رکورد عجیب توپچی های لندن در آنفیلد/آرتتا پس از 10 سال به تاریخ پیوست؟

آرتتا در نشست خبری پیش از بازی با لیورپول گفت: باید از این بازی لذت ببریم. واقعا باید فقط به این بازی فکر کنید و روی بازی یکشنبه تمرکز کنید. می دانیم که چالش بزرگی داریم، اما فرصت بزرگی داریم که به آنفیلد برویم و کاری را انجام دهیم که سال هاست انجام نداده ایم. ما میدانیم چه کنیم. امسال توانستیم در ورزشگاه های سخت پیروز شویم و آنفیلد باید یکی از آنها باشد.

درخشش گابریل ژسوس در پیروزی مقابل لیدز یونایتد دستان آرتتا را در حمله باز کرد. انتظار می رود بوکایو ساکا پس از یک بازی به دلیل بیماری به ترکیب بازگردد. گابریل مارتینلی و لئاندرو تروسارد نیز با توجه به شرایط خوبی که دارند احتمالا برای تیمشان بازی خواهند کرد.

ونگر نزدیک به 22 سال هدایت آرسنال را بر عهده داشت و در سال 2018 آرسنال را ترک کرد تا بعداً رئیس توسعه جهانی فیفا شود. حالا میکل آرتتا جوان در راه قهرمانی با آرسنال است و می تواند یکی از مدیران موفق این تیم باشد.

پیش از این آرسن ونگر ضمن ارزیابی شانس آرسنال برای قهرمانی در لیگ برتر در این فصل گفت: می توانم بگویم آنها شانس زیادی برای قهرمانی در این فصل دارند زیرا من تیم بزرگی را خوب نمی بینم. بهتر از بقیه. فکر می کنم فرصت خوبی برای پیروزی است.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

آرسنال با 8 امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی در صدر جدول رده بندی قرار دارد. اگرچه او یک بازی دیگر انجام داده است. در حالی که تیم پپ گواردیولا در این هفته با ساوتهمپتون در رده آخر جدول روبرو می شود، آرسنال در مقابل لیورپول بازی سختی را پیش رو دارد.

آخرین باری که آرسن ونگر توانست آرسنال را بدون شکست به قهرمانی لیگ برتر برساند در سال 2004 بود و از آن زمان توپچی ها نتوانستند این عنوان را کسب کنند. آرسنال پس از باخت 3-1 مقابل سیتی، 7 برد متوالی در لیگ کسب کرده است و حالا امیدوار است با غلبه بر لیورپول، گامی دیگر به سوی قهرمانی بردارد.

توپچی های لندن آخرین بار در سال 2012 در آنفیلد قهرمان لیگ برتر شدند. از قضا، میکل آرتتا، سرمربی فعلی آرسنال، در آن سال برای تیمش بازی کرد. آرتتا می‌گوید رکورد ضعیف باشگاه در آنفیلد او را منصرف نمی‌کند و به دنبال پیروزی مقابل لیورپول در روز یکشنبه است. لیورپول با هدایت یورگن کلوپ با 29 امتیاز کمتر از توپچی ها در رده هشتم جدول قرار دارد و آرسنال اکنون امیدوار است اولین قهرمانی خود را تجربه کند.