سرمربی ایران یکی از آن 6 نفر است!

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت اما قبل از پایان رقابت ها و در شرایطی که شانس صعود تیم ملی داشت. تا حد زیادی کاهش یافت و از سمت خود برکنار شد و افشین قطبی جایگزین او شد. دایی در سال 2008 با مدیریت تیم ملی قهرمان مسابقات غرب آسیا شد. آقای گل قهرمان سابق جهان با سایپا در لیگ برتر قهرمان شد و با پرسپولیس و نفت تهران سه جام حذفی و با تهرانی سرخپوشان مقام دوم لیگ برتر را کسب کرد. دایی که پس از برکناری از مدیریت سایپا تا امروز در فوتبال حضور نداشت، پیش از انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی – سرپرست تیم ملی یکی از شانس های اصلی کسب این عنوان بود و این روزها در حالی که زمزمه هایی مبنی بر عدم تمایل وی به این سمت شنیده می شود، اما وی یکی از گزینه های اصلی فدراسیون برای مسئولیت خطیر محسوب می شود. استقبال فوق العاده مردم از این چهره در نزد مردم و اهالی فوتبال و همچنین وجهه بین المللی او در مقایسه با لژیونرهای تیم ملی، علی دایی را به یکی از جدی ترین گزینه های هدایت ایران تبدیل کرد. تیم ملی.

سرمربی عنوان قهرمانی بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از دیگر گزینه های قابل توجه فدراسیون فوتبال برای نشستن روی نیمکت تیم ملی است. مجیدی جوان که در ابتدای راه مربیگری خود با استقلال مقام دوم قهرمانی و جام حذفی را کسب کرده بود، در دومین دوره حضور خود در این باشگاه به طرز خیره کننده ای لباس استقلال را به برتری رساند. قهرمانی لیگ بدون پذیرش حتی یک شکست، تا نشان دهد پتانسیل مربیگری قوی در فوتبال ایران دارد. مجیدی که با کسب جام قهرمانی در سبد افتخارات خود به عنوان سرمربی باشگاه اتحاد کلبا انتخاب شد، یکی از شانس های قبول مدیریت تیم ملی در بین گزینه های ملی، به عنوان سرمربی آخرین فوتبال ایران است. قهرمان، پس از جام جهانی آلمان. اگرچه نام او نیز مانند یحیی گل محمدی در مورد تیم ملی فوتبال شنیده نشده است، اما شاید مانند همتای پرسپولیسی اش به عنوان یکی از سرمربیان بورس فوتبال ایران برای آن کرسی در نظر گرفته شود.

رکورددار بازی با لباس تیم ملی فوتبال ایران و کاپیتانی این تیم در جام جهانی 2014 برزیل، یکی از سه گزینه اصلی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی است. سرمربی موفق باشگاه فوتبال خوزستان که کار خود را به عنوان دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی آغاز کرده بود، مراحل تمرینی را یکی یکی پشت سر گذاشت تا سرانجام در باشگاه خوزستان به اوج دوران حرفه ای خود رسید. کسب سهمیه با تیم خوزستان و سپس قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران و سوپرجام مقابل شمال آفریقای پایتخت، وقتی صعود سرخپوشان اهواز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را اضافه کنیم، شانس بزرگ را بهتر درک می کنیم. نکو روی نیمکت تیم ملی بنشیند. ارتباط فوق العاده با بازیکنان تیم ملی و همچنین تجربه حضور در دو جام جهانی و حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی چهارم و همچنین تجربه چندین ساله در لالیگا اسپانیا باعث شده است سران فدراسیون نگاه ویژه ای به کاپیتان سابق تیم ملی برای هدایت این تیم در جام حذفی داشته باشند. قرارداد این مربی با باشگاه فولاد با چراغ سبز مدیرعامل این باشگاه مانعی برای حضور او در تیم ملی نخواهد بود.

در شرایطی که فدراسیون بر روی انتخاب مربی ایرانی به جای دراگان اسکوچیچ تمرکز کرده است، همه نگاه ها به سمت مالک جدید نیمکت تیم ملی است.

* افشین قطبی

*علی دایی

* فرهاد مجیدی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با تاکید کمیته فنی و مسئولان فدراسیون فوتبال، هیچ شکی در نشستن یک سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی فوتبال وجود ندارد. اما سوال مهم این است که اساسا کدام یک از مربیان ایران رزومه و قبولی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی دارند؟
شاید در زمانی که دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، نظر اهالی فوتبال برای انتخاب گزینه ملی برای هدایت تیم ملی به دو گزینه علی دایی و امیر قلعه نویی محدود می شد اما در شرایط فعلی. ، لیست این لیست که دو نفر از آنها در حال حاضر بدون تیم هستند و سه نفر دیگر با تیم های باشگاهی قرارداد دارند که کمی طولانی تر است و در ادامه به بررسی شرایط آنها خواهیم پرداخت.

