گذاشته شد که قطعاً بیشترین شهرت خود را در دوران حرفه ای خود به دست آورد.

اما پس از عرضه 10 درصدی سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس در بورس، حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی بلافاصله در مصاحبه ای رسمی از نظارت دقیق بر فعالیت اعضای شورا خبر داد. پای ها و در صورت کم کاری و یا اگر اثر مثبت اقتصادی احساس نشود فورا تغییراتی ایجاد می کنند. پرونده ای که از سوی سران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جدی گرفته نشد. چون وزارت ورزش را متولی و مرجع بالای خود می دانستند.