ساپینتو حریف مورینیو در بازی سپاهان نبود


سرویس خبر شماره: 1838053
22 مرداد 1401 ساعت 13:23 |
695 امتیاز خبر

0نقطه نظر

آنالیز کامل لیگ 22 استقلال با علی لطیفی

وی درباره بازیکنان جدیدی چون محبی، قیدی و رضایی که قرار است به استقلال اضافه شوند، گفت: فکر می کنم مدیریت استقلال به رهبری سردار آجارلو کار بزرگی انجام می دهد. علیرغم اینکه استقلال در ابتدای فصل و قبل از شروع جذب دیر آمد، معتقدم با اتفاقاتی که رخ داده و بازیکنانی که جذب شده اند، شرایط برای استقلال خیلی خوب شده است. بازیکنانی مثل قیدی، کاوه رضایی و محبی بازیکنان بسیار بزرگی هستند، بازیکنان مطرحی در فوتبال ما هستند و جزو ملی پوشان هستند. اما نباید یک مشکل را فراموش کرد، این سه بازیکن فصل گذشته خیلی کم بازی کردند و از فرم مسابقه فاصله دارند و این مشکل دو جنبه دارد. یکی اینکه باید انگیزه بالایی داشته باشند، کار را قبول کنند و بتوانند مسائل استقلال را حل کنند و دیگر اینکه دیر آماده می شوند یا شرایط بدنی آنها اجازه نمی دهد، مخصوصاً کاوه رضایی که سنشان از محبی بیشتر است و قائدی کاوه رضایی است. در شرایط ایده آل تا حدودی سخت و زمان بر است.

لطفی ادامه داد: اما در نیمه دوم کمی شکل بازی عوض شد که بی دلیل نبود چرا که سپاهان گل زد و وارد زمین خودش شد و ضد حمله کرد. یعنی استقلالی ها چادر زدند و شروع به توپ و میدان کردند و مالکیت توپ در نیمه دوم کاملا در اختیار استقلالی ها بود و سپاهان بسیار هوشمندانه بازی کرد. با توجه به اینکه مورائیس دستیار آقای مورینیو بود، فکر می‌کنم شکل بازی‌ای که دیروز از سپاهان دیدیم دقیقاً مرا یاد تیم‌های آقای مورینیو می‌اندازد، آقای مورینیو استاد این کار است. رالی در خانه و ضد حمله که سپاهان در نیمه دوم موفق به انجام آن شد. البته گل اول با خطای مدافع خارجی استقلال بود که توپ را لو داد و سپاهانی ها توانستند از این خطا استفاده کنند و گل اول را به ثمر برسانند و گل دوم هم از بدشانسی محض استقلالی ها بود. . ، تیری که رامین رضاییان زد، فکر کنم چوبی بود اما به پای روزبه خورد و به داخل در رفت. اما معتقدم بعد از گل دوم سپاهان، بازی کاملا در اختیار استقلال بود و اگر پنالتی محرزی روی آرمان رمضانی گرفته می شد، بازی می توانست بسیار هیجان انگیزتر باشد. حالا خطای داور باعث شد این پنالتی گرفته نشود.

وی در خصوص توانایی رضاوند در بازی سازی گفت: با توجه به اینکه آرش رضاوند را از قدیم می شناسم و بازیکن من بود، در صورت اعتماد می تواند خوب کار کند. بازیکنان فوتبال در کل فکر می کنند که او یک هافبک دفاعی است که اتفاقا بیشترین آسیب را به آرش رضاوند در حین بازی در پست هافبک دفاعی وارد کرد. او ذاتاً بازیکنی پشت مهاجم است زیرا توانایی گلزنی، دریبل زدن و پاسور بالایی دارد، اما به دلایلی مربیان همیشه از او به عنوان هافبک دفاعی استفاده کرده اند. به نظر من پتانسیلی که آرش در این پست داشت کاملا از بین رفت و او نتوانست آنطور که باید و شاید در پست هافبک دفاعی خودش را نشان دهد چون اگر بازی کند شرایطش در پست هافبک تهاجمی می تواند خیلی بالاتر باشد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، علی لطیفی پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق استقلال به تحلیل بازی دیروز استقلال و سپاهان پرداخت. او در ابتدا گفت: دو نیمه متفاوت دیدیم. در نیمه اول، هر دو تیم نه از یک سوم دفاعی حریف، بلکه در زمین خودی شروع به پرس سخت کردند. اگر دقت کردید در نیمه اول به دلیل پرس شدید در زمین خودی توسط هر دو تیم، تعداد پاس ها به 3 یا 4 نرسید و بلافاصله لو رفت و هر دو تیم نیمه اول چندین بار توپ را در معرض دید قرار دادند. 2 یا 3 بار به دو دلیل؛ قسمت اول به پرسینگ و بازی فیزیکی برگشت چون آنها تهاجمی بازی کردند و اجازه ندادند ترفندی صورت بگیرد و بازیکن توپ را در اختیار داشت و فضاها کاملاً محدود بود. دومین موضوعی که در لو رفتن توپ تاثیر بسزایی داشت این است که از ابتدای فصل، هر دو تیم به وحدت و هماهنگی تاکتیکی دست پیدا نکرده اند و بازیکنان هم فاقد هماهنگی هستند که باید با هم در زمین و سه گانه داشته باشند. خطوط، و به همین دلیل در نیمه اول بارها شاهد نشت توپ بودیم.

این پیشکسوت درباره درخشش سلمانی اضافه کرد: در مجموع می خواهم بگویم در هفته اول و دیدار دو تیم قهرمانی، از نظر بصری جدا از هوش سپاهانی ها، بازی زیبایی ندیدم. بازیکنان بسیار باهوشی دارد و آنها می‌دانستند که چگونه از آن نهایت استفاده را ببرند. سلمانی در بازی دیروز نشان داد که می تواند بازیکن بزرگی باشد و با اعتماد به نفس بالایی بازی کرد و بازی فوق العاده ای در تیم سپاهان به نمایش گذاشت. با وجود اینکه بازی فشرده بود، او به راحتی توپ را گرفت و کار کرد و از قدرت فنی بالایی برخوردار بود. یاسین سلمانی بازی خیلی خوبی انجام داد و هر بازی فوتبالی که دیروز انجام داد و شکل بازی اش یک کلاس بالاتر از فوتبال ما بود. اگر کمی باتجربه تر و باهوش تر بازی کند، فکر می کنم با توجه به اینکه خلاقیت و قدرت مانور دارد و به راحتی هر چه بیشتر بازی های تک به تک انجام می دهد، آینده خوبی دارد.

لطیفی درباره تغییر فرمت بازی استقلال گفت: فراموش نکنیم که استقلال فصل گذشته یک تیم کاملا اقتصادی بود و بردهایشان کاملا اقتصادی بود و بازی خوبی ندیدیم، استقلال و نتیجه گرا بود. ساپینتو امسال آمد و شکل فوتبالش مالکیت است و دوست دارد یک بازی دوستانه برای تماشاگران فراهم کند و فکر ساپینتو این است. ما بازیکنی پشت مهاجم یا بازیساز نداریم که بتواند پشت مهاجم بازی کند، طراح باشد و گل بزند و بتواند اضافه کند و گل بزند.