سخنان مهم قلانوی در روز اول سال 1403


سرویس خبر شماره: 2010012
1 آوریل 1403 در 7:32 ب.ظ.
2000 امتیاز خبر|

7نقطه نظر

جوانان باید خودشان را ثابت کنند، ترکمنستان ضعیف نیست

سرمربی تیم ملی ابراز امیدواری کرد که بازیکنان جوان دعوت شده به تیم ایران بتوانند خود را به کادر فنی ثابت کنند.

سخنان مهم قلانوی در روز اول سال 1403

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ملی پوشان خود را برای رویارویی با ترکمنستان در اولین دوره جام جهانی 2026 در اولین روز سال 1403 آماده می کنند. به همین دلیل امیر قلانوی سرمربی تیم ملی امروز در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ترکمنستان حاضر شد و مقابل خبرنگاران نشست.

سرمربی تیم ملی کمی پیش از دیدار با ترکمنستان سخنان جالبی را بیان کرد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

**عید نوروز را تبریک می گویم
عید نوروز باستانی را به هموطنان عزیز تبریک می گویم. انشاالله زندگیشون همیشه سبز و پر از آرامش باشه.

**جام ملت ها نشان داد که تیم ضعیفی وجود ندارد
ملت ها فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده اند. ما با هم خانواده خوبی بودیم. ما می توانستیم مردم را شادتر کنیم، اما این کار را نکردیم. اکنون بازی مقدماتی جام جهانی است و این بازی بسیار مهم است. بازی های قطر نشان داد که در آسیا تیم ضعیفی وجود ندارد.

**ترکمنستان هرگز تیم ضعیفی نیست
تفاوتی که زمانی بین تیم های آسیایی وجود داشت، امروز دیگر وجود ندارد. تیم ها نشان دادند که فوتبالشان به هم نزدیک است. سرمایه گذاری که انجام دادند تیم ها را به هم نزدیکتر کرد. ترکمنستان یک بر صفر مقابل ازبکستان پیش افتاد، تا دقایق پایانی 1-1 بود و در نهایت 3-1 شد. او بازی دوم را مساوی کرد. پس این تیم ضعیف نیست. ما هیچ تیمی را دست کم نمی گیریم. قرار است با تمام توان به آنجا برویم تا نتیجه خوبی بگیریم و بازی خوبی داشته باشیم.

2003354

**حضور جوانان در لیست تیم ملی؟
ما تغییراتی داشته ایم. ما نیروهای جوان را آوردیم تا آنها را در تمرین ببینیم. آنها ما را برای آینده تشویق کردند، اما این جوانان با شیب ملایمی اضافه می کنند. نتیجه هر مسابقه برای ما مهم است. ما به دنبال هر دو تغییر با شیب ملایم و نتیجه گیری خوب هستیم.

**علاوه بر تغییرات باید نتیجه گیری شود
اکنون در سراسر جهان، به ویژه در آسیا، تیم ها به هم نزدیک شده اند. در جام ملت ها دیدید که از 8 تیم، 5 تیم از تورنمنت کافا و جردن آمده اند. فینالیست ها از مسابقات اردن آمدند. سرمایه گذاری در آسیا تیم ها را به هم نزدیکتر کرد. چیزی به نام تیم ضعیف وجود ندارد. ما به همه احترام می گذاریم. با تمام قدرت بازی می کنیم. تغییرات جزئی داریم فراتر از تغییرات، باید نتیجه گیری هم کنیم. انشالله تغییراتی در شرایط مسابقه خواهیم داشت. اگر نتیجه مطلوب باشد کم کم جوانان را وارد بازی می کنیم.

** به بازیکنان جوان امید داری؟
برای بازیکنی مثل آزادی همین که آزمون و طارمی را می بیند برایش یک تجربه عالی است. ما در تیم های اصلی فاصله داریم. مثلا یک بازیکن ژاپنی که وارد تیم ملی بزرگسالان می شود حداقل 70-80 بازی ملی انجام داده است که متاسفانه ما نداریم.

**جوان ها باید خودشان را به ما ثابت کنند
ما باید آنها را به اردو بیاوریم تا سازگار شوند و در کنار بازیکنان بزرگ باشند تا بتوانند تجربیات خود را به بازیکنان جوان منتقل کنند، اما واقعیت فوتبال در داخل زمین است. آنها باید با تمرین و بازی خوب خود را ثابت کنند. حالا در دیدار با بازیکنان گفتند باید خودشان را به ما ثابت کنند. اگر این کار را نکنند، جایگاه خود را از دست خواهند داد.

**این بازیکنان با مطالعات و تحقیقات انتخاب شدند
همان بازیکنانی را آوردیم که با تحقیق و مطالعه آوردیم. قرارداد دستیارانم تمام شده است اما از ساعت 10 صبح دور هم جمع می شدیم تا بهترین ها را انتخاب کنیم.

2003352

**دعوت عجیب ارشا شکوری؟
برای ارشا شکوری هم همین اتفاق افتاد. بازی های او را در بین جوانان دیدیم. آقای دینکا به ما گفت که می خواهد آن را از نزدیک مشاهده کند. حالا که تمرین کرده مردم می گویند چه استعداد بزرگی دارد.

**امکان دعوت از بازیکنان باتجربه و پیشکسوت؟
سن یک عدد است و هر کسی که توانایی کمک به تیم ملی را داشته باشد احتمالا دعوت می شود.

**از فلاح و حزباوی استفاده خواهیم کرد
تغییراتی خواهیم داشت. حتما از جوانان باتجربه ای مثل سامان فلاح و امین حزباوی که تجربه اردویی دارند دعوت خواهیم کرد. اگر 11 بازیکن جوان بگذاریم و نتیجه نگیریم، می گوییم آن بازیکنان جوان نابود شده اند.

**نمی توانم به مربیان بگویم جوان باشند
طرحی را به هیئت مدیره سازمان لیگ رساندیم. میانگین سنی بازیکنانی که از آن استفاده می کردند 26 سال بود. میانگین سنی بازیکنانی که استفاده کردیم 26 سال بود. به هر حال نمی توانم به همکارانم توصیه کنم جوان باشند چون فوتبال ایران نتیجه گرا است و اگر این اتفاق نیفتد به مشکل می خورند. بازیکنان دیگری مثل یاسین سلمانی در لیست نهایی ما بودند اما او مصدوم شد و نتوانست در جام ملت ها شرکت کند.

مجله اخبار فوتبال داخلی