رونالدو و بیرانوند; این بار در آسیا؟/ برخورد نزدیک از نوع دوم!

حالا اگر علیرضا بیرانوند و کریستیانو رونالدو برای دومین بار با هم روبرو شوند، می توانیم شاهد اتفاقات جالبی باشیم. ستاره پرافتخار پرتغالی در بازی با ایران در جام جهانی 2018 روسیه برخلاف جام جهانی 2006 آلمان نتوانست دروازه کشورمان را باز کند؛ در آلمان رونالدو از روی نقطه پنالتی دروازه ابراهیم میرزاپور را باز کرد اما در روسیه یک دروازه بان خرم آبادی دیگر مقابل این فوق ستاره قرار گرفت و پنالتی او را مهار کرد!

بدون شک تقابل احتمالی رونالدو و علیرضا بیرانوند شاید یکی از خاطره انگیزترین لحظات تاریخ لیگ قهرمانان آسیا باشد. این خط و این علامت!



سرویس داخلی اخبار فوتبال

شاید مهم ترین، بهترین و حساس ترین پنالتی که علیرضا بیرانوند موفق به مهار آن شده، ضربه کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی فوتبال جهان باشد. این پنالتی در دیدار ایران و پرتغال در چارچوب جام جهانی 2018 روسیه گرفته شد و علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی از شکست تیم ملی فوتبال کشورمان جلوگیری کرد تا ملی پوشان به پایان برسند. بازی با همین برد با نتیجه یک بر یک برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان با چهار امتیاز جام را ترک کرد.

خود علیرضا بیرانوند درباره جمله معروف «کریس چطور است» بعد از مهار پنالتی رونالدو گفت: خدا این عبارت را روی زبانم گذاشت و نمی دانستم خدا چه معمایی را برای من حل کرده و چه چیزی را می خواهد به من بدهد. تا ساعت 4 صبح می‌توانستم شوت‌های رونالدو را به سمت دروازه ببینم و او آخرین ضربه‌هایش را به سمت دروازه در سمت چپ دروازه‌بان زده بود. من روی آن نقطه متمرکز بودم و اگر او برمی گشت و با پای عقبش نقطه دیگری را می زد، گلزنی آسان بود. چون از قبل می دانستم به کدام سمت شیرجه بزنم. حتی دو سه قدم پشت خط دروازه ایستادم تا وقتی جلوتر می روم بتوانم توپ را بهتر هل بدهم. خدا به من و تیم ما کمک زیادی کرد. البته بینی ام کمی به من کمک کرد، چون توپ از دستم خارج شد و به بینی ام برخورد کرد.