ریکاردو ساپینتو 3 – تمام سرمربیان لیگ برتر صفر!

سرمربی مهیج و جنجالی استقلال در جریان بازی تیمش مقابل فوتبال خوزستان محروم شد و نتوانست از کنار زمین به اشتباهات داوری و ضربات پنالتی تیمش اعتراض کند. اتفاقی که به دلیل هیجانات غیرقابل کنترل این مربی پرتغالی می تواند چندین جلسه محرومیت اضافی را برای او رقم بزند.

اما نکته جالب توجه در فصل جاری عملکرد مثبت مدیران لیگ برتری در زمینه دریافت کارت قرمز است. چند مدیر در این فصل از جمله ساپینتو کارت زرد گرفته اند اما هیچ کدام از 16 سرمربی لیگ برتری (صنعت نفت دو سرمربی داشته اند) تاکنون کارت قرمز دریافت نکرده اند.

با این حال ساپینتو تا شروع هفته یازدهم غایب است و دستیارش از کنار زمین هدایت تیمش را برعهده خواهد داشت و مطمئناً بیشترین ضرر را به این معنا خواهد داشت که مربی خارجی خود را ندارد.

در فصل جاری لیگ برتر، دو سرمربی به دلیل محرومیت فصل گذشته (گل محمدی دو هفته و تارتار یک هفته) بازی ها را از روی سکوها تماشا کردند اما رفتار آنها در فصل جاری مشمول جریمه و ممنوعیت نشده است. .

این سوال در مورد کمیسیون های قضایی، اخلاق و تجدید نظر نیز صدق می کند. به استثنای ریکاردو ساپینتو که ابتدا به دلیل رفتارش در بازی با ملوان و لگد زدن به برانکارد کارت پزشکی با محرومیت مواجه شد، پس از آن به دلیل اعتراض شدید به داور بازی تیمش در کمیته انضباطی حاضر شد. با گل گهر (عرب براقی). و این بار علاوه بر فعال شدن محرومیت تعلیقی مربوط به بازی با ملوان، یک جلسه دیگر نیز به دلیل رفتارهایش مقابل گل گهر محروم شد تا تا هفته دهم لیگ برتر غایب باشد.

شاید تیم هایی مثل گلگهر در سطح مربی و کمک مربی اخراج و محرومیت داشته باشند اما تا اینجای کار مربیان به رفتار آنها توجه کرده اند و استقلال بیشترین ضرر را در این زمینه داشته است.

در زمان به خدمت گرفتن ریکاردو ساپینتو در استقلال نگرانی هایی از رفتار ناآرام و ناآرام این مربی پرتغالی وجود داشت و باید دید که او همچنان چند جلسه محرومیت را تا رسیدن به قله 30 لیگ تجربه خواهد کرد!



سرویس داخلی اخبار فوتبال

با وجود تمام مشکلات داوری و اعتراض تیم ها به اشتباهات داوران و بعضا رقبای خود، داوران به جز ساپینتو هیچ کارت قرمزی به سرمربیان تیم های لیگ برتری نداده اند.