ساپینتو: به بازیکنان گفتم که امروز تاریخ می سازیم

* تغییرات مدیریتی برنامه تعطیلات جام جهانی را به هم ریخته است
طرح احیای لیگ؟ چند روزی به بازیکنان استراحت می دهم و سعی می کنیم برنامه اردو را هماهنگ کنیم. اما این تغییرات در جهت همه برنامه ها را تغییر داد. اما ما در حال تلاش برای حل آن هستیم. در آینده، تعداد روزهای تعطیل را تعیین خواهیم کرد.


سرویس خبر شماره: 1851566
نوامبر 11, 1401 در 8:12 ب.ظ
17.5 هزار |

27نقطه نظر

من بخش کوچکی از این پیروزی را به مردم ایران تقدیم می کنم

سرمربی استقلال گفت ارسلان به همه یاد داد تسلیم نشوند و امروز قهرمان این تیم شد.

ساپینتو: به بازیکنان گفتم که امروز تاریخ می سازیم

* امیدوارم ایرانی ها زندگی پر از شادی داشته باشند
آخرین اظهارات من، با کمال احترام، من یک خارجی در کشور شما هستم. آن طور که باید و شاید شادی ما را ندیدی. ما می خواستیم شادتر از این باشیم. اما شرایط موجود چندان راضی کننده نیست. بخش کوچکی از این پیروزی را تقدیم همه ایرانیان مبارز می کنم. امیدوارم خوشحال باشند. من ایران و مردمش را دوست دارم و مهمتر از فوتبال این است که مردم همیشه شاد باشند و زندگی پر از شادی داشته باشند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* ارسلان به بازیکنان یاد داد که تسلیم نمی شود
تغییراتی که ارسلان را به ترکیب آورد؟ همانطور که به بازیکنانم گفتم شما همیشه فرصت خواهید داشت و زمانی که فرصت پیش آمد باید از آن استفاده کنید. 10 دقیقه یا نود دقیقه. او در دیدار قبل از فرصت خود استفاده کرد و ادامه داد. ارسلان درس بزرگی برای بقیه بازیکنانی است که تسلیم نمی شوند. می جنگد، به خودش اطمینان دارد، ادامه می دهد و منتظر فرصتی است تا از آن استفاده کند.

* وقتی آمادگی جسمانی دارید، دوست دارید بازی کنید
آیا از بسته شدن لیگ و برنامه در این 40 روز ناراحت هستید؟ این موضوع برای همه تیم ها صادق خواهد بود. وقتی تناسب اندام دارید، دوست دارید ادامه دهید و بازی کنید. اما متاسفانه مسابقات جام جهانی در پیش است. همچنین بخشی از زندگی است. جشنی است که در اواسط لیگ برگزار می شود. سعی می کنیم خود را با این شرایط مختلف وفق دهیم و قوی تر شویم.

* ما در این چهار ماه زحمات زیادی کشیده ایم
اتفاقات بعد از بازی در رختکن و هیجانات بعد از قهرمانی؟ چهار ماهی که صرف کردیم واقعا سخت بود. ما خیلی سختی کشیدیم و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم. حذفی که برای من در نظر گرفتند واقعاً منصفانه نبود. نتیجه دعوا و کار است. از ابتدا برای کسب جام به تیم استقلال آمدم. این اولین بار بود و امیدوارم که جام های بیشتری کسب کنیم.

* برای کم مخاطب متاسفم
برای بازیکنان و هواداران استقلال خیلی خوشحالم. مایه شرمساری است که نمی توانیم در ورزشگاه ها هوادار داشته باشیم.

* برای ارسلان خوشحالم
ارسلان به آن اعتقاد داشت و زحمت کشید و من او را به تیم برگرداندم. من برای او و تیمم بسیار خوشحالم. بازی خیلی خوبی بود و برد خیلی خوبی کسب کردیم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، استقلال در بازی کاملا برتر از حریف خود موفق شد با تک گل ارسلان مطهری از سد نساجی عبور کند و قهرمان سوپرجام شود. ریکاردو ساپینتو سرمربی آبی ها در نشست خبری پس از این دیدار اعلام کرد: از نتیجه ای که کسب کردیم بسیار خوشحالم. با روشی که بازی می کردیم، تیم حریف را کاملا کنترل می کردیم. توانستیم گل بزنیم و پیروز شدیم. کسب اولین سوپرجام تاریخ استقلال. به بازیکنانم گفتم امروز تاریخ می سازیم. ما مستحق این جام بودیم. ما سخت کار کرده بودیم. ما در چند جبهه می جنگیدیم.

* نمی توانم جام جهانی را پیش بینی کنم
پیش بینی فینال جام جهانی؟ متاسفم، اما نمی توانم پیش بینی کنم.

* در فوتبال نباید تسلیم شد
امروز یک جایزه خیلی خوب داشتیم. ما تسلیم نشدیم و تا آخر جنگیدیم. مثلا ارسلان از تیم خارج شد و امروز قهرمان تگ تیم شد. فوتبال است. شما نباید تسلیم شوید. این پیامی است از طرف من برای همه بازیکنان. اگر تسلیم شوید و مبارزه نکنید، انتخابی برای مربی نخواهید بود.

* نظر من نسبت به ورزشگاه میزبان تغییری نکرده است
اقامت در کرمان؟ نظر من تغییر نکرده است. این ورزشگاه برای برگزاری بازی فینال مثل سوپرجام خوب نیست. ما سه انتخاب برتر داشتیم، اما آنها این ورزشگاه را انتخاب کردند و من کاری از دستم برنمی‌داشت، بنابراین باید بپذیریم.