ساپینتو مربی رئال می شد، اینقدر مشکل نبود / سرمربی استقلال را تحت فشار قرار ندهید; حالا قول داده!

ساپینتو مربی رئال می شد، اینقدر مشکل نبود / سرمربی استقلال را تحت فشار قرار ندهید;  حالا قول داده!

تعطیلی مسابقات و لغو دربی چه آسیبی به استقلال می زند؟

ساپینتو مربی رئال می شد، اینقدر مشکل نبود / سرمربی استقلال را تحت فشار قرار ندهید;  حالا قول داده!

این مربی هیچ شناختی از فوتبال ایران نداشت. نه فوتبال ایران و نه استقلال. شاید اگر ساپینتو سرمربی رئال می شد تک تک بازیکنانش را خوب می شناخت چون فوتبال رئال مادرید را همه دنیا می بینند اما او استقلال و بازیکنانش را نمی شناخت. از این رو در هفته های اول عدم آشنایی با این تیم او را بیشتر گیج می کرد، اما حالا با شناخت بیشتر بازیکنان و شرایط لیگ ایران، کم کم یاد می گیرد که چگونه در فوتبال ایران رفتار کند.

این مشکل از فصل گذشته گریبان استقلال را گرفته است. استقلال برای برون رفت از این شرایط باید هر چه زودتر یک هافبک بازیساز و یک مهاجم شش امتیازی به میدان بیاورد تا توپ ها را به گل تبدیل کند.

وقتی ساپینتو اینقدر خوب تیمش را آماده می کند و هفته به هفته پیشرفت می کند، قطعا مربی شایسته ای است و با تمرینات منظم حتی در تعطیلات قهرمانی می تواند استقلال را با همان شرایط به مسابقات برگرداند. فقط امیدوارم شرایط طوری باشد که تماشاگران برگردند.

علی موسوی بازیکن سابق استقلال در گفت و گو با خبرروزی درباره قهرمانی استقلال در سوپرجام و دیگر حواشی این بازی در کرمان پرسید.

غیبت تماشاگران در بازی سوپرجام چقدر محسوس بود؟

نظرت در مورد شاد نبودن استقلال بعد از قهرمانی در جام حذفی چیست؟ فتح الله زاده گفت که این به خاطر حمله تروریستی به شاهچراغ بوده است. به نظر شما دلیلش همین بود؟

فوتبال بدون تماشاگر اصلا سرگرم کننده نیست. به خصوص الان که استقلال و پرسپولیس سایه به سایه می گذرند. حضور تماشاگران این دو تیم قطعا جذابیت دربی را بیشتر می کند.

ساپینتو مربی رئال می شد، اینقدر مشکل نبود / سرمربی استقلال را تحت فشار قرار ندهید;  حالا قول داده!

تو چی میگفتی

هر کس نظر متفاوتی دارد. امیدوارم هر چه زودتر شرایط تغییر کند تا همه راضی باشند.

چرا استقلال کمتر گل می زند؟

حالا که این مربی چیزی گفته نباید اینقدر به او وابسته شوید. وقتی به ایران آمد در همان دیدار اول احساساتی شد و شاید اگر پنج جام در ایران بود، می گفت می خواهم شش جام را بیاورم (خنده)! زیاد به این فرد حمله نکنید و به او فشار نیاورید. سوپرکاپ کوچکترین و دست نیافتنی ترین جامی بود که استقلال را به ارمغان آورد و امیدوارم شرایط برای ساپینتو فراهم شود تا با آرامش قهرمانی لیگ برتر را تکرار کند. اگرچه می دانیم که کار دشواری است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

وقتی شما به عنوان کاپیتان تیم قهرمان جام را بالای سرتان می برید، شادی نیست اگر تشویق و تشویق هواداران نباشد. وقتی هواداران تیم ورزشگاه را پر می کنند احساس غرور می کنی اما در این دیدار بدون حضور تماشاگران چیزی حس نکردی. سوپرجام مثل یک مسابقه محلی بود. حضور تماشاگران باعث افزایش کیفیت فوتبال می شود. فوتبالیست ها انگیزه بیشتری برای دویدن دارند. این فوتبالیست سعی می کند خود را بیشتر در مقابل مردم نشان دهد. این قهرمانی بدون حضور تماشاگر جذابیتی نداشت.

ساپینتو گفت که می خواهد امسال 4 جام کسب کند. به نظر شما او می تواند این کار را انجام دهد؟

بازی استقلال و نساجی را دیدی؟

امیر ارسلان مطهری پس از جدایی از استقلال در ابتدای فصل، در دو بازی اخیر خود قرار است پاس گل بدهد و گل لیگ را بزند. چه اتفاقی افتاده که این بازیکن دوباره اینطور بدرخشد؟

آره! استقلال به خاطر فشار روی ساپینتو به این قهرمانی نیاز داشت. بازی تقریباً یک طرفه بود و استقلال 70 درصد توپ و زمان زمین را در اختیار داشت و فکر می کنم او حق داشت این جام را برد. استقلال می توانست بیش از یک گل بزند. همانطور که دیدیم او چندین بار به تیرک دروازه نساجی ضربه زد اما مهم پیروزی و قهرمانی استقلال بود.

حضور ساپینتو در حوزه فنی استقلال برایت عجیب نبود؟

مطهری در فصول گذشته نیز شرایط مشابهی داشت. او هر بار که به زمین می آمد تاثیرگذار بود، اما ناگهان رفت و مدت زیادی روی نیمکت نشست! اما او تلاش کرد و در ترکیب اصلی پیروز شد یا شاید بهتر است بگوییم برد. شاید اتفاقات ابتدای فصل انگیزه او را دو چندان کرده بود. امیدوارم مطهری از این به بعد دیگر فراز و نشیب نداشته باشد زیرا وقتی بازیکنی فیکس می شود باید بتواند به کار خود به طور مساوی ادامه دهد تا دوباره به نیمکت نرود.