ساپینتو برای کشتن دیگران به خودت صدمه بزن!


سرویس خبر شماره: 1872295
06 مارس 1401 در 00:34
1.1 هزار |

0نقطه نظر

مانور مرد نسبتاً محبوب در اردوگاه حجازی

نکته قابل ذکر دیگر حضور پررنگ خسرو حیدری در تمرینات است. در مورد این بازیکن بی بدیل سال های اخیر باشگاه استقلال باید گفت که روز به روز شاهد پیشرفت او در تمرینات و ظاهر خسرو و میزان تعاملات او با بازیکنان در روزهای اخیر هستیم. جلسه آموزشی این موضوع را تایید کرد. . پرونده ای که در ابتدای حضورش با انتقاداتی همراه بود اما خسرو کم کم نشان داد که می توان روی او حساب ویژه ای باز کرد.
در پایان باید به تمرکز بالای ساپینتو در تمرینات اشاره کرد، جایی که بازیکنان در حال تمرین بودند و ضربات دروازه را مهار می کردند، او به جمع خبرنگاران آمد و با توجه به اینکه استقلال هنوز در مرحله حذفی است، همه را یکی یکی جویا شد. یکی از مدعیان این جام محسوب می شود، هیچکس نباید از این قسمت از تمرین فیلمبرداری کند.

1805527

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اصحاب رسانه و هواداران استقلال از روز اول حضور این مربی پرتغالی در انتظار افتتاحیه تمرین بودند که در نهایت با مجوز او در آتش نشانی ناصر حجازی این امکان فراهم شد. تمرینی که بیشتر شبیه مانور فوتبال بود.
همانقدر که شکست عواقب بیش از حد معمول و مجازات سنگین در فوتبال ایران دارد، برد و کسب تنها سه امتیاز می تواند بسیاری از مشکلات هر تیمی را حداقل تا بازی بعدی پوشش دهد و انگیزه مضاعفی در هر تیمی ایجاد کند، به خصوص اگر این سه از امتیازات را می توان در دیداری شایسته مانند دربی به دست آورد که حتی می تواند سوپاپ اطمینانی برای حفظ یک ست تا پایان فصل باشد.
با این توضیح، تصور فضای حاکم بر تشکیل تیم فوتبال استقلال این روزها پس از 5 برد متوالی و زدن 14 گل نمی تواند کار سختی باشد.

1805528

تمرین دیروز استقلال را از جهاتی می توان به مانور فوتبالی با هدف مسموم کردن رقبا تشبیه کرد.

ساپینتو برای کشتن دیگران به خودت صدمه بزن!

آنها پس از کسب 15 امتیاز در دیدارهای مقابل ملوان، نفت مسجد سلیمان و ملوان (جام دانشکده) در تهران و مس کرمان و پیکان خارج از خانه، اکنون باید قبل از دربی به ترتیب به مصاف نساجی، گل گهر و فولاد بروند. ، آلومینیوم و هاوارد برود که هر کدام می توانند استقلال را به چالش بکشند. استقلال در شرایطی می خواهد وارد محوطه 100 شهرورد شود که بر حریف سنتی خود برتری دارد و این مستلزم عبور از این معبر خطرناک است.
به همین دلیل است که ساپینتو را جدی‌تر از همیشه دیدیم. او به گونه‌ای در تمرین حاضر می‌شود که هیچ بازیکنی نمی‌تواند حتی برای یک دقیقه تمرینات را از دست بدهد زیرا این سرمربی فعال پرتغالی همه چیز را زیر نظر دارد. سایپانتو بهتر از هر کسی می‌داند که تیمش برای کسب عنوان قهرمانی باید بهتر از آنها باشد.
او با درک شرایط فعلی استقلال و اینکه این تیم هنوز راه بسیار سختی تا پایان لیگ در پیش دارد، سخت تر از همیشه با بازیکنانش برخورد می کند تا تعلل آنها مانع از رسیدن آنها به مدعیان نشود. فاصله 8 امتیازی را خیلی سریع ببندید و همه نتایج به نفع آبی ها خواهد بود. آنها از تعلل پرسپولیس نهایت استفاده را کردند اما در دیدار مقابل سپاهان قرمزها نشان دادند که یک اشتباه را دوبار تکرار نمی کنند.

1805525

در هر صورت تمرین دیروز استقلال را می توان به مانور فوتبالی برای زهر زدن حریفان تشبیه کرد و این در حالی است که میزان عشق و محبت خالصانه هواداران این تیم در طیف های مختلف نیز می تواند بازیکنان این تیم را متوجه وظیفه خطیر این تیم کند. آنها وظیفه ایجاد هوادارانی را بر عهده دارند که چیزی جز قهرمانی نمی تواند آنها را راضی کند.
پس از پایان تمرین، مثل همیشه بازار سلفی گرفتن داغ بود و هواداران برای عکس گرفتن با بازیکنان مورد علاقه خود دست و پنجه نرم می کردند و راستش را بخواهید با وجود کم توجهی برخی از آنها، شاهد هیچ گونه عکس العملی نبودیم. رفتار بد و مشمئز کننده بازیکنان استقلال و در نهایت با صبر و احترام سعی کردند تا حد امکان به واکنش محبت این علاقه مندان پاسخ مثبت بدهند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

با وجود اینکه ساپینتو وسواس زیادی برای تمرین با افرادی غیر از کادر مورد اعتماد خود داشت، اما درهای تمرین تیم را برای اولین و شاید آخرین بار به روی رسانه ها و هواداران باز کرد. موقعیت ویژه ای دارند
از طرفی مشخص بود که او به بازیکنانش گفته طوری تمرین کنند که سایر تیم های رقیب بشنوند که این تیم کاملا آماده است و تا پایان لیگ آماده مبارزه است. در واقع از هر دقیقه تمرین می شد فهمید که این تیم به چیزی جز قهرمانی در لیگ برتر و حتی جام حذفی بسنده نکرده است.
از سوی دیگر، خبرنگاران معمولا اجازه دارند 15-20 دقیقه ابتدایی تمرین را پوشش دهند، اما این بار ساپینتو سخاوتمندانه به ما اجازه داد در آخرین ثانیه های تمرین در کنار آنها باشیم تا بتوانیم کار درست را انجام دهیم.
سه قسمت مهم تمرینات که بیشتر مورد توجه قرار گرفت فوتبال در شرایط مختلف بود.
اولی فوتبال 6 گلی بود که کمی پیچیده‌تر از دو بخش بعدی بود، اگرچه ساپینتو مانند عقاب به هر توپ شل می‌زد و آن بازیکن را مجبور می‌کرد به شنا برود. در این بخش، آنچه بیش از هر چیز مهم بود، حفظ هر چه بیشتر توپ بود، بنابراین خارج از زمین، خسرو حیدری تعداد پاس های ارسالی را با صدای بلند می شمرد.
تا زمانی که یک توپ در معرض دید قرار گیرد و شمارش از سر گرفته شود.
اما نکته جالب تمرین دیروز بازی 7 بر 7 در زمین 30 قدمی بود. رزمایشی که در کمترین فاصله ممکن با خبرنگاران برگزار شد تا بتوانند این تمرین بسیار کاربردی را هرچه بهتر پوشش دهند. این قسمت هنوز هم یکی از عناصر اصلی تمرینی تیم فوتبال رئال مادرید در روزگار آنچلوتی و زیدان است.
کافی است در کانال یوتیوب تمرین رئال مادرید مشترک شوید تا متوجه شوید که ستاره های این باشگاه چقدر برای این مقاله اهمیت دارند.
شاگردان ریکاردو ساپینتو نیز در فضایی بسیار محدود بدون توجه به یکدیگر بازی را تمرین کردند که منجر به مصدومیت دو بازیکن کلیدی عارف غلامی و محمد محبی شد. او تمرین را ادامه نداد و با دکتر به رختکن رفت (البته گفته می شود مصدومیت او جدی نیست و به بازی بعدی استقلال می رسد).
جالب اینجاست که ساپینتو با وجود زیر نظر گرفتن این دو مصدومیت جزئی، به بازیکنانش هشدار نداد که به یکدیگر احترام بگذارند.
در این مطلب نبوغ سید حسین حسینی به قدری چشم نواز بود که هواداران را در سکوهای اردوگاه حجازی به صدا درآورد.

1805526

شاید بهترین زمان برای دعوت از اهالی رسانه و هواداران این باشگاه به آتش نشانی ناصر حجازی بود تا گزارشی از روند شکل گیری و در عین حال ارتباط مستقیم هواداران این باشگاه با بازیکنان مورد علاقه شان تهیه کنند.
به نظر می رسد علیرغم رد اصرار اصحاب رسانه برای حضور در تمرین، ساپینتو از فرصتی که به خبرنگاران و تماشاگران در بهترین شرایط روحی و روانی به دست آمد سپاسگزار بود و چه فرصتی بهتر از امروز برای رونمایی از ترکیب تیمی که توانسته بود اعتماد به نفس از دست رفته را در کوتاه ترین زمان ممکن بازیابی کنید.
از رفتار بازیکنان و کادر فنی و سایر اعضای تیم با یکدیگر مشخص شد که تیم در مرحله فعلی پس از بازگشت به کورس مدعیان و جبران اختلاف به وضعیتی راحت رسیده است. 8 امتیاز و همین. زمانی که آنها به خوبی می دانند که در روزهای آینده باید خود را برای یکی از سخت ترین و به نوعی تعیین کننده ترین مراحل قهرمانی خود آماده کنند.

1805524