سرمربی فعلی پرسپولیس که در ابتدای فصل نقل و انتقالات بازیکنان ملی پوش زیادی را جذب کرد، یکی دیگر از گزینه های قابل قبول برای هدایت تیم ملی به حساب می آید. این مربی 52 ساله که پس از دو قهرمانی حذفی با ذوب آهن در جام جهانی 2006 آلمان به عنوان آقای گل تیم ملی ظاهر شد، تمرینات تدریجی را پشت سر گذاشت و پس از جدایی کالدرون از پرسپولیس سرمربی شد. برای دومین بار مربی شد و پرسپولیس شد. گل محمدی با پرسپولیس دو قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد تا او را در بین مدیران ملی فوتبال ایران به چهره ای برجسته تبدیل کند. هرچند یحیی گل محمدی فصل گذشته با پرسپولیس قهرمان لیگ نشد اما نایب قهرمانی لیگ بیست و یکم مانع از حضور او در بین گزینه های ملی برای هدایت تیم ملی نمی شود. اگرچه کاپیتان سابق تیم ملی در جام جهانی با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد اما سابقه همکاری این باشگاه با تیم ملی در خصوص کریم باقری و خانبان در دوره اسکوچیچ باعث می شود این سوال مانعی نداشته باشد. در صورت تمایل فدراسیون به گل محمدی همکاری کنیم.

*امیر قلعه نویی


* جواد نکونام


سرویس خبر شماره: 1833102
20 جولای 1401 @ 19:50
140 هزار امتیاز خبر|

120نقطه نظر

گزینه های محدود فدراسیون برای تیم ملی

با این حال آنچه مشخص است تاکید فدراسیون فوتبال بر انتخاب گزینه ایرانی برای صعود تیم ملی به جام جهانی، سرمربی تیم ملی را به چهره ای خارج از فهرست بهترین ها تبدیل کرده است. باید منتظر ماند و دید کدام یک از این مربیان از فرصت بزرگ و البته مسئولیت بزرگ نیمکت نشینی تیم ملی استفاده خواهند کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا 2011 در سال های اخیر به فوتبال ایران نزدیک بوده و پس از چندین سال فعالیت در شرق آسیا، دیگر تیمی را هدایت نمی کند. قطبی که به دلیل دستیار بودن در تیم ملی آمریکا با گاس هدینگ و بعدها همکاری با دیک ادوکات در تیم ملی کره جنوبی در بین فوتبالدوستان ایرانی به شهرت رسید، با حکمرانی پرسپولیس در لیگ هفتم فوتبال خود را ایرانی آغاز کرد و به محبوبیت رسید. . قهرمان شدن این تیم او در بدنه سرخ فوتبال ایران بردهای زیادی کسب کرده است. بعدها این مربی به جای علی دایی انتخاب شد اما در سه بازی آخر مرحله مقدماتی نتوانست ایران را به موفقیت برساند اما در جام ملت ها زیر نظر خود باقی ماند. در آن تورنمنت قطبی در باخت مقابل کره جنوبی تسلیم شد تا از سمت خود برکنار شود. قطبی در آن سال ها در جی لیگ ژاپن، سوپرلیگ چین و سوپرلیگ تایلند فعالیت می کرد و حتی مدت کوتاهی سرمربی تیم فوتبال خوزستان بود. اگرچه این مربی به دلیل نداشتن قرارداد با یک باشگاه و شناختی که از پتانسیل تیم ملی دارد، گزینه در دسترس به نظر می رسد، اما به نظر نمی رسد مسئولان فدراسیون فوتبال قصد داشته باشند نیمکت تیم ملی را به او بسپارند. . خدمه

*یحیی گل محمدی

پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر، عنوانی است که از دیرباز نام امیر قلعه‌نویی را به خود اختصاص داده است. سرمربی موفق باشگاه فوتبال ایران که تجربه هدایت تیم ملی ایران در جام ملت های 2007 را دارد و به گفته خودش بدون شکست پست خود را ترک کرد. قالنویی پس از سه سال حضور موفق در استقلال، با پشتوانه قهرمانی با این تیم در لیگ برتر ایران، پس از جام جهانی 2006 و پس از قهرمانی با این تیم، سرمربی تیم ملی ایران شد. دو قهرمانی دیگر در سپاهان به دست آورد و با کسب مقام دوم در تبریز پس از 4 سال دوباره استقلال را قهرمان لیگ برتر کرد. این پنجمین و آخرین قهرمانی امیر قلعه نویی در فوتبال ایران بود، اما مربیگری او در کنار نتایج قابل قبولی که داشت باعث شد او را بعد از مارک ویلموتس با علی دایی به عنوان گزینه ایرانی برای هدایت تیم ملی در نظر بگیرد. شاید اگر سران سپاهان به حضور این مربی در تیم ملی اعتراض نمی کردند امروز کمیته فنی برای برکناری دراگان اسکوچیچ جلسه ای برگزار نمی کرد! در هر صورت امیر قلعه نویی در شرایطی که پیش از پایان لیگ بیست و یکم برای یک فصل دیگر با گل گهر تمدید کرد، اکنون به عنوان یکی از گزینه های اصلی مدیریت تیم ملی مورد توجه مسئولان فدراسیون قرار می گیرد. به نظر نمی رسد این بار در صورت درخواست فدراسیون، مسئولان این باشگاه سیرجانی مخالف حضور او در تیم ملی باشند.