ستون تاکتیک ها: پاس علامت تجاری بن وایت

با این حال، گل دوم قبل از نیمه به ثمر رسید. با بازگرداندن توپ به وایت، ساکا چک می‌کند که او در کنار زمین است و در داخل زمین می‌دود. با توپ وایت روی توپ، میچل می رود تا او را ببندد و از فضایی که ساکا می خواهد از آن استفاده کند بیرون کشیده می شود.

سفید در صورت نیاز به خوبی وارد خط میانی می شود، او این گزینه را ارائه می دهد که خط دفاعی را به یک دفاع سه نفره موقت در هنگام ساختن، هنگام دفاع در عمق و هنگام شروع ضدحملات تبدیل کند. اما بیش از هر چیز دیگری، او یک پاس‌کننده فوق‌العاده خوب توپ است و باعث می‌شود که آرسنال، و بویژه بوکایو ساکا، در سمت راست بسیار خطرناک‌تر شوند.

این مدافع اکنون 168 پاس برای یک سوم پایانی لیگ برتر در این فصل انجام داده است. تنها چهار بازیکن، که همگی هافبک های نگهدارنده (رودری، توماس پارتی، دکلان رایس، روبن نئوس) هستند، تعداد بیشتری را ثبت کرده اند و هیچ یک از آنها به اندازه تعداد پاس به محوطه جریمه حریف پاس نداده اند.

یکی از جلوی ساکا حرکت می کند تا اودگارد را دنبال کند و دیگری که پشت سر ساکا، مرد انگلیسی را تعقیب می کند، می ایستد در حالی که فکر می کند آیا باید همین کار را انجام دهد یا خیر.

اولین باری که او به این فکر افتاد که آن را در روز یکشنبه بازی کند، کاملاً روشن نبود. ساکا در پشت خط دفاعی پرتاب کرد و روی تیریک میچل در دفاع چپ پرش کرد، اما ویلفرد زاها کانال را مسدود کرد و وایت، پس از بررسی توپ، به جای مارتین اودگارد به بیرون رفت.

وقتی صحبت از پاس‌ها به محوطه جریمه حریف می‌شود، وایت با 33 در رده هفدهم لیگ قرار دارد. تنها چهار بازیکن بالاتر از او – کیران تریپیه، ترنت الکساندر-آرنولد، ژائو کانسلو، الکساندر زینچنکو – مدافع کناری و دو نفر اول هستند. تعداد آنها بسیار کمک می کند با این واقعیت که آنها قطعات تنظیم می کنند.

سفید نیست. وایت می‌خواهد کارش را در زمین انجام دهد اما می‌خواهد لذت هم ببرد. او یک بازی ساز است. و این یک پاس خاص، بارها و بارها است که او بوکایو ساکا را می یابد که این ترکیب را از سمت راست بسیار خطرناک می کند.

گاهی متوقف کردن چیزی آنقدر سخت است که برای آن مهم نیست. تیم ها باید بدانند که این پاس اکنون در راه است، و پالاس بارها با آن در نیمه اول بازگردانده شد، اما هیچ کدام به آنها کمک نکرد که از آن جلوگیری کنند. حرکت اودگارد بار دیگر کلید خورد و سفید این فرصت را داشت که ساکا را به داخل بکشد، با کاپیتان آرسنال در جهت مخالف حرکت کرد و توجه حداقل دو مدافع کاخ را به خود جلب کرد.

اولاً، این اعداد نشان دهنده پیشنهادات باورنکردنی بن وایت از دفاع راست به آرسنال است و شاید خیلی عجیب نباشد که دیدیم توماس پارتی بازی را در آنجا به پایان رساند. اگر می‌خواهیم (یا نیاز داریم) در نقطه‌ای از وایت در دفاع میانی بازی کنیم بدون اینکه چیزی را که او در سمت راست به ما می‌دهد از دست بدهیم، ممکن است پارتی پاسخگو باشد. ثانیاً، انتخاب گرت ساوتگیت برای استفاده نکردن از این سمت راست انگلیسی که در سطح باشگاهی عالی است، دیوانگی است، اما باخت انگلیس، سود آرسنال طی دو هفته آینده است.

آرام باش بنیامین ما به شما نیاز داریم که برای این کار مناسب باشید.

https://arseblog.com/2023/03/tactics-column-ben-whites-trademark-pass/ منبع:

این دو برابر شدن در سمت راست بود که به ساکا اجازه داد در همان ابتدا به پشت سر بزند و این دویدن او بود که به اودگارد فضای زیادی برای کنترل توپ و ارسال پاس داد. حتی زمانی که علامت تجاری White Pas گزینه ای نیست، تهدید آن می تواند فضای دیگری را برای تأثیرگذاری بر بازی فراهم کند.

این ترکیب گل و پاس گل نیمه اول بود که شایسته آن بود و به هیچ وجه یکبار نبود: بن وایت یک پاسور عالی است.

آن کسری از ثانیه به وایت این فرصت را می‌دهد که ساکا را دوباره عقب بیاندازد و کاهش او تقریباً به یک گل دیگر منجر شد و در نهایت با اودگارد که شوت توپ را به بیرون زد، فرود آمد.

زمانی که بن وایت فصل را در پست دفاع راست آغاز کرد، همه ما فکر می‌کردیم که تاکیرو تومیاسو دوباره آماده شد. پس از سال‌ها ناهماهنگی در دفاع، تومیاسو فوراً هواداران آرسنال را به عنوان یک دفاع راست سرسخت، بدون مزخرف و قابل اعتماد جذب کرد. ما نمی‌دانستیم که بن وایت، که به عنوان مدافع میانی به خدمت گرفته است، خیلی بیشتر پیشنهاد می‌دهد.

کات بک راه خود را به گابریل مارتینلی در تیرک عقب پیدا کرد و او توپ را از پای خود بیرون کشید تا گلزنی کند.

زاها، در پاسخ به ساکا، در حال چرخش است، در حال بازی کردن است و میچل در حالی که وایت شکل می‌گیرد، شکافی را باقی می‌گذارد تا توپ را در داخل زمین بازی کند، قبل از اینکه در آخرین لحظه بدنش را جابه‌جا کند تا توپ را در مسیر ساکا ببرد.

با در نظر گرفتن همه اینها، من با دو فکر پایانی مانده ام.

تنها سه بازیکن (رودری، مارتین اودگارد، پیر-امیل هویبیرگ) بیش از 190 پاس پیشرونده سفید در این فصل در لیگ بازی کرده اند.

یکی از معدود انتقاداتی که می توان به تومیاسو وارد کرد این است که او به اندازه کافی از دفاع راست جلو می رود. او از نظر فنی سالم است، اما کمی درهم یا چوبی است، از طرف دیگر شبیه کایرن تیرنی است. و او به جای اینکه بیش از حد به جلو جسارت کند و گرفتار شود، مشغول قرار گرفتن در موقعیت است. اگر هیچ چیز دیگری نباشد – و این می تواند یک دارایی باشد – او فقط کمی امن است.

چند ثانیه بعد، دفاع راست برای بار دوم فرصت را از دست نداد و ساکا روی توپ چرخید و مانند گلزنی به اورتون، قبل از عبور از دروازه، روی پای خود توپ را دریافت کرد.

ساکا توپ را تقریباً دقیقاً در جایی که میچل دو ثانیه قبل از آن ایستاده بود دریافت کرد و قبل از اینکه توپ را به گوشه ای دور بزند، با یک لمس کامل توپ را از زیر او بیرون می آورد.