روشنگر-اسماعیلی فر; گلادیاتورهایی که ندارند – ورزش سه

* فصل جدید با شروع چالش های جدید
یکی از اقدامات محرم نویدکیا در سپاهان برای حضور در لیگ بیست و یکم، جدایی مهدی ترکمان، شایان مصلح و مرتضی منصوری بود که می توانند جایگزین مناسبی برای مدافعان چپ و راست باشند. این تصمیم اگر از دردسرهای او در انتخاب مدافعان چپ و راست کم کرد و شاید حواشی احتمالی را کم کرد اما جنبه منفی هم داشت و بیش از همه دانیال اسماعیلی فر و امید نورافکن دیگر فرصت استراحت نداشتند.

* آمار نورافکن و دانیال در لیگ بیستم
دو مدافع کناری سپاهان در لیگ بیستم، پس از تثبیت این تیم، عملکرد خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشتند و توانستند در پایان فصل طبق آمار در جمع 5 بازیکن برتر فصل حاضر شوند. جایی که دانیال توانست با امتیاز 7.45 در بین بهترین های لیگ بیستم قرار بگیرد و به خاطر همین عملکرد به تیم ملی دعوت شود. وی در لیگ بیستم 2641 دقیقه برای طلایی داران اصفهانی بازی کرد و توانست 4 بار گلزنی کند و 4 بار هم تیمی های خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد تا بهترین دفاع راست لیگ و یکی از بهترین بازیکنان مسابقات باشد.
در سمت دیگر خط دفاعی سپاهان امید نورافکن قرار داشت که در حمله و دفاع نیز عملکرد قابل توجهی داشت و پس از بازگشت به پست تخصصی خود توانست دو گل تعیین کننده و باشکوه را در لیگ بیستم به ثمر برساند. نورافکن نیز دو بار در این مسابقات حضور داشت تا بتواند با این آمار خود را در بین بازیکنان برتر مسابقات قرار دهد.

* لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و اردوهای تیم ملی
سپاهان فصل جدید فوتبال ایران را با حضور در سه جام لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آغاز کرد. نورافکن محروم شد، در تمام مسابقات نخست وزیری شاهد حضور مستمر این دو مدافع سپاهان بودیم. لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا؛ موضوعی که می تواند دانیال و امید را از نظر روحی و جسمی بسیار خسته کند.

* سپاهان موفق می شود گلادیاتورهایش را خسته نگه دارد؟
یکی از چالش های فصل آینده سپاهان حفظ دانیال و امید است. نورافکن البته یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد اما در بحبوحه لیگ قهرمانان آسیا بود که شایعات جدایی این بازیکن به گوش رسید. شایعاتی که با واکنش این بازیکن مطرح شد و او با انتشار مطلبی به قراردادش برای یک فصل دیگر با سپاهان اشاره کرد. شاید حتی اگر امید قصد جدایی داشته باشد، تیم او تیمی خارج از ایران خواهد بود و بعید است مقصدش یکی از سرخابی های پایتخت باشد.
چالش دیگر سپاهان تمدید قرارداد با دانیال اسماعیلی است که برای فصل آینده در پرسپولیس حضور خواهد داشت و باید دید این بازیکن در پایان فصل چه تصمیمی برای آینده خود خواهد گرفت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سال گذشته که محرم نویدکیا کار خود را با سپاهان آغاز کرد، با همان دیدارهای اولیه مشخص شد که تکلیف بازیکنانی که قرار است در پست های چپ و راست این تیم به میدان بروند مشخص نیست. اما هر چه جلوتر می رفتیم، کادر فنی سپاهان بیشتر و بیشتر به افرادی که می خواستند در این دو پست استفاده کنند، اعتماد می کردند.

* گلادیاتورها را یک قدم به عقب در مسیر نگه دارید
اگر سپاهانی ها بتوانند این دو بازیکن را برای فصل آینده حفظ کنند، قدم بسیار بزرگی برای موفقیت برداشته اند. چرا که طی حدود دو سال گذشته، موفقیت ها و بردهای سپاهان با عملکرد این دو بازیکن گره خورده است و قدم بعدی حفظ جایگزین های مناسب نورافکن و اسماعیلی فر خواهد بود تا از نظر روحی تحت فشار قرار نگیرند. و از نظر بدنی برای فصل بعد. فرصت استراحت داشته باشید.



مجله اخبار فوتبال داخلی

اما کانون توجه داستان متفاوتی داشت. او پس از بازگشت از لیگ بلژیک به صلاحدید امیر قلعه نویی در پست هافبک دفاعی قرار گرفت اما محرم نویدکیا به سرعت موضع خود را در قبال این بازیکن ملی پوش مشخص کرد و نورافکن به دفاع کناری چپ بازگشت که پیش از این توانسته بود این بازیکن را انجام دهد. درخشیدن خود را به عنوان یک بازیکن کلیدی در تیم آبی پایتخت معرفی کنید.

در تیم ملی هم ماجرا فرقی نداشت. نورافکن یکی از بازیکنان برجسته اسکوچیچ در راه رسیدن به جام جهانی 2022 بود و 8 بازی انجام داد. دانیال با وجود اینکه تنها یک بازی برابر لبنان فرصت بازی داشت، اما در این مدت در اردوهای زیادی حضور داشت و تحت فشار تمرینات بود.
* دانیل و هوپ و بهبود آمار فصل گذشته
با این حال این دو بازیکن در فصل جدید نیز آمار گلزنی و پاس گل فوق العاده ای دارند و شاید اگر سپاهان می توانست بازیکنان باثباتی مانند مدافعان کناری خود در خطوط دیگر داشته باشد، شاید حالا شرایط در بالای جدول فرق می کرد. . نورافکن در 24 بازی لیگ برتر 2147 دقیقه به میدان رفت و توانست 4 گل بزند و 3 پاس گل بدهد. در سمت راست خط دفاع سپاهان شاهد حضور اسماعیلی در 2209 دقیقه با 25 بازی منظم با 4 گل و 4 پاس گل به دست آمده است. دانیال در لیگ قهرمانان هم یک بار موفق به ارسال پاس گل شد تا با وجود روزهای سختی که سپاهان پشت سر گذاشت همچنان در این رقابت ها موثر باشد.


سرویس خبر شماره: 1823003 |
16 ارديبهشت 1401 ساعت 23:44 |
11030 امتیاز خبر|

3نظرات

مشکلات بی بدیل چپ و راست سپاهان

* دو هافبک احتمالی که در سمت راست دفاع می کردند
دانیال اسماعیلی فر در چند فصل حضورش در ذوب آهن و سپس تراکتورسازی در پست های مختلفی بازی کرده بود. از او در پست هافبک دفاعی، دفاع راست و وینگر راست استفاده می شد و تا هفته های پایانی نیم فصل اول لیگ بیستم مشخص نبود که او دفاع راست است یا هافبک. اما در نهایت از هفته یازدهم و بازی با صنعت نفت در آبادان، دانیال جای مرتضی منصوری را به عنوان مدافع راست گرفت و با عملکرد خود حتی محرم نویدکیا منصوری را که یکی از آماده ترین مدافعان حق دفاع بود، شکست داد. در لیگ سال های اخیر اسماعیلی فر با این عملکرد خود را به عنوان بهترین دفاع راست لیگ و همچنین یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان مسابقات معرفی کرد.

دانیال اسماعیلی فر و امید نورافکن شاید یکی از سخت ترین و پر استرس ترین فصل های زندگی حرفه ای خود را سپری کنند.