ستون سردبیر: موقعیت‌های بالقوه جدید مو صلاح تحت آرن اسلات

به نظر می رسد مو صلاح فصل آینده در لیورپول خواهد ماند، زیرا اسکای اسپورت مدعی شد که مصری در آخرین سال قراردادش در آنفیلد وارد می شود و هیچ نشانه ای مبنی بر تمایل به خروج از این تیم ارائه نکرده است.

عواقب پایان فصل او زشت بوده است. فرم او افتضاح بوده است، احتمالاً تحت تأثیر این واقعیت است که او مجبور شد برای اولین بار پس از سال ها از یک مصدومیت طولانی مدت بازگردد.

در نتیجه، یورگن کلوپ او را به درستی یا نادرست کنار گذاشت. صلاح که از این موضوع خشمگین شده بود، قبل از اینکه در تساوی 2-2 مقابل وستهم به میدان بیاید، روی زمین بازی به سرمربی ضربه زد. همه جا پخش شد و در حالی که سرمربی تلاش می کرد آن را خنثی کند، صلاح پس از بازی اعلام کرد که “اگر صحبت کنم، آتش خواهد بود” که فقط شعله های آتش را شعله ور کرد.

لیورپول قهرمان نخواهد شد ما آن را در طول رقابت‌ها به هم ریخته‌ایم و بازیکنان، مدیریت و هواداران باید با آن زندگی کنند. تلاش خوبی بود اما آنها کوتاهی کردند و آرسنال و منچسترسیتی ثابت کردند که تیم های بهتری هستند و در لحظات سرنوشت ساز بسیار خونسردتر هستند.

بعد صلاح چی؟

ممکن است تغییر موقعیت او را دوباره تقویت کند.

او توانایی خود را برای شکست دادن یک مدافع با سرعت از دست داده است. او دیگر با دریبل یا تظاهر از کنار کسی نمی گذرد – زیرا سرعت باورنکردنی او با افزایش سن کاهش می یابد.

صلاح هنوز هم یک خالق دیوانه است. او بیشترین شانس را برای هم تیمی های هر بازیکنی در کل لیگ برتر داشته است. اگر داروین نونز یک تمام کننده فجیع بدی نبود، بیشترین پاس گل را نیز داشت.

آیا صلاح می تواند به عنوان شماره 10 بازی کند؟

فاینورد آرن اسلات روی کاغذ 4-2-3-1 بازی می کند.

اما واقعاً به صورت 2-3-5 کار می کند. دو مدافع میانی که موقعیت خود را حفظ می کنند، دو مدافع کناری و یک هافبک مستقر در خط میانی خط دفاعی ایجاد می کنند و پنج مهاجم.

تقریباً دو بازیکن شماره 10 مجوز پیوستن به مهاجم میانی و دو وینگر وجود دارد که باز می مانند و پهنای تیم را فراهم می کنند، با توجه به اینکه مدافعان کناری شروع به کار بیشتری می کنند تا بانک سه نفره در هافبک را تشکیل دهند.

صلاح و مثلاً الکسیس مک آلیستر به عنوان رومینگ شماره 10 فکر بسیار هیجان انگیزی است. هر دو می توانند یک پاس انتخاب کنند. هر دو می توانند دونده پیدا کنند. و نقطه کمی وارونه دفاع راست می تواند به ترنت الکساندر-آرنولد برسد و از عمق به مهمات ما اضافه کند.

با این حال، ما به یک فینیشر در شماره 9 نیاز داریم. متاسفانه دیوگو جوتا خیلی مجروح شده است. و در حالی که نونز حرکت و انرژی استثنایی ارائه می دهد، پایان او احتمالاً بدترین پایانی است که تا به حال از یک فوتبالیست سطح بالا دیده ام. شاید او در فصل آینده کمی آرامش پیدا کند. چه کسی می داند. اما به احتمال زیاد او را باید یک بازیکن تاثیرگذار در موقعیت های مختلف خط مقدم دانست تا کسی که بتوانید به او تکیه کنید.

علاوه بر اسلات شماره 10، صلاح می تواند شماره 9 ما شود. او همچنان حرکات خوبی برای یافتن فضا و قرار گرفتن در موقعیت‌های تک به تک دارد، در حالی که بازی پیوندی او در مناطق فشرده اطراف محوطه جریمه هنوز بسیار خوب است. این همچنین او را از تیراندازی از عمق باز می‌دارد، که نقطه ضعف بزرگ اوست، و او را قادر می‌سازد تا بر روی یافتن فضا در جعبه تمرکز کند، یک نقطه قوت بزرگ.

لیورپول به یک وینگر راست جدید و جوان با سرعت و گل نیاز دارد. یافتن آسان و ارزان نیست، که صلاح را قادر می سازد تا به نقشی برود که نیاز به دریبل کمتری دارد.

کریستیانو رونالدو این کار را کرد و یک دهه دیگر بازی کرد. در واقع، او هنوز در حال رفتن است. صلاح هم می تواند.

https://www.empireofthekop.com/2024/05/02/editors-column-mo-salahs-potential-new-positions-under-arne-slot/ منبع